Αυτοκινητοβιομηχανία: Τα χειρότερα ίσως έχουν περάσει για τους ευρωπαίους κατασκευαστές

Το 2025 «πιθανότατα θα είναι το χειρότερο» όσον αφορά στα κέρδη στην αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη

Αυτοκινητοβιομηχανία: Τα χειρότερα ίσως έχουν περάσει για τους ευρωπαίους κατασκευαστές

Οι ευρωπαϊκοί κατασκευαστές αυτοκινήτων προσεγγίζουν με αργούς ρυθμούς την ανάκαμψη το επόμενο έτος, μετά από μια σειρά προειδοποιήσεων για μείωση των κερδών το 2025, με περικοπές δαπανών και σχέδια αντιστροφής της κατάστασης που ώθησαν τους αναλυτές να αυξήσουν τις εκτιμήσεις τους για τα κέρδη.

Ο δείκτης Stoxx Europe 600 για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να σημειώσει απότομη ανάκαμψη των κερδών ανά μετοχή το 2026 και το 2027, σύμφωνα με στοιχεία της Bloomberg Intelligence.

Ο δείκτης Stoxx Europe 600 για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να σημειώσει απότομη ανάκαμψη των κερδών ανά μετοχή το 2026 και το 2027

Το τρέχον έτος «πιθανότατα θα είναι το χειρότερο» όσον αφορά στα κέρδη του κλάδου, σύμφωνα με τον στρατηγικό αναλυτή της BI Laurent Douillet, καθώς οι νέες επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα, τα μέτρα μείωσης του κόστους και οι αναθεωρήσεις της στρατηγικής βελτιώνουν τις προοπτικές.

Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ετοιμάζονται για ανάκαμψη μετά από μια δύσκολη χρονιά το 2025

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Πλήγμα στα κέρδη το 2025

Τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν πληγεί σε πολλά μέτωπα το 2025, καθώς αντιμετώπισαν τόσο εσωτερικές δυσκολίες όσο και εξωτερικά προβλήματα, όπως οι αμερικανικοί δασμοί, η υποτονική ζήτηση στην Κίνα, ο έντονος ανταγωνισμός από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και η επιβράδυνση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.

Η πολυτελής αυτοκινητοβιομηχανία Porsche μείωσε τις προβλέψεις της τέσσερις φορές φέτος, καθώς αποφάσισε να περιορίσει τις φιλοδοξίες της στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, η Stellantis, ιδιοκτήτρια της Jeep, υπέστη εφάπαξ έξοδα δισεκατομμυρίων, καθώς αναπροσάρμοσε την γκάμα των προϊόντων της και ανακατεύθυνε την παραγωγή της στις ΗΠΑ, ενώ η Renault αναγνώρισε ζημίες ύψους 9,5 δισ. ευρώ λόγω λογιστικής αλλαγής για τη συμμετοχή της στην Nissan Motor.

Πιο πρόσφατα, η έλλειψη κρίσιμων εξαρτημάτων από τον κατασκευαστή τσιπ Nexperia — που βρέθηκε σε πολιτικό αδιέξοδο μεταξύ Ολλανδίας και Κίνας — αποτέλεσε μια επιπλέον πρόκληση.

Μόλις την περασμένη εβδομάδα, η Volkswagen προειδοποίησε ότι η επίτευξη των οικονομικών στόχων της εξαρτάται από τη συνεχή προμήθεια ημιαγωγών, αναφέροντας ότι διαθέτει τσιπ μόνο για να διατηρήσει σε λειτουργία τα γερμανικά εργοστάσιά της για μια εβδομάδα.

«Η συνολική παραγωγή αυτοκινήτων μπορεί να προχωρήσει μόνο με το ρυθμό των πιο αργών εξαρτημάτων», δήλωσε ο αναλυτής της Citigroup, Ross MacDonald. Το ζήτημα της Nexperia θα μπορούσε να προκαλέσει περαιτέρω διαταραχές στην παραγωγή αυτοκινήτων κατά το τέταρτο τρίμηνο, πρόσθεσε.

Αυτές οι προκλήσεις έχουν κρατήσει τον τομέα σε χαμηλότερες επιδόσεις από τον ευρύτερο ευρωπαϊκό δείκτη, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Οι ευρωπαϊκοί κατασκευαστές αυτοκινήτων υπολείπονται του ευρύτερου δείκτη

Ο κλάδος εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις, με ενδείξεις συνεχιζόμενης αδυναμίας στις βασικές αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας και με τα θεμελιώδη μεγέθη να παραμένουν «εύθραυστα», σύμφωνα με τον Douillet της BI.

Έρχονται νέες επιδοτήσεις

Ωστόσο, η κατάσταση ενδέχεται να αλλάξει, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσβλέπουν σε νέες επιδοτήσεις ύψους 3 δισ. ευρώ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία έως το 2029, ενώ οι προσπάθειες για τη μείωση του κόστους και την αναδιάρθρωση της γκάμας μοντέλων αναμένεται να αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς το 2026.

Η Porsche — που αντιμετωπίζει μειωμένη ζήτηση στην Κίνα, προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα — σηματοδότησε ότι το χειρότερο μπορεί να έχει περάσει, σύμφωνα με τα τελευταία της αποτελέσματα, καθώς στοχεύει να επαναφέρει την πολυτέλεια των προϊόντων της.

«Αν και η Porsche χρειάστηκε πολύ χρόνο για να αντιμετωπίσει την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα και την στρατηγική αναπροσαρμογή των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία, πιστεύουμε ότι το μεγαλύτερο μέρος αυτής της διαδικασίας έχει πλέον ολοκληρωθεί», σύμφωνα με τον αναλυτή της Citigroup Harald Hendrikse, ο οποίος αναμένει σημαντική βελτίωση των κερδών το 2026.

Η μητρική εταιρεία Volkswagen, η οποία υπέστη ζημία 2,7 δισ. ευρώ λόγω της στρατηγικής αλλαγής της Porsche, ανέφερε σταθερές ταμειακές ροές και περιθώρια κέρδους για το τρίτο τρίμηνο, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη των επενδυτών στην ανάκαμψη.

Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι η χαλάρωση των εμπορικών εντάσεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας ήταν ένα «θετικό σήμα» για την πιθανή επανέναρξη των αποστολών τσιπ Nexperia.

«Αυτά τα αποτελέσματα, παρά τις αποχρώσεις τους, παρέχουν πειστικές ενδείξεις για την υποκείμενη δύναμη της επιχείρησης», δήλωσε ο αναλυτής της Deutsche Bank Tim Rokossa, προσθέτοντας ότι τα νέα μοντέλα και η μείωση του κόστους θα πρέπει να υποστηρίξουν αυτή την «πολύ αναγκαία» δημιουργία ταμειακών ροών.

Η Mercedes-Benz διατήρησε τις προοπτικές της και ξεκίνησε πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών αξίας 2 δισ. ευρώ, καθώς στράφηκε σε περικοπές δαπανών για να προστατεύσει την κερδοφορία της, ενώ οι πωλήσεις της Stellantis δείχνουν σημάδια βελτίωσης στη Βόρεια Αμερική, καθώς η εταιρεία επικεντρώνεται εκ νέου στην κατασκευή SUV για την κύρια αγορά της στις ΗΠΑ.

Ο αισιοδοξία τροφοδοτήθηκε από την ανάκαμψη των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, οι οποίες αυξήθηκαν για τρίτο συνεχόμενο μήνα τον Σεπτέμβριο. Σε συνδυασμό με την περαιτέρω υποχώρηση των ανησυχιών για τους δασμούς και τις προσπάθειες ανάκαμψης που αρχίζουν να αποδίδουν καρπούς στα κέρδη, τα προγνωστικά για το 2026 είναι ευνοϊκά.

OT FORUM - Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

6 και 7 Νοεμβρίου 2025 | Μικρό Χρηματιστήριο

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ
OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο