Τυφώνας χτύπησε τις μετοχές των ναυτιλιακών εταιρειών που διαχειρίζονται δεξαμενόπλοια στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης χθες Δευτέρα, με ορισμένες εξ αυτών να καταγράφουν διψήφιες μειώσεις.
Οι επενδυτές αιφνιδιάστηκαν από τις αποφάσεις του ΟΠΕΚ+ για περικοπές στην παραγωγή αργού πετρελαίου μέχρι και 1,6 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα καθώς θεωρούν ότι θα καταγραφεί μείωση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια.
Ωστόσο, πιο ψύχραιμοι αναλυτές εκτιμούν ότι «πολύ κακό για το τίποτα» καθώς όπως εκτιμούν οι αναλυτές η μείωση της παραγωγής ήρθε μετά την πρόσφατη ανακατανομή των εμπορικών δρόμων λόγω της πολεμικής σύρραξης στην Ουκρανία με τα τονομίλια για δεξαμενόπλοια να αυξάνονται σημαντικά, λόγω των κυρώσεων κατά του ρωσικού αργού.
Ο αντίκτυπος στους ναύλους μεγάλων δεξαμενόπλοιων δεν θα είναι σημαντικός καθώς απολαμβάνουν ένα premium λόγω της αύξησης των τονομιλίων, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking. Επιπλέον, με την Κίνα να προμηθεύεται το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών της σε πετρέλαιο από τη Μέση Ανατολή, θα αναγκαστεί να αντικαταστήσει τις χαμένες ποσότητες από εναλλακτικούς προμηθευτές, σε πιο μακρινές αποστάσεις, υποστηρίζοντας έτσι μεγαλύτερα ταξίδια και περισσότερα τονομίλια.
Επίσης σύμφωνα με τον Clarksons o αριθμός των νέων πλοίων που ναυπηγούνται είναι σχετικά μικρός, εξέλιξη που λειτουργεί υπέρ της στήριξης των ναύλων.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv σημειώνει επίσης ότι εκτός από τις κυρώσεις σε ρωσικό πετρέλαιο και προϊόντα που έχουν δημιουργήσει νέες θαλάσσιες εμπορικές ροές και το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών που δεν διευκολύνει την ανάπτυξη του διαθέσιμου στόλου δεξαμενόπλοιων, η Κίνα προσθέτει επίσης στους βασικούς παράγοντες που υποστηρίζουν την αγορά των δεξαμενοπλοίων.
Ξεφορτώνουν οι έλληνες εφοπλιστές
Με τον καλύτερο τρόπο αξιοποίησαν τη θετική αγορά των δεξαμενόπλοιων οι έλληνες εφοπλιστές και «ξεφορτώθηκαν» παλαιό τονάζ σε υψηλές τιμές.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv οι έλληνες πλοιοκτήτες πούλησαν 56 πλοία (25,5% επί των συνολικών πωλήσεων δεξαμενόπλοιων) το πρώτο τρίμηνο του 2023, με την πλειοψηφία αυτών των πλοίων να είναι ηλικίας άνω των 16 ετών (42 πλοία). Η Κίνα, η Γερμανία και η Νορβηγία ήταν επίσης ψηλά στους πίνακες πωλήσεων του δεξαμενόπλοιου, καθώς το καθένα από αυτά έχει πουλήσει 22 πλοία.
Η Xclusiv υπολογίζει ότι μέχρι τις 31 Μαρτίου, είχαν πουληθεί διεθνώς 220 δεξαμενόπλοια, σχεδόν 60% υψηλότερα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Το κύριο ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στον κλάδο MR2 με 66 πωλήσεις που αποτελούν το 30% των συνολικών πωλήσεων δεξαμενόπλοιων, ακολουθούμενο από το Panamax/LR1 και τα τμήματα μικρών δεξαμενόπλοιων με 36 και 29 πωλήσεις αντίστοιχα. Στον MR1 24 πλοία πωλήθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, ενώ στους τομείς Aframax/LR2 και VLCC άλλαξαν χέρια 26 πλοία ανά τμήμα.
Τέλος, στον τομέα Suezmax παρατηρήθηκε περιορισμένο ενδιαφέρον καθώς μόνο 12 πλοία άλλαξαν χέρια. ΟΙ αγοραπωλησίες δεξαμενοπλοίων ανά μήνα μοιάζει με καρδιογράφημα. Η χρονιά ξεκίνησε δυναμικά, με 74 δεξαμενόπλοια να αλλάζουν χέρια τον Ιανουάριο του 2023, ενώ τον Φεβρουάριο οι πωλήσεις δεξαμενόπλοιων μειώθηκαν σε 58, και κορυφώθηκαν τον Μάρτιο σε 88 πλοία. Η αγοραστική όρεξη επικεντρώθηκε κυρίως σε vintage tankers με σχεδόν τις μισές πωλήσεις να ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 16-21+ ετών.
Latest News
Διακυμάνσεις στην αμερικανική αγορά ομολόγων
Ο πληθωρισμός χονδρικής αυξήθηκε υψηλότερα από το αναμενόμενο
Μικτά πρόσημα στις ευρωαγορές, στο +26% η Delivery Hero
Στάση αναμονής ενόψει των στοιχείων για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Ένα ακόμη μικρό βήμα πίσω για το ΧΑ -Στο -3,8% ο Τιτάν
Μήνυμα αναδιάρθρωσης θέσεων
Αντέχει στον πληθωρισμό η Wall Street- Άλμα στα meme stocks
O τεχνολογικός Nasdaq ενισχύεται κατά 0,44% στις 16.459 μονάδες
Πτωτικά το πετρέλαιο μετά τον αμερικανικό πληθωρισμό χονδρικής
Ο πληθωρισμός χονδρικής, οι προβλέψεις του ΟΠΕΚ και οι πυρκαγιές στον Καναδά οι καταλύτες της αγοράς
Πιέζεται ο Γενικός Δείκτης με φόντο τη διόρθωση του Τιτάνα
Tο χρηματιστήριο Αθηνών προσπαθεί να κρατηθεί μακριά από τη στήριξη των 1.460 μονάδων, με τη βοήθεια των Coca Cola και ΟΤΕ
Ο χαλκός... λάμπει σαν χρυσός - Τι τροφοδοτεί το ράλι σε επίπεδα άνω των 10.000 δολ.
Στο υψηλότερο επίπεδο από το 2022 κινείται ο χαλκός με τον τόνο να ξεπερνά τα 10.200 δολάρια
Ασκήσεις ισορροπίας με μοιρασμένα πρόσημα στο ΧΑ
Η Λ. Αθηνών έχει τους δικούς της λόγους να προχωρήσει σε μικροδιορθώσεις των θέσεων, προκειμένου να ενισχύσει το θετικό σενάριο προς τις 1.500 μονάδες
Μικρές διακυμάνσεις και αναμονή στις ευρωαγορές, στο +19% η Delivery Hero
Οι αγορές αναμένουν τα στοιχεία από τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Μικτά πρόσημα και μικρές διακυμάνσεις στην Ασία
Ο δείκτης Hang Seng του Χονγκ Κονγκ έκλεισε σταθεροποιητικά