COGREXPO: Στις διεθνείς αγορές βγαίνουν οι ελληνικοί συνεταιρισμοί

Τι περιλαμβάνει το «καλάθι προϊόντων» που θα διαχειριστεί η εξαγωγική εταιρία

COGREXPO: Στις διεθνείς αγορές βγαίνουν οι ελληνικοί συνεταιρισμοί

Σημαντικό βήμα εξωστρέφειας για την ελληνική αγροδιατροφή σηματοδοτεί η πρώτη οργανωμένη παρουσία συνεταιριστικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές, μέσω της νεοσύστατης εξαγωγικής εταιρείας COGREXPO A.E., που ιδρύθηκε από την ΕΘΕΑΣ (Εθνική Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών).

Όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Πρόεδρος της εξαγωγικής εταιρείας και Αντιπρόεδρος της ΕΘΕΑΣ, Χρήστος Γιαννακάκης “οι πρώτες εμπορικές αποστολές αναμένεται να πραγματοποιηθούν μέχρι το τέλος του έτους, εγκαινιάζοντας ένα νέο κεφάλαιο στη συνεταιριστική επιχειρηματικότητα”.

Η στελέχωση της εταιρείας έχει σε μεγάλο βαθμό ολοκληρωθεί, ενώ η παρουσία της σε διεθνείς εκθέσεις έχει ήδη ξεκινήσει με συμμετοχές σε Ντουμπάι, Βερολίνο, Παρίσι, Σιγκαπούρη, Βιετνάμ, Κορέα και Ιαπωνία. Μέχρι το τέλος του μήνα, η COGREXPO θα συμμετάσχει και σε εμπορική έκθεση στη Νέα Υόρκη.

Σύμφωνα με τον κ. Γιαννακάκη “αυτή την περίοδο διαμορφώνεται το πλαίσιο των συνεργατών σε αγορές-στόχους, ώστε κάθε χώρα να διαθέτει τοπικό αντιπρόσωπο, ο οποίος θα αναλάβει την προώθηση του «καλαθιού προϊόντων» που διαχειρίζεται η COGREXPO”.

Τα προϊόντα

Με τα ελληνικά αγροδιατροφικά προϊόντα να είναι ευρέως γνωστά παγκοσμίως για την ποιότητά τους, το “καλάθι προϊόντων” που θα διαχειριστεί η εξαγωγική εταιρία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το ελαιόλαδο και τις ελιές, τα τυροκομικά προϊόντα, με έμφαση τη φέτα και τη γραβιέρα Κρήτης. Επίσης, φρούτα όπως πυρηνόκαρπα, μήλα, εσπεριδοειδή και ακτινίδια, κρασιά, αποστάγματα αλλά και κομπόστες φρούτων και η σταφίδα, περιλαμβάνονται στα προϊόντα τα οποία θα αποσταλούν στις αγορές του εξωτερικού.

“Δεν ξεκινάμε από το μηδέν. Έχουμε εμπειρία και εργαλεία, και πλέον κινούμαστε συνεταιριστικά αλλά και επιχειρηματικά για να κερδίσουμε τις αγορές στις οποίες στο παρελθόν ήμασταν απόντες”, τονίζει ο ίδιος.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα ακτινίδια, καθώς η Ελλάδα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη παραγωγός χώρα παγκοσμίως, με προϊόν υψηλής ποιότητας και μεγάλο εξαγωγικό δυναμισμό, κυρίως τους χειμερινούς μήνες. “Η ελληνική παραγωγή μπορεί να ανταγωνιστεί ευθέως τόσο το ιταλικό όσο και το νεοζηλανδικό ακτινίδιο, το οποίο διατίθεται στην αγορά σε διαφορετική εποχική περίοδο” είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της COGREXPO A.E.

Οι βασικές αγορές στόχοι για όλα τα προϊόντα περιλαμβάνουν τις ΗΠΑ, Κορέα, Ιαπωνία, Ινδία και τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας.

