Προβληματισμός μετά την ενημέρωση του τρίτου τριμήνου επικράτησε στην JD Sports καθώς οι προβλέψεις για τα κέρδη ολόκληρου του έτους βρέθηκαν στο χαμηλότερο άκρο των προσδοκιών της αγοράς, λόγω των ασθενέστερων μακροοικονομικών και καταναλωτικών δεικτών τις τελευταίες εβδομάδες.
Και ενώ ανέφερε επίσης πτώση 1,7% στις τριμηνιαίες πωλήσεις σε συγκρίσιμη βάση, αυτή ήταν μια βελτίωση σε σχέση με την πτώση 2,1% του προηγούμενου τριμήνου, καθώς η βασική αγορά των ΗΠΑ σημείωσε άνοδο. Όχι όμως και η εξίσου σημαντική βρετανική αγορά, στην οποία η αλυσίδα αθλητικών ειδών είδε συνεχή μείωση λόγω περιορισμένων οικονομικών αλλά και ισχυρής εξάρτησης από τη Nike.
Η εικόνα της JD Sports
Σε περιφερειακό επίπεδο, όπως αναφέρθηκε στο Fashion Network, η Βόρεια Αμερική μειώθηκε κατά 1,7% στο τρίμηνο και αυξήθηκε οργανικά κατά 3% στα 1,079 δισεκατομμύρια λίρες, και η Ευρώπη μειώθηκε κατά 1,1% σε LFL και αυξήθηκε οργανικά κατά 4% στα 1,032 δισεκατομμύρια λίρες. Το Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκε κατά 3,3% σε LFL και μειώθηκε οργανικά κατά 2% στα 718 εκατομμύρια λίρες, και η Ασία-Ειρηνικός αυξήθηκε κατά 3,9% σε LFL και 13,3% οργανικά στα 124 εκατομμύρια λίρες.
Το Ηνωμένο Βασίλειο όμως αποδεικνύεται η αγορά με τις χειρότερες επιδόσεις για την JD Sports, καθώς η ανεργία των νέων πλήττει τις πωλήσεις. Η έλλειψη διαθέσιμων μετρητών μεταξύ των ατόμων κάτω των 25 ετών μειώνει τις αγορές, με τα ετήσια κέρδη να βρίσκονται στο ναδίρ.
Κατά την ανημέρωση της αγοράς, ο Διευθύνων Σύμβουλος Régis Schultz του ομίλου, ο οποίος κατέχει επίσης τις Blacks, Go Outdoors και μια σειρά από αμερικανικές και ευρωπαϊκές αθλητικές αλυσίδες, αναγνώρισε σαφώς την κατάσταση, τονίζοντας όμως «σημειώνουμε καλή πρόοδο με τους στρατηγικούς μας στόχους στο τρίμηνο, σε ένα δύσκολο περιβάλλον αγοράς. Η προσέγγισή μας σε πολλαπλές μάρκες και σε διακατηγορίες, καθώς και η ευελιξία μας στην ανταπόκριση στις μεταβαλλόμενες τάσεις των πελατών, μας βοηθούν να αντισταθμίσουμε τα γνωστά εμπόδια για τους καταναλωτές και τον κλάδο. Ελέγχουμε επίσης καλά το κόστος και τα μετρητά μας μέσω της εστίασής μας στη λειτουργική και οικονομική πειθαρχία.
«Η Βόρεια Αμερική παρουσίασε βελτιωμένη τάση πωλήσεων σε συγκρίσιμα επίπεδα το τρίτο τρίμηνο, παράλληλα με τις ανθεκτικές τάσεις στην Ευρώπη. Το Ηνωμένο Βασίλειο είχε καλύτερη οργανική απόδοση πωλήσεων, υποστηριζόμενη από τη συνεχιζόμενη επιτυχία του νέου μας καταστήματος στο Trafford Centre στο Μάντσεστερ. Ανά κατηγορία, η γκάμα ένδυσής μας έχει καλή απήχηση στους πελάτες, παρέχοντάς μας ευκαιρία για ανάπτυξη σε βασικές αγορές που δεν καλύπτονται επαρκώς. Στα υποδήματα, παρά τα γνωστά εμπόδια προϊόντων στο τέλος του κύκλου, το running παραμένει μια βασική τάση για τους πελάτες μας και έχουμε μια ισχυρή γκάμα προϊόντων σε αυτόν τον τομέα ενόψει της πιο πολυάσχολης περιόδου συναλλαγών μας».
Η JD Sports και η ελληνική αγορά
Η βρετανική αλυσίδα που κατέχει το 80% της ελληνικής Cosmos Sport και μαζί έχουν συνθέσει έναν δυναμικό αθλητικό πόλο «τρέχει» ένα φιλόδοξο πλάνο ανάπτυξης για την περίοδο 2025-2029 με άνοιγμα κατά μέσο όρο 10 νέων καταστημάτων ετησίως.
Υπενθυμίζεται πως η ιστορία της Cosmos Sport ξεκινάει περίπου 40 χρόνια πριν, στη Χερσόνησο του Ηρακλείου Κρήτης, όταν το πρώτο ομώνυμο κατάστημα άνοιξε το 1982. Μέσα στα επόμενα χρόνια, κατέγραψε μια σταθερή αναπτυξιακή πορεία, επεκτείνοντας τις δραστηριότητές της σε μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά και στην Κύπρο.
Από το 2021, είναι μέλος του βρετανικού κολοσσού JD Sports Fashion Plc., και πλέον αριθμεί 6 εμπορικές επωνυμίες (www.cosmossport.gr, www.jdsports.gr www.sneaker10.gr, www.sportsfactory.gr, www.slamdunk.gr, www.rundome.gr) 90+ φυσικά καταστήματα, 9 πρωτοπόρα ηλεκτρονικά καταστήματα, και πάνω από 1.500 εργαζομένους σε Ελλάδα και Κύπρο.
Επικεφαλής στον όμιλο είναι ο Μιχάλης Τσακνάκης – που τον περασμένο Ιούνιο ανέλαβε τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου Sporting Goods σε Ελλάδα, Κύπρο, Ισπανία και Πορτογαλία, για την ανάπτυξη πέραν των σημάτων της Cosmos Sport SA και την επίβλεψη του δικτύου καταστημάτων Sprinter, Sportzone, Deporvillage Ισπανίας και Πορτογαλίας.
Η έλλειψη διαθέσιμων μετρητών για τους νέους Βρετανούς συνέβαλε σε μια πτώση 3,3% στις πωλήσεις στα καθιερωμένα καταστήματα του JD Group στο τρίμηνο έως την 1η Νοεμβρίου
Το βρετανικό αγκάθι
Μόλις πριν από λίγες ημέρες, ο Guardian αποκάλυψε ότι σχεδόν οι μισές από όλες τις θέσεις εργασίας που χάθηκαν από τότε που οι Εργατικοί ανέλαβαν την εξουσία αφορούσαν άτομα κάτω των 25 ετών.
Ο Μπάρι Φλέτσερ, διευθύνων σύμβουλος του Ιδρύματος Youth Futures, δήλωσε πως «πρόκειται για ένα μακροπρόθεσμο πρόβλημα που συνεχίζει να διαμορφώνει αρνητικά τις ζωές πάρα πολλών ανθρώπων σε όλη τη χώρα».
Το πρόβλημα όμως έχει όνομα: Η έλλειψη διαθέσιμων μετρητών για τους νέους συνέβαλε σε μια πτώση 3,3% στις πωλήσεις στα καθιερωμένα καταστήματα του JD Group στο τρίμηνο έως την 1η Νοεμβρίου. Οι πωλήσεις μειώθηκαν επίσης στις ΗΠΑ και την ΕΕ – κατά 1,7% και 1,1% αντίστοιχα – εν μέσω παρόμοιων πιέσεων, καθώς και της έλλειψης νέων προϊόντων για την προσέλκυση αγοραστών και της επιβράδυνσης της τάσης για τα γυναικεία vintage αθλητικά παπούτσια.
Η εταιρεία έχει επίσης πληγεί από τη μεγάλη εξάρτηση από τη Nike, η οποία πρόσφατα δυσκολεύεται να κεντρίσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών, με τους επικριτές να επισημαίνουν την έλλειψη νέων ιδεών.
Η JD επισήμανε ότι τα ετήσια κέρδη θα βρίσκονται πλέον στο κατώτερο όριο των προσδοκιών, περίπου στα 853 εκατομμύρια λίρες, σε σύγκριση με το κάποτε αναμενόμενο 1 δισεκατομμύριο λίρες . «Υιοθετεί μια ρεαλιστική προσέγγιση» στις προοπτικές της για το τρέχον οικονομικό έτος, λόγω των «σταδιακά ασθενέστερων μακροοικονομικών και καταναλωτικών δεικτών τις τελευταίες εβδομάδες».
Ο Aarin Chiekrie, αναλυτής μετοχών στην Hargreaves Lansdown, σημείωσε ωστόσο πως όλο αυτό το περιβάλλον δεν επηρεάζει μόνο της JD Sports: «Οι συναλλαγές σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο παραμένουν ιδιαίτερα αδύναμες, με τις πρόσφατες αλλαγές στους φόρους των εργοδοτών και τους κατώτατους μισθούς να φέρνουν μια σειρά από επιπλέον κόστη και προκλήσεις».
Τα αδύναμα στοιχεία ήρθαν καθώς μια άλλη μάρκα για νέους, η Dr Martens, δήλωσε ότι οι καταναλωτές είναι «προσεκτικοί αυτή τη στιγμή» και «αναζητούν προσφορές» σε όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Η βρετανική εταιρεία υποδημάτων δήλωσε ότι αύξησε τις τιμές σε ορισμένα είδη στις ΗΠΑ τον Ιανουάριο για να αντισταθμίσει τον αντίκτυπο των δασμών εισαγωγής του Τραμπ, οι οποίοι ανήλθαν σε 7 έως 9 εκατομμύρια λίρες.






































