Κίνα: Πέντε εβδομάδες προσφορών για να σωθεί η αγορά

Η Κίνα εφαρμόζει νέα στρατηγική για την «κουρασμένη» της αγορά, προσπαθώντας να αναζωογονήσει την εγχώρια ζήτηση

Κίνα: Πέντε εβδομάδες προσφορών για να σωθεί η αγορά

Το άλλοτε φρενήρες καταναλωτικό γεγονός της Κίνας, το περίφημο Singles’ Day, φέτος …επιμηκύνεται.

Οι κορυφαίοι λιανέμποροι της χώρας, όπως η Alibaba και η JD.com, «απλώνουν» τις προσφορές τους σε διάστημα πέντε εβδομάδων, σε μια προσπάθεια να αναζωογονήσουν την αδύναμη εγχώρια ζήτηση.

Η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη αντιμετωπίζει επιβράδυνση λόγω της εμπορικής πίεσης από τις ΗΠΑ, της σκληρής εσωτερικής ανταγωνιστικότητας, των ακραίων καιρικών φαινομένων και της παρατεταμένης κρίσης στην αγορά ακινήτων, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters.

Οι κολοσσοί στην Κίνα επενδύουν δισεκατομμύρια

Η Alibaba εγκαινίασε τη φετινή εκστρατεία της στη Σαγκάη, ανακοινώνοντας «άνευ προηγουμένου» επενδύσεις ύψους 50 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 7 δισ. δολάρια) σε επιδοτήσεις και κουπόνια για τα μέλη της.

Η περίοδος εκπτώσεων ξεκίνησε ήδη και θα διαρκέσει έως τις 11 Νοεμβρίου —την ημερομηνία που χάρισε στο Singles’ Day το όνομά του.

Στο πρώτο κιόλας δίωρο, 35 brands –ανάμεσά τους Nike, L’Oréal, Anta και Proya– ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα 100 εκατ. γουάν.

 Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει το παιχνίδι

Η νέα στρατηγική δεν περιορίζεται στις εκπτώσεις. Η Alibaba ενσωματώνει τεχνητή νοημοσύνη στις μηχανές αναζήτησης και στις προτάσεις προϊόντων, αυξάνοντας τα κλικ κατά 10%.

Η Alibaba ενσωματώνει τεχνητή νοημοσύνη στις μηχανές αναζήτησης αυξάνοντας τα κλικ κατά 10%

Παράλληλα, η «άμεση λιανική» —η παράδοση παραγγελιών εντός μίας ώρας— αποτελεί το νέο πεδίο μάχης, με τις εταιρείες να ρίχνουν δισεκατομμύρια για να προσελκύσουν πελάτες που αναζητούν ταχύτητα και ευκολία.

Οι καταναλωτές πιο επιλεκτικοί από ποτέ

Η JD.com άνοιξε τον δικό της κύκλο εκπτώσεων αμέσως μετά την εθνική εορτή του «Χρυσού Οκταημέρου», με την Douyin (την κινεζική εκδοχή του TikTok) να ακολουθεί.

Παρά την αύξηση των ταξιδιών, οι δαπάνες των καταναλωτών εκείνη την περίοδο έπεσαν στο χαμηλότερο επίπεδο τριετίας.

«Δεν με ενθουσιάζει όπως παλιά», δηλώνει ο Ντενγκ Λέι, ιδιοκτήτης στούντιο διαλογισμού στο Πεκίνο. «Ψάχνω μόνο ένα καλό ζευγάρι αθλητικά, αλλά τίποτα δεν μου κάνει κλικ».

Τι αγοράζουν (και τι όχι) οι Κινέζοι

Η JD.com ποντάρει σε προϊόντα-«χτύπημα» με τις χαμηλότερες τιμές της χρονιάς, προσφέροντας μέχρι και θερμικά εσώρουχα με μόλις 2 γουάν (0,30 δολάρια).

Σύμφωνα με ειδικούς, οι μεγαλύτερες πωλήσεις θα σημειωθούν σε καλλυντικά, είδη ένδυσης και τρόφιμα —προϊόντα που κάνουν τους καταναλωτές «να δείχνουν και να αισθάνονται καλύτερα».

Αντίθετα, οι ηλεκτρικές συσκευές, που γνώρισαν άνθηση το 2024 λόγω κρατικών επιδοτήσεων, αναμένεται να καταγράψουν πτώση έως και 20% το τελευταίο τρίμηνο του έτους.

Το smartphone, το νέο must

«Ίσως να μην αγοράσουν ψυγείο φέτος», λέει ο Jacob Cooke της WPIC Marketing + Technologies, «αλλά θα αναβαθμίσουν το κινητό τους».

Και όπως όλα δείχνουν, τα νέα μοντέλα της Apple μπορεί να αποδειχθούν ο μεγάλος νικητής ενός Singles’ Day που δεν θυμίζει πια… τίποτα από τα παλιά.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο