Χίθροου: Γιατί ο CEO ζητάει συγγνώμη για την συμπεριφορά του

Mea culpa παραδέχθηκε ο Τόμας Γουολμπάι για την συμπεριφορά του όταν η πυρκαγιά οδήγησε στο κλείσιμο του Χίθροου

Χίθροου: Γιατί ο CEO ζητάει συγγνώμη για την συμπεριφορά του

Τη «βαθιά του λύπη»  εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος του Χίθροου καθώς δεν ήταν δυνατή η επικοινωνία επειδή κοιμόταν κατά τη διάρκεια της διακοπής ρεύματος που ανέτρεψε τα ταξιδιωτικά σχέδια 200.000 επιβατών τον προηγούμενο Μάρτιο.

Ο Τόμας Γουολμπάι κοιμήθηκε κατά τη διάρκεια δύο κλήσεων έκτακτης ανάγκης και «αρκετών» τηλεφωνημάτων από τον διευθύνοντα σύμβουλο λειτουργίας του Χίθροου, Χαβιέ Ετσάβε, τις πρώτες πρωινές ώρες μετά από πυρκαγιά σε κοντινό υποσταθμό που διέκοψε την παροχή ρεύματος στο αεροδρόμιο.

Μια εσωτερική έρευνα για το κλείσιμο της 21ης ​​Μαρτίου διαπίστωσε ότι ο διευθύνων σύμβουλος απουσίαζε από τις πρώτες αποφάσεις που ελήφθησαν για την αντιμετώπιση της κρίσης επειδή το τηλέφωνό του είχε «μπει σε αθόρυβη λειτουργία, χωρίς να το γνωρίζει, και κοιμόταν εκείνη τη στιγμή».

Ο Τόμας Γουολμπάι έμαθε για πρώτη φορά ότι το Χίθροου είχε κλείσει κατά τη διάρκεια της νύχτας, περίπου στις 6:45 π.μ. στις 21 Μαρτίου, όταν έλαβε ενημέρωση για την «άνευ προηγουμένου» πυρκαγιά σε κοντινό υποσταθμό, η οποία οδήγησε στην ακύρωση περισσότερων από 1.300 πτήσεων. Εξέφρασε τη «βαθιά του λύπη που δεν ήταν δυνατή η επικοινωνία μαζί του κατά τη διάρκεια της νύχτας του συμβάντος» στην εσωτερική έρευνα που διεξήγαγε η Ρουθ Κέλι, πρώην υπουργός Μεταφορών.

Ο Γουολμπάι επικρίθηκε έντονα μετά τη διακοπή επειδή φέρεται να πήγε για ύπνο τη νύχτα της κρίσης, ώστε να μπορεί να «ξεκουραστεί καλύτερα» για να διαχειριστεί τις επιπτώσεις την επόμενη μέρα. Αλλά η έρευνα της Κέλι ενημερώθηκε ότι οι αναφορές ότι ο Γουολμπάι είχε διορίσει τον Ετσάβε υπεύθυνο για το συμβάν και στη συνέχεια πήγε για ύπνο ήταν λανθασμένες.

Χίθροου

Σωστή η απόφαση για κλέισιμο του Χίθροου

Η Κέλι διαπίστωσε ότι η πρώιμη απόφαση που έλαβε ο Ετσάβε, περίπου 90 λεπτά μετά τη διακοπή ρεύματος, να κλείσει αμέσως το αεροδρόμιο «ήταν σωστά ληφθείσα και απαραίτητη για την προστασία της ασφάλειας των ανθρώπων».

Όπως αναφέρει ο Guardian, η Κέλι δήλωσε: «Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι το Χίθροου πήρε τις σωστές αποφάσεις σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Ενώ η αναστάτωση ήταν σημαντική, οι εναλλακτικές επιλογές εκείνη την ημέρα δεν θα άλλαζαν ουσιαστικά το αποτέλεσμα».

Η διακοπή στο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Ευρώπης έχει εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ανθεκτικότητα των γερασμένων εθνικών υποδομών του Ηνωμένου Βασιλείου. Εκτός από την αξιολόγηση Κέλι, βρίσκονται σε εξέλιξη έρευνες από τον Εθνικό Διαχειριστή Συστήματος Ενέργειας και την ρυθμιστική αρχή ενέργειας Ofgem σχετικά με την απώλεια ρεύματος που προκάλεσε το κλείσιμο του αεροδρομίου.

Η διακοπή του υποσταθμού διέκοψε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας στην τοπική περιοχή, διακόπτοντας την παροχή ρεύματος σε ένα από τα τρία σημεία σύνδεσης του Χίθροου με τα γύρω δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας, γεγονός που προκάλεσε το κλείσιμο του αεροδρομίου.

Η αξιολόγηση Κέλι κάλεσε το Χίθροου να «εξετάσει προσεκτικά» μια επένδυση σε νέες γεννήτριες ντίζελ για την παροχή επιπλέον εφεδρικής ισχύος στο αεροδρόμιο στα μελλοντικά του σχέδια.

Η αξιολόγηση διαπίστωσε ότι το αεροδρόμιο γνώριζε πως η απώλεια ρεύματος από τη μία είσοδο θα διατάρασσε τις λειτουργίες του για τουλάχιστον οκτώ ώρες, μέχρι να επαναφέρει τα συστήματά του ώστε να δέχονται ρεύμα από τα άλλα δύο σημεία σύνδεσης.

Ακριβή η αντικατάσταση του ηλεκτρικού συστήματος

Κατηγόρησε τη μακρά διαδικασία αναδιάρθρωσης του δικτύου Χίθροου στον σχεδιασμό του 75χρονου συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας του αεροδρομίου και προειδοποίησε ότι «δεν υπάρχει άμεση λύση σε αυτό το πρόβλημα». Αντ’ αυτού, το Χίθροου θα πρέπει να συνεργαστεί στενά με τις αεροπορικές εταιρείες και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας σχετικά με την ανάγκη για νέες ενεργειακές επενδύσεις, «ώστε να επιτευχθεί μια κοινή κατανόηση σε αυτό το θέμα το συντομότερο δυνατό».

Το Χίθροου διαθέτει αρκετές γεννήτριες ντίζελ για να παρέχει άμεση εφεδρική τροφοδοσία ρεύματος στον φωτισμό του αεροδρομίου και στον πύργο ελέγχου για έως και επτά ημέρες, ώστε να είναι δυνατές οι προσγειώσεις έκτακτης ανάγκης.

Ο Γουολμπάι δήλωσε ότι θα μπορούσε να κοστίσει περίπου 1 δισεκατομμύριο λίρες για την εγκατάσταση ενός πιο ανθεκτικού συστήματος τροφοδοσίας για να αποφευχθεί η επανάληψη της διακοπής, κάτι που θα μπορούσε να σημαίνει υψηλότερες χρεώσεις για τις αεροπορικές εταιρείες που βοηθούν στη χρηματοδότησή της και υψηλότερες τιμές εισιτηρίων για τους επιβάτες.

Απαντώντας στην αξιολόγηση, ο Γουολμπάι δήλωσε: «Οι επενδύσεις στην ενεργειακή ανθεκτικότητα ήταν και θα συνεχίσουν να αποτελούν μέρος της στρατηγικής μας και η αντίδρασή μας σε αυτό το πρωτοφανές περιστατικό ήταν αποτελεσματική χάρη στις καλά μελετημένες διαδικασίες».

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο