Vinted, Zara, H&M: Όλοι ποντάρουν στα μεταχειρισμένα

Η αγορά second-hand αναπτύσσεται ταχύτατα - Θα καταλάβει το 15-20% της βιομηχανίας ένδυσης μέχρι το 2030 - Οι κινήσεις των Vinted, Zara, H&M

Vinted, Zara, H&M: Όλοι ποντάρουν στα μεταχειρισμένα

Με γνώμονα τη βιωσιμότητα, την κυκλική οικονομία και την προέλκυση ενός κοινού που δίνει μεταλύτερη σημασία στον παράγοντα «περιβάλλον και αειφορία» όταν πραγματοποιεί τις αγορές του, κολοσσοί της μόδας, όπως η Zara και η H&M, αποφάσισαν να κάνουν τη δική τους στροφή, παραμένοντας έτσι «συνδεδεμένοι» με το κοινό τους.

Απευθύνθηκαν σε νέους Gen Z-ers, Millenials και Alphas, προωθώντας την πώληση second-hand ρούχων, τη συλλογή προς ανακύκλωση μεταχειρισμένων ρούχων, αλλά κυρίως την προβολή της πρωτοβουλίας εκεί όπου βρίσκονται συνέχεια, στο διαδίκτυο και τις εφαρμογές. Εκεί ακριβώς που στόχευσε και η λιθουανική Vinted, η οποία πέρασε στην «άλλη όχθη», εμπλουτίζοντας τις κατηγορίες αγοραπωλησίας και με ηλεκτρονικά είδη.

Η Vinted από τη Λιθουανία

Μέσα σε λίγα χρόνια, η εφαρμογή της Milda Mitkute και του Justas Janauskas ταξίδεψε από τη μετασοβιετική Λιθουανία σε όλο τον κόσμο, κάνοντας τη Vinted μια ανερχόμενη δύναμη στο second hand όλων των ειδών. Το 2011, ο Λιθουανός επιχειρηματίας Mantas Mikuckas μπήκε στην εταιρεία τους ως angel investor και σήμερα στηρίζεται από μία σειρά venture capital funds, ενώ πρόσφατα πραγματοποίησε την είσοδό της και στην ελληνική αγορά.

Vinted Zara H&M

Η εταιρεία ανταγωνίζεται το βρετανικό Depop και το Vestiare Collective (στο οποίο έχει επενδύσει ο γαλλικός όμιλος Kering), για το δικό της μερίδιο σε μια αγορά η οποία ανέρχεται σήμερα στα 177 δισ. και αναμένεται να ξεπεράσει τα 350 δισ. μέχρι το 2027 (Resale Report του ThredUp).

Σήμερα, πλέον με περισσότερα από 15 χρόνια παρουσίας και αποτίμηση 5 δισ. ευρώ, η Vinted είναι ουσιαστικά μια εφαρμογή-πλατφόρμα η οποία επιτρέπει στους χρήστες να αγοράζουν και να πωλούν μεταχειρισμένα αντικείμενα, κερδίζοντας από προμήθειες, ενώ έχει καταγράψει ραγδαία ανάπτυξη και κερδοφορία.

Έκανε την αρχή με ρούχα, ενώ ακολούθησαν και μικροέπιπλα, αξεσουάρ, είδη για κατοικίδια.

Κάνοντας ακόμη ένα βήμα ανάπτυξης, η Vinted επεκτάθηκε και σε νέες κατηγορίες, όπως τα ηλεκτρονικά είδη, για να παραμείνει ανταγωνιστική απέναντι σε ηλεκτρονικά καταστήματα από όλο τον κόσμο.

Τα Pre-Loved της Η&M

Στο πλαίσιο της στρατηγικής της για τη βιωσιμότητα, η σουηδική εταιρεία H&M προχώρησε στην ενσωμάτωση της πώλησης μεταχειρισμένων ρούχων, σε εννέα φυσικά καταστήματά της στην ελληνική αγορά.

Αναγνωρίζοντας την αυξανόμενη ανάγκη για βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις, η H&M επένδυσε ξανά στην κυκλική μόδα και τις πράσινες επενδύσεις, δημιουργώντας ένα πιο υπεύθυνο και οικολογικό μοντέλο για την παγκόσμια βιομηχανία μόδας, το οποίο αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στο μέλλον της αγοράς, όπως τόνισαν τον Μάρτιο στελέχη της H&M Group.

Vinted Zara H&M

Με ορίζοντα το 2030, σχεδιάζει να πετύχει με μια σειρά από δράσεις μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 56%, ώστε μέχρι το 2040 να έχει κλιματική ουδετερότητα (net-zero).

Ακολουθώντας τη λογική πως η αγορά second-hand αναπτύσσεται ταχύτερα από την παραδοσιακή και αναμένεται να καταλάβει το 15-20% της βιομηχανίας ένδυσης μέχρι το 2030, με τους Millennials και Gen Z να τα προτιμούν για την οικονομία και το μοναδικό στυλ τους. Η συλλογή second-hand ρούχων της H&M, η Pre-Loved, δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να αποκτήσουν ρούχα σε προσιτές τιμές.

Επιπλέον, ο όμιλος είναι ο κύριος ιδιοκτήτης της Sellpy, της διαδικτυακής πλατφόρμας που έχει ως στόχο να κάνει τις αγορές και την πώληση μεταχειρισμένων ειδών όσο το δυνατόν πιο εύκολες, αναλαμβάνοντας όλη τη διαδικασία – φωτογράφηση, καταχώριση και αποστολή των ειδών όταν πωληθούν. Από το 2022, η γκάμα της Sellpy έχει ενσωματωθεί στα ηλεκτρονικά καταστήματα της H&M στη Γερμανία και τη Σουηδία.

Στο παιχνίδι και η Zara

Από τον Δεκέμβριο του 2023 άρχισε τη λειτουργία της και στην Ελλάδα η πλατφόρμα Zara Pre-Owned, που δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες του δημοφιλούς brand να παρατείνουν τον κύκλο ζωής των ρούχων μέσω επισκευής, μεταπώλησης και δωρεών.

Vinted Zara H&M

Στόχος της ισπανικής αλυσίδας, να πάει ένα βήμα παρακάτω το second-hand shopping, καθώς μέσα από την πλατφόρμα έχουν τη δυνατότητα να πουλήσουν και να αγοράσουν ρούχα Zara, από οποιαδήποτε συλλογή. Επιπλέον παρέχονται υπηρεσίες για επισκευή του ρούχου, δηλαδή κάποια ραφή, κάποια διόρθωση κουμπιού, φερμουάρ, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να χαρίσουν και ρούχα (ανεξαρτήτως μάρκας) σε φιλανθρωπικές οργανώσεις και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς.

Η Zara αποτελούσε ήδη ένα από τα πιο δημοφιλή second hand brand, με τουλάχιστον 700.000 καταχωρήσεις σε μεγάλες resale πλατφόρμες, όπως το Depop, το Ebay και το Vestiaire Collective.

OT Originals

Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο