Σε μια περίοδο όπου η ελληνική αγορά εστίασης δοκιμάζεται από το αυξημένο κόστος, τον πληθωρισμό και την πίεση στο διαθέσιμο εισόδημα, προχωρούν σε αναπροσαρμογή στρατηγικής, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα της ανάπτυξης και όχι μόνο στο μέγεθος.
Μετά από 14 χρόνια συνεχούς παρουσίας και επενδύσεων στην Ελλάδα, η Premier Capital Ελλάς –που έχει τα δικαιώματα ανάπτυξης της αμερικάνικης αλυσίδας στην ελληνική αγορά- σχεδιάζει έναν νέο κύκλο επενδύσεων με στοχευμένα ανοίγματα σε τοποθεσίες που συγκεντρώνουν περισσότερη επισκεψιμότητα.
Η νέα στρατηγική των McDonald’s στην Ελλάδα
Τη νέα στρατηγική σηματοδοτεί το νέο κατάστημα που θα ανοίξει στο food court του The Mall Athens μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026, το οποίο θα λειτουργήσει ως «πυξίδα» για την επόμενη μέρα του brand στην Ελλάδα.
Όπως εξηγεί μιλώντας στον Οικονομικό Ταχυδρόμο ο Managing Director Premier Capital Ελλάς, Vladimir Janevski στην πρώτη του συνέντευξη από την ανάληψη των καθηκόντων του, το ζητούμενο σε αυτή τη φάση δεν είναι η ταχύτητα της επέκτασης, αλλά η βιωσιμότητα και η απόδοση κάθε επένδυσης, σε ένα περιβάλλον όπου οι επιλογές των καταναλωτών γίνονται ολοένα πιο επιλεκτικές.

Το αποτύπωμα στην Ελλάδα 14 χρόνια μετά
Δεκατέσσερα χρόνια μετά την ανάληψη των δικαιωμάτων δικαιόχρησης από την Premier Capital, η εικόνα είναι διαφορετική από εκείνη του 2011. «Όταν ξεκινήσαμε, η Ελλάδα βρισκόταν σε χρηματοπιστωτική κρίση και οι εκτιμήσεις μας ήταν πολύ επιφυλακτικές. Σήμερα, μπορούμε να πούμε ότι έχουμε πετύχει την ανατροπή», τονίζει o κ. Janevski.
Το αποτύπωμα της McDonald’s στην Ελλάδα έχει σχεδόν διπλασιαστεί: 35 εστιατόρια από 18, περισσότερες από 11 εκατ. επισκέψεις ετησίως και τζίρος που ξεπέρασε τα 100 εκατ. ευρώ, ένα ορόσημο που μέχρι πρότινος έμοιαζε φιλόδοξο. Η ελληνική αγορά είναι η δεύτερη μεγαλύτερη για την Premier Capital plc – μεταξύ των έξι αγορών όπου δραστηριοποιείται. Αντιπροσωπεύει το 15-20% των εσόδων και των συναλλαγών, επομένως συνεισφέρει σημαντικά στον όμιλο και πιστεύουμε ότι έχει ακόμα δυνατότητες ανάπτυξης.
Νέο εστιατόριο στο The Mall Athens με άρωμα… Σικάγο
Στο επίκεντρο της στρατηγικής βρίσκεται πλέον η επαναχάραξη του δικτύου. Όχι απλώς περισσότερα καταστήματα, αλλά καλύτερα τοποθετημένα και πιο αποδοτικά. «Βελτιστοποιούμε το δίκτυό μας, αντικαθιστώντας ορισμένα υφιστάμενα εστιατόρια με νέα, σε σημεία με μεγαλύτερη απήχηση», εξηγεί. Στο πλαίσιο αυτό, όπως λεει, η εταιρεία εξετάζει στενά στην απόδοση κάθε εστιατορίου στην περιοχή της Αττικής ώστε να διασφαλίσει ότι περιορίζει την επικάλυψη μεταξύ τους σε κάθε δυνατό βαθμό κατά τον σχεδιασμό της ανάπτυξής της.
Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της φιλοσοφίας είναι το νέο κατάστημα που θα ανοίξει στο The Mall Athens, το πρώτο νέο McDonald’s του 2026. «Μας δίνει παρουσία σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα εμπορικά κέντρα της Ελλάδας, με φυσική επισκεψιμότητα και τουριστική κίνηση», υπογραμμίζει ο κ. Janevski. Το νέο κατάστημα θα ανοίξει έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2026 και θα ενσωματώνει μια αναβαθμισμένη εμπειρία, τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού όσο και τεχνολογίας.
Η αισθητική ακολουθεί τα πρότυπα των κεντρικών γραφείων της McDonald’s στο Σικάγο, με έντονο αστικό χαρακτήρα, ενώ θα περιλαμβάνει το πλήρες concept “Experience of the Future”, εμπλουτισμένο με νέα ψηφιακά στοιχεία.

Οι τουριστικές περιοχές και τα «White Spots»
Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στις τουριστικές περιοχές και τα αποκαλούμενα white spots. «Σε μια χώρα 10 εκατομμυρίων που δέχεται 40 εκατομμύρια τουρίστες, είναι κρίσιμο να αξιοποιήσουμε αυτό το κοινό», λέει χαρακτηριστικά. Μετά την επιτυχημένη παρουσία στην Κρήτη, η McDonald’s εξετάζει μεγάλα νησιά και περιοχές με υψηλή εποχική ζήτηση, ενώ στο ραντάρ βρίσκονται και «κλειστές αγορές», όπως αεροδρόμια, λιμάνια και μεγάλα αστικά projects. Το Ελληνικό, όπως παραδέχεται, αποτελεί έναν «ελκυστικό προορισμό», αν και οι αποφάσεις τοποθετούνται χρονικά πιο μπροστά.
Στόχος τα 50 καταστήματα
Ο άλλος στόχος της εταιρείας, όπως λέει ο κ. Janevksi είναι οι ευκαιρίες σε μεγάλες πόλεις, κυρίως στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, «όπου πιστεύουμε ότι μπορούμε να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε με βιώσιμο τρόπο». Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, έως το τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2026 θα έχουν ανοίξει συνολικά τρία νέα εστιατόρια, ενώ ο μακροπρόθεσμος στόχος παραμένει τα 50 καταστήματα στην Ελλάδα. «Το 2028 είναι κοντά, αλλά εξακολουθεί να αποτελεί τον αριθμό που επιδιώκουμε», σημειώνει, με τη διευκρίνιση ότι «δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τις συνθήκες γύρω μας».
Κεντρικός πυλώνας η πολιτική τιμών
Παράλληλα με την ανάπτυξη του δικτύου, κρίσιμος πυλώνας παραμένει η πολιτική τιμών. Σε ένα περιβάλλον όπου τα νοικοκυριά πιέζονται, ο κ. Janevski είναι σαφής: «Η αξία δεν είναι απλώς μια προωθητική ενέργεια. Είναι υπόσχεση». Η McDonald’s επενδύει σταθερά στη σχέση ποιότητας-τιμής, προσπαθώντας – όπως λέει – «να παραμείνουμε εντός των παραμέτρων του πληθωρισμού τροφίμων, κάτι που σήμερα είναι πραγματικά δύσκολο».
Το πρόγραμμα McValue και το γεύμα των 5,25 ευρώ αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της στρατηγικής, ενώ καθοριστικό ρόλο παίζει και το MyMcDonald’s Rewards μέσω της εφαρμογής. «Προσφέρουμε καθημερινές προσφορές, πόντους και ανταμοιβές. Θέλουμε να επιβραβεύουμε τη σχέση μας με τους πελάτες», σημειώνει, επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα είναι από τις κορυφαίες αγορές ψηφιακά για τον όμιλο στην Ευρώπη.

Το στοίχημα της ψηφιακής εποχή και τα 35 χρόνια στην Ελλάδα
Η ψηφιακή εμπειρία, άλλωστε, αποτελεί το επόμενο μεγάλο στοίχημα. Από το CRM και την εξατομίκευση, έως την ενσωμάτωση του delivery στην εφαρμογή της McDonald’s. «Θέλουμε ο πελάτης να μπορεί να παραγγέλνει εύκολα, με όποιον τρόπο επιλέγει», λέει, προαναγγέλλοντας περαιτέρω αναβαθμίσεις. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία συνεργάζεται με το efood και τη wolt ενώ πρόσφατα ξεκίνησε πιλοτικά με το Box σε 4 εστιατόρια.
Η McDonald’s βαδίζει προς τα 35 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα και όπως λέει ο κ. Janevski είναι μια ευκαιρία για την εταιρεία να δείξει πώς παραμένει προσβάσιμη και ευθυγραμμισμένη με τις εξελισσόμενες προσδοκίες των πελατών της.





