Ο κ. Γιαννακάκης αναγνώρισε ότι η επιβολή δασμών των ΗΠΑ, όπως είχε συμβεί κατά την πρώτη διακυβέρνηση Τραμπ, αποτελεί πρόκληση, ωστόσο, υπάρχει αισιοδοξία ότι η εμπειρία από τότε θα επιτρέψει την αποτελεσματική αντιμετώπισή τους.

Όπως υπογράμμισε “το ελληνικό παρθένο ελαιόλαδο παραμένει ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, ενώ για τη φέτα και τα ακτινίδια καταβάλλεται προσπάθεια να εξαιρεθούν από δασμολογικές επιβαρύνσεις, όπως είχε επιτευχθεί και στο παρελθόν”.

Προώθηση και branding

Η COGREXPO έχει ήδη προετοιμάσει ετικέτες και εμπορικά σήματα για την προώθηση των προϊόντων, με στόχο την ενιαία εταιρική ταυτότητα.

Όπως είπε όμως ο κ. Γιαννακάκης “εφόσον υπάρχουν ήδη καθιερωμένα brands στην αγορά, θα διατηρηθούν, με προσθήκη σήμανσης που θα εντάσσει το προϊόν κάτω από την «ομπρέλα» της εξαγωγικής εταιρείας”.

“Βασικός στόχος είναι η προβολή της συνεταιριστικής ταυτότητας, με έμφαση στην ελληνική προέλευση, την ποιότητα καλλιέργειας και την τυποποίηση” τόνισε.

Οι πρώτες αποστολές θα περιλαμβάνουν κομπόστες φρούτων και ελαιόλαδο, ενώ τα ακτινίδια προγραμματίζεται να ξεκινήσουν τέλος Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου.

Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στην τυποποίηση του κρητικού ελαιολάδου, το οποίο σήμερα εξάγεται σε μεγάλες ποσότητες ως χύμα. “Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο παραγωγός να μην απολαμβάνει τις τιμές που θα μπορούσε μέσω της συσκευασίας και του branding” υπογραμμίζει.

Όπως δήλωσε ο ίδιος στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων “έχουν ήδη πραγματοποιηθεί επαφές με εισαγωγικές εταιρείες και αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο εξωτερικό για προϊόντα όπως τα μήλα, ενώ εντός του έτους αναμένονται και οι πρώτες εμπορικές συμφωνίες”.

Ανοικτή σε συνεργασία

Η COGREXPO είναι “ανοικτή” σε συνεργασία τόσο με οργανώσεις που είναι μέλη της ΕΘΕΑΣ όσο και με εκείνες που δεν συμμετέχουν ακόμη. Όπως επισημαίνει ο κ. Γιαννακάκης “κάθε συνεργασία που εξυπηρετεί τους εμπορικούς και στρατηγικούς στόχους της εταιρείας, είναι ευπρόσδεκτη”.

Η εταιρεία επενδύει και στα διαθέσιμα προγράμματα προώθησης της Ε.Ε., με δύο νέα έργα για το κρασί να αναμένεται να εγκριθούν εντός της ερχόμενης εβδομάδας.

Επιπλέον, έχουν υποβληθεί προτάσεις για άλλα προϊόντα όπως τα ακτινίδια, τα μεταποιημένα τρόφιμα, τα ελαιόλαδα και οι ελιές, με την έγκριση να αναμένεται από Σεπτέμβριο – Οκτώβριο.

Τέλος, σε συνεργασία με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προετοιμάζεται το άνοιγμα της αγοράς του Βιετνάμ για το ακτινίδιο. Για αυτό το λόγο τον Οκτώβριο αναμένεται επίσκεψη γεωπόνων από το Βιετνάμ, προκειμένου να επιθεωρήσουν τις εγκαταστάσεις παραγωγής και τυποποίησης, με στόχο την υπογραφή φυτοϋγειονομικών πρωτοκόλλων.

OT Originals

Περισσότερα από AGRO

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο