CATL: Ο κινεζικός γίγαντας των μπαταριών EV ετοιμάζεται για παγκόσμια κυριαρχία

Η CATL επεκτείνεται στην Ευρώπη με σκοπό να αναζωογονήσει τα περιθώρια κέρδους της

CATL: Ο κινεζικός γίγαντας των μπαταριών EV ετοιμάζεται για παγκόσμια κυριαρχία

Η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως, η κινεζική CATL, προχωρά σε σημαντική διεθνή επέκταση, με στόχο να αναδιαμορφώσει την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων μέσω της τεχνολογίας εναλλαγής μπαταριών.

Η Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη μετάβαση προς τις βιώσιμες μεταφορές, κατέχοντας περίπου το 38% της παγκόσμιας αγοράς μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα. Στους πελάτες της συγκαταλέγονται διεθνείς κολοσσοί όπως οι Tesla, Volkswagen και BMW, ενώ η τεχνολογία της θεωρείται ανώτερη σε σχέση με αυτή των δυτικών ανταγωνιστών της, όπως σημειώνει το CNBC.

Οι παγκόσμιες επενδύσεις της CATL ακολουθούν το παράδειγμα και άλλων κινεζικών εταιρειών ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η BYD, που στρέφονται προς την ευρωπαϊκή αγορά λόγω του έντονου ανταγωνισμού και του «πολέμου τιμών» στην Κίνα.

Μιλώντας στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στην Tianjin της Κίνας, ο Νι Τζουν, διευθύνων σύμβουλος παραγωγής της CATL, ανέφερε ότι ο έντονος πόλεμος τιμών δεν πρόκειται να σταματήσει χωρίς κρατική παρέμβαση. Επισήμανε πως αν ένας μεγάλος παίκτης συνεχίσει να μειώνει τις τιμές, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αποχώρηση ανταγωνιστών από την αγορά και να δημιουργήσει μονοπωλιακές συνθήκες. Αν και δεν κατονόμασε συγκεκριμένες εταιρείες, ο βασικός ανταγωνιστής της CATL, η BYD, είχε ανακοινώσει νέες μειώσεις τιμών στα τέλη Μαΐου.

Κοιτά προς Ευρώπη η CATL – Η παρουσία σε Γερμανία και Ουγγαρία

Τα περιορισμένα περιθώρια κέρδους και η υπερπαραγωγή στην Κίνα αποτελούν βασικούς λόγους για την ευρωπαϊκή επέκταση της CATL, σύμφωνα με τον Του Λε, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Sino Auto Insights. Ο Λε τόνισε ότι η εταιρεία ήδη προμηθεύει σχεδόν όλους τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, γεγονός που περιορίζει τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης στην εγχώρια αγορά.

Ωστόσο, η πορεία της εταιρείας στην Ευρώπη αντιμετωπίζει δυσκολίες. Η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα το προηγούμενο έτος, ακολουθώντας το παράδειγμα των Ηνωμένων Πολιτειών που είχαν ήδη υιοθετήσει αυστηρότερα μέτρα.

Ο Λε σημείωσε ότι οι εγκαταστάσεις της CATL στην Ουγγαρία αποτελούν σημαντικό βήμα προς την τοπική παραγωγή, προσφέροντας χαμηλότερο κόστος εργασίας και πιο ευνοϊκό γεωπολιτικό περιβάλλον σε σύγκριση με τη Γερμανία.

Παρά τη μεγάλη επιρροή της στη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, η CATL παρέμενε σχετικά άγνωστη στο ευρύ κοινό μέχρι τον Μάιο του 2025, όταν πραγματοποίησε τη μεγαλύτερη αρχική δημόσια εγγραφή (IPO) της χρονιάς στο Χονγκ Κονγκ. Η δημόσια εγγραφή συγκέντρωσε 41 δισεκατομμύρια δολάρια Χονγκ Κονγκ (5,2 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ), με τις μετοχές της εταιρείας να κινούνται ανοδικά έκτοτε.

Πριν από τη δημόσια εγγραφή, η CATL είχε ανακοινώσει ότι το 90% των κεφαλαίων που θα συγκεντρωθούν θα διατεθεί για την επέκτασή της στην Ευρώπη, με έμφαση στο εργοστάσιο που κατασκευάζεται στην Ουγγαρία. Η επένδυση ύψους 7,6 δισεκατομμυρίων ευρώ για το εργοστάσιο μπαταριών στο Debrecen ανακοινώθηκε τον Αύγουστο του 2022 και αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή εντός του έτους.

Η εταιρεία έχει ήδη δημιουργήσει μια πλήρως ιδιόκτητη παραγωγική μονάδα στη Γερμανία, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2023, ενώ έχει ανακοινώσει και σχέδια για την κατασκευή εργοστασίου μπαταριών στην Ισπανία μέσω κοινοπραξίας με τη Stellantis.

Ο Μπιλ Ρούσο, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Automobility, εκτιμά ότι τα σχέδια επέκτασης της CATL αποσκοπούν στη διατήρηση της παγκόσμιας ηγετικής θέσης και της κλίμακας της εταιρείας, δεδομένων των περιορισμένων προοπτικών ανάπτυξης στην Κίνα και του αυξανόμενου ανταγωνισμού.

Η τεχνολογία εναλλαγής μπαταριών

Σε πρόσφατη συνέντευξή της στους Financial Times, η CATL δήλωσε ότι σχεδιάζει να εισαγάγει την τεχνολογία εναλλαγής και ανακύκλωσης μπαταριών στην Ευρώπη, μια κίνηση που ενδέχεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην περιφερειακή αγορά.

Η τεχνολογία εναλλαγής μπαταριών, αν και ιδιαίτερα διαδεδομένη στην Κίνα, δεν έχει ακόμη καθιερωθεί στην Ευρώπη. Εξαίρεση αποτελεί η Nio, η οποία έχει εγκαταστήσει 60 σταθμούς εναλλαγής μπαταριών σε χώρες όπως η Γερμανία, η Ολλανδία, η Νορβηγία, η Σουηδία και η Δανία.

Η Stellantis, κατασκευάστρια των Jeep και Dodge, συνεργάστηκε πρόσφατα με την αμερικανική Ample για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας εναλλαγής μπαταριών σε στόλο 100 ηλεκτρικών Fiat 500 στη Μαδρίτη.

Η διαδικασία εναλλαγής μπαταριών θυμίζει τη λειτουργία ενός αυτόματου πλυντηρίου αυτοκινήτων: ο οδηγός σταθμεύει το όχημα σε μια ειδική πλατφόρμα, όπου ένα αυτοματοποιημένο σύστημα αφαιρεί την εξαντλημένη μπαταρία και τοποθετεί μια πλήρως φορτισμένη. Η όλη διαδικασία διαρκεί περίπου πέντε λεπτά.

Οι υποστηρικτές της τεχνολογίας αυτής υποστηρίζουν ότι λύνει σημαντικά προβλήματα, όπως η ταχεία φόρτιση και η διατήρηση της απόδοσης των μπαταριών σε βάθος χρόνου, τα οποία αποτελούν βασικά εμπόδια για την ευρεία υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Επιπλέον, η εναλλαγή επιτρέπει στους κατασκευαστές να διατηρούν την ιδιοκτησία της μπαταρίας, μειώνοντας το αρχικό κόστος αγοράς του οχήματος και δημιουργώντας σταθερά έσοδα για τις εταιρείες.

Ωστόσο, τα βασικά μειονεκτήματα της τεχνολογίας περιλαμβάνουν το υψηλό αρχικό κόστος για την ανάπτυξη της σχετικής υποδομής και την έλλειψη τυποποίησης μεταξύ των κατασκευαστών αυτοκινήτων.

OT Originals

Περισσότερα από Ηλεκτροκίνηση

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο