Χθες η T-Mobile ανακοίνωσε την ανάληψη των καθηκόντων του διευθύνοντος συμβούλου (CEO) της εταιρείας από τον Σρίνι Γκοπαλάν, από την 1η Νοεμβρίου, αντικαθιστώντας τον Μάικ Σίβερτ, ο οποίος πλέον αναλαμβάνει της θέση του αντιπροέδρου έχοντας συμβολευτικό ρόλο σε θέματα μακροπρόθεσμης στρατηγικής, καινοτομίας και ανάπτυξης ταλέντων.
Η αλήθεια είναι ότι η συγκεκριμένη διαδοχή δεν αποτέλεσε ουσιαστική έκπληξη καθώς στην ευρύτερη οικογένεια της Telekom αποτελούσε… κοινό μυστικό ότι ο Σρινιβασάν Γκοπαλάν, ή απλά Σρίνι, θα ήταν ο άνθρωπος που θα αναλάμβανε το τιμόνι του δεύτερου μεγαλύτερου τηλεπικοινωνιακού παρόχου των ΗΠΑ.
Άλλωστε ο Γκοπαλάν με τον Σίβερτ ήταν ουσιαστικά οι άνθρωποι που άλλαξαν τη μοίρα της T-Mobile καθιστώντας την δεύτερο μεγαλύτερο τηλεπικοινωνιακό πάροχο στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο Σρίνι εντάχθηκε στην T-Mobile τον Μάρτιο του 2025, φέρνοντας εκτεταμένη εμπειρία στην τεχνολογία, τις τηλεπικοινωνίες και τις επιχειρηματικές δραστηριότητες, καθώς και αποδεδειγμένο ιστορικό επιχειρησιακής αριστείας, ψηφιακού μετασχηματισμού και πελατοκεντρικών στρατηγικών. Προηγουμένως, διετέλεσε μέλος του διοικητικού συμβουλίου της T-Mobile και πιο πρόσφατα Διευθύνων Σύμβουλος της επιχείρησης της Deutsche Telekom (DT) Γερμανίας.
Εκεί, διπλασίασε τον ρυθμό ανάπτυξης της εταιρείας, κλιμάκωσε την οπτική ίνα για να συνδέσει εκατομμύρια σπίτια και πέτυχε ρεκόρ μεριδίου αγοράς κινητής τηλεφωνίας. Νωρίτερα, ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Deutsche Telekom για την Ευρώπη, βοήθησε να μετατραπεί η επιχείρηση σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες δραστηριότητες τηλεπικοινωνιών στην περιοχή με κορυφαίες βαθμολογίες ικανοποίησης πελατών. Πριν από την DT, ο Σρίνι Γκοπαλάν κατείχε ηγετικές θέσεις στις Bharti Airtel, Capital One, Vodafone και Deutsche Telekom (σε χαμηλότερα κλιμάκια της ιεραρχίας).
Σίγουρα βαρύ βιογραφικό για έναν άνθρωπο που γεννήθηκε στην Ινδία, σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων στο St. Stephen’s College στο Νέο Δελχί και απέκτησε το μεταπτυχιακό του στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στο IIM Ahmedabad, την κορυφαία σχολή επιχειρήσεων της Ινδίας.

Ο Σρίνι Γκοπαλάν κατά την ενημέρωση δημοσιογραφικής αποστολής στα κεντρικά γραφεία της T-Mobile στο Σιάτλ των Ηνωμένων Πολιτειών
Ευρώπη και Αμερική
Για τον τρόπο με τον οποίο η T-Mobile κατάφερε να αναρριχηθεί στην κορυφή των τηλεπικοινωνιακών παρόχων των ΗΠΑ αλλά και για τη θέση της Telekom στον κόσμο της τεχνολογίας, μίλησε ο ίδιος ο Σρίνι Γκοπαλάν κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής αποστολής στην έδρα της εταιρείας, στο Σιάτλ των Ηνωμένων Πολιτειών τον Ιούνιο.
«Αν υπάρχει κάτι που κάνει τον Όμιλο Telekom να ξεχωρίζει αυτό είναι το μέγεθος και η παγκόσμιας κλίμακα δραστηριοποίησή του», ανέφερε χαρακτηριστικά σημειώνοντας ότι η T-Mobile ειδικότερα παραμένει «επικεντρωμένη στην πελατοκεντρική της φιλοσοφία και επιπλέον επενδύει συνεχώς σε υποδομές και τεχνολογίες προς όφελος του πελάτη, αυτές παραμένουν οι σταθερές προτεραιότητες του Ομίλου».
Το πέρασμα από τον ΟΤΕ
Μάλιστα, τότε, είχε κάνει και ιδιαίτερη αναφορά στην έμπνευση που του έδωσε ο ΟΤΕ και τα τεχνολογικά του προϊόντα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ως επικεφαλής επιχειρήσεων της Telekom για την Ευρώπη υπήρξε μη εκτελεστικό μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ομίλου ΟΤΕ μέχρι τον Ιανουάριο του 2021.
Ο Σρίνι Γκοπαλάν είχε σταθεί ιδιαίτερα στις δυνατότητες υψηλής κλίμακας επενδύσεων που υπάρχουν στην Αμερική, όπου υπάρχουν 4 πάροχοι για πληθυσμό 340 εκατομμυρίων, όταν στην Ευρώπη υπάρχουν 127 πάροχοι για ανάλογο αριθμό κατοίκων. Ακριβώς λόγω αυτού του κατακερματισμού της αγοράς, η δυνατότητα της Ευρώπης για επενδύσεις στην τεχνολογία και την καινοτομία είναι μικρότερη από αυτή της Αμερικής, ανέφερε.
Αντίθετα, το μέγεθος και η παγκόσμια δραστηριοποίηση της Telekom είναι αυτά που αντισταθμίζουν την συγκεκριμένη έλλειψη καθώς συνεπάγονται ικανότητα επενδύσεων σε τεχνολογία, ικανότητα επίτευξης συνεργιών ανάμεσα σε αγορές, αλλά και ανταλλαγή γνώσεων, ιδεών και ταλέντου εντός του Ομίλου.
Ουσιαστικά δηλαδή όταν μία εταιρεία του Ομίλου πρωτοπορεί, μοιράζεται την καινοτομία με τις υπόλοιπες, δημιουργώντας οικονομίες κλίμακας. Επιπρόσθετα, η αμερικανική θυγατρική του Ομίλου είναι αυτή που έχει άμεση πρόσβαση σε συνεργασίες με παγκόσμιους τεχνολογικούς κολοσσούς.

Ο Σρίνι Γκοπαλάν για την AI
Ιδιαίτερη σημασία έχει η αναφορά του Γκοπαλάν στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Αντίθετα με άλλα στελέχη που θεωρούν ότι η AI είναι πρακτικά ένα εργαλείο για τη μείωση του κόστους λειτουργίας μιας επιχείρησης, εκείνος θεωρεί ότι στην καρδιά της AI είναι η αυτοματοποίηση ροής εργασιών ή customer journeys όπως τα χαρακτήρισε, που φέρνει ως αποτέλεσμα την καλύτερη εμπειρία πελάτη.
Έφερε μάλιστα σαν παραδείγματα το predictive maintenance (προγνωστική συντήρηση) για το FWA και τα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης στην εξυπηρέτηση πελατών μέσα από τα οποία ο υπάλληλος του call center γνωρίζει από πριν για ποιο λόγο καλεί ο πελάτης, κι έτσι έχει περισσότερο χρόνο να ανταποκριθεί πιο αποτελεσματικά αλλά και να δείξει μεγαλύτερη κατανόηση.
Επιπρόσθετα, ο Σρίνι Γκοπαλάν σημείωσε ότι η φιλοσοφία της εταιρείας είναι «τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να απλοποιήσουμε διαδικασίες μέσω της AI», ενώ τόνισε ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι μια ευκαιρία για βελτίωση της λειτουργίας των τηλεπικοινωνιακών παρόχων συνολικά.
Συνολικά, τρία είναι τα επίπεδα χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στον κλάδο σύμφωνα με τον Σρίνι Γκοπαλάν: σε επίπεδο συσκευής, σε επίπεδο cloud και σε επίπεδο καλύτερης χρήσης των συχνοτήτων φάσματος.
«Να παραμένουμε περίεργοι, να μην εφησυχάζουμε και να εξελισσόμαστε»
Αναφερόμενος στη μετάβαση της T-Mobile από challenger (διεκδικητή) σε champion (κυρίαρχο της αγοράς) τόνισε ότι είναι ευκολότερο το πρώτο γιατί τότε είναι πιο εύκολο να κάνεις τολμηρές κινήσεις και να ανέβεις, αντίθετα όταν έχεις ήδη ανέβει ψηλά είναι δύσκολο να παραμείνεις εκεί.
«Χτυπάς ευκολότερα τους γίγαντες και προκαλείς τις αγορές με νέα προϊόντα», είπε χαρακτηριστικά. Από την άλλη πλευρά όταν είσαι πλέον κυρίαρχος της αγοράς θα πρέπει να πρωτοπορείς με την καινοτομία, είπε.
Ένας τρόπος για να το πετύχει αυτό η T-Mobile US είναι η επένδυση στην τεχνολογία. Χαρακτηριστικό είναι ότι αποτελεί τον μοναδικό πάροχο στις ΗΠΑ που διαθέτει δίκτυο 5G Stand-Alone σε συνδυασμό με τη δυνατότητα να μπορεί να κάνει slicing στο δίκτυο. Όπως σημειώθηκε, οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, όπως η πυροσβεστική στη Νέα Υόρκη, χρησιμοποιούν το δίκτυο της T-Mobile για να ανταποκριθούν σε περιπτώσεις κρίσεων, έχοντας κατά προτεραιότητα πρόσβαση στο δίκτυο ακόμα και υπό δύσκολες συνθήκες (Τ-Priority).
Καταλήγοντας ο Σρίνι Γκοπαλάν επισήμανε δύο μαθήματα από την εξέλιξη της T-Mobile: καταρχήν όταν βάζεις τον πελάτη και τις ανάγκες του ως προτεραιότητα τότε έρχονται τα αποτελέσματα και επιπλέον, πρέπει πάντα να θέτουμε τους κανόνες της αγοράς υπό αμφισβήτηση.
«Είναι ιδιαίτερα σημαντική η ικανότητα να παραμένουμε περίεργοι, να μην εφησυχάζουμε, να μαθαίνουμε και να εξελισσόμαστε», έλεγε τον Ιούνιο ο νέος διευθύνων σύμβουλος της T-Mobile.