Τρία έργα του Αυστριακού ζωγράφου Έγκον Σίλε, τα οποία διεκδικούσαν οι κληρονόμοι του πρώην ιδιοκτήτη τους, ενός Εβραίου συλλέκτη και καλλιτέχνη που εκτελέστηκε από τους Ναζί, κατασχέθηκαν από την αμερικανική δικαιοσύνη σε μεγάλα μουσεία των ΗΠΑ, όπως ανέφερε σήμερα μια δικαστική πηγή, επιβεβαιώνοντας μια πληροφορία της εφημερίδας New York Times.
Ακρόπολη: Πώς μπορείς να γίνεις… ζωγράφος της ζωφόρου του Παρθενώνα
«Κλεμμένα»
Στις εντολές κατάσχεσης, που φέρουν ημερομηνία της Τρίτης, 12 Σεπτεμβρίου, το Ανώτατο Δικαστήριο της Πολιτείας της Νέας Υόρκης αναφέρει ότι «υπάρχουν εύλογες αιτίες για να θεωρούμε» ότι αυτά τα σχέδια του εξπρεσιονιστή ζωγράφου «είναι κλεμμένα» και «κατέχονται παρανόμως».
Ο «Ρώσος αιχμάλωτος πολέμου» (1916), μια ακουαρέλα με μολύβι σε χαρτί, αξίας 1,25 εκατ. δολαρίων, κατασχέθηκε από το Ινστιτούτο Τέχνης του Σικάγο. Το «Πορτρέτο άνδρα» (1917), ένα σκίτσο με μολύβι σε χαρτί, αξίας 1 εκατ. δολαρίων, κατασχέθηκε από το Μουσείο Τέχνης Κάρνεγκι του Πίτσμπουργκ ενώ το «Κορίτσι με μαύρα μαλλιά» (1911), ακουαρέλα και μολύβι σε χαρτί, αξίας 1,5 εκατ. δολαρίων, βρέθηκε στο Αναμνηστικό Μουσείο Τέχνης Άλεν του Πανεπιστημίου Όμπερλιν, στο Οχάιο.
Στην εντολή διευκρινίζεται ότι τα έργα μπορούν να παραμείνουν στον χώρο όπου φυλάσσονται επί 60 ημέρες.
«Είμαστε πεπεισμένοι ότι αποκτήσαμε νόμιμα το έργο αυτό και το κατέχουμε νόμιμα» αντέδρασε το μουσείο του Σικάγο, διευκρινίζοντας ότι θέλει να εξεταστεί η υπόθεση από ομοσπονδιακό δικαστήριο. Τα άλλα δύο μουσεία ωστόσο ανακοίνωσαν ότι «θα συμμορφωθούν πλήρως» με τις εντολές των αρχών.
Τα έργα διεκδικούνται από τους κληρονόμους του Φριτς Γκρίνμπαουμ, ενός Αυστριακού καλλιτέχνη του καμπαρέ και συλλέκτη έργων τέχνης. Ο Γκρίνμπαουμ σκοτώθηκε στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Νταχάου το 1941. Οι κληρονόμοι του προσπαθούν εδώ και χρόνια να πάρουν πίσω τα έργα που του ανήκαν. Η αμερικανική δικαιοσύνη απέρριψε το αίτημά τους το 2005, με το σκεπτικό ότι άργησαν πολύ να προσφύγουν στα δικαστήρια, όμως το 2018 κέρδισαν μια υπόθεση που αφορούσε δύο από τα έργα αυτά.
Σύμφωνα με την εφημερίδα New York Times, η έρευνα που είναι σε εξέλιξη αφορά περίπου 12 έργα του Έγκον Σίