Στην ανακοπή του κύματος διείσδυσης στην ελληνική αγορά των ξένων ψηφιακών τραπεζών, οι χρήστες των οποίων σήμερα ξεπερνούν το 1,5 εκατομμύριο, στοχεύει η στρατηγική που εφαρμόζουν οι τραπεζικές διοικήσεις για τη διεύρυνση των μεριδίων τους στις νεότερες γενιές.
Πρόκειται για μία μάχη, που δεν σχετίζεται τόσο με τα τρέχοντα επιχειρησιακά τους πλάνα, αλλά πιο μεσοπρόθεσμους στόχους.
Όπως λένε τραπεζικές πηγές, «πρέπει να διασφαλίσουμε ότι οι σημερινοί 20άρηδες και 30άρηδες, όταν φτάσουν στην πιο παραγωγική ηλικία της ζωής τους, θα είναι ήδη πελάτες μας».
Οι ίδιοι κύκλοι κάνουν «λόγο για έναν αγώνα διαρκείας, τον οποίο για να κερδίσουμε θα πρέπει συνεχώς να εξελισσόμαστε ψηφιακά και να προσαρμόζουμε τον τρόπο προσέγγισης των νέων».
Η αλήθεια είναι πως μετά το ξέσπασμα της πανδημίας έχουν γίνει πολλά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση.
Παρ΄ όλα αυτά, τονίζει στέλεχος συστημικού ομίλου, «όσοι είναι έως 44 ετών, εξακολουθούν σε μεγάλο βαθμό να θεωρούν τις ελληνικές τράπεζες γραφειοκρατικές».
Όπως επισημαίνει «τα προηγούμενα χρόνια η ευκολία εξ αποστάσεως ανοίγματος λογαριασμού εντός λίγων λεπτών και η δυνατότητα πραγματοποίησης συναλλαγών άμεσα, σε συνδυασμό με τις χαμηλότερες χρεώσεις σε μία σειρά από προϊόντα και υπηρεσίες, αποτέλεσαν τους βασικούς λόγους αύξησης του πελατολογίου των ξένων neobanks».
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, «οι νεότερες ηλικίες δεν θέλουν να επισκέπτονται τραπεζικά καταστήματα. Επιθυμούν όλα να γίνονται online και ιδιαίτερα από το κινητό τους. Οι neobanks λοιπόν ήλθαν να καλύψουν αυτήν την ανάγκη και έτσι έχτισαν τις βάσεις για την αύξηση των δραστηριοτήτων τους στη χώρα μας».
Μόνο τυχαίο δεν είναι κατά τον ίδιο το γεγονός, πως «τα μερίδια τους αυξάνονται αντιστρόφως ανάλογα με την ηλικία».
Η μάχη
Βέβαια, τονίζει πως την τελευταία 5ετία έχουν γίνει άλματα στον ψηφιακό μετασχηματισμό των εγχώριων ομίλων.
Πλέον, μπορεί κάποιος να κάνει εγγραφή σε οποιοδήποτε πιστωτικό ίδρυμα από το m-banking εντός λίγων λεπτών, αλλά και να αποκτήσει μία σειρά από προϊόντα αποκλειστικά με ψηφιακή αίτηση.
Μόνο τυχαίο δεν είναι το λειτουργικό μοντέλο της πρώτης ελληνικής neobank. Ο λόγος γίνεται για τη Snappi, στην οποία βασικός μέτοχος είναι η Πειραιώς.
Η νέα τράπεζα λειτουργεί αποκλειστικά μέσω της mobile εφαρμογής της, χωρίς καταστήματα, ενώ προσφέρει το σύνολο των υπηρεσιών της δωρεάν αυτήν την στιγμή.
Στοχεύει σε πελάτες ηλικίας έως 45 ετών, που αναζητούν μία αξιόπιστη εγχώρια τράπεζα, δίχως τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις του παλαιού συστήματος.
Μάλιστα, αυτήν την περίοδο προσφέρει δώρο έως 18 ευρώ σε όσους κάνουν την εγγραφή τους, ενώ διαθέτει λογαριασμό πρώτης ζήτησης με επιτόκιο 3% για τα πρώτα 1.000 ευρώ.
Ανταγωνισμός
Ανάλογες προσφορές έχουν ενεργοποιήσει και οι υπόλοιπες τράπεζες, ειδικά για νέους έως 30 ετών.
Η Εθνική Τράπεζα προσφέρει σε αυτές τις ηλικίες λογαριασμό με απόδοση 2,5% για τα πρώτα 10.000 ευρώ, μέσω ενός ξεχωριστού mobile app, με την ονομασία Next.
Πρόκειται για μία εφαρμογή με λειτουργικότητες προσαρμοσμένες στις ανάγκες των νέων.
Από την άλλη, μπόνους εγγραφής προσφέρει αυτήν την περίοδο η Eurobank σε όσους είναι 18 έως 25 ετών και κάνουν εγγραφή στην τράπεζα μέσω του κινητού τους τηλεφώνου.
Το δώρο είναι αξίας 40 ευρώ και αποδίδεται στο νόμισμα του προγράμματος επιβράβευσης της τράπεζας.
Τέλος, η Πειραιώς λάνσαρε πρόσφατα ένα συνδυαστικό καταθετικό / αποταμιευτικό προϊόν, ειδικά για όσους είναι 18 έως 30 ετών.
Αυτό περιλαμβάνει ένα λογαριασμό πρώτης ζήτησης με επιτόκιο 3% για τα πρώτα 5.000 ευρώ, το οποίο είναι κλειδωμένο για 10 έτη και ένα αμοιβαίο κεφάλαιο, στο οποίο ο πελάτης θα πρέπει κάθε μήνα να επενδύει από 20 έως 1.000 ευρώ.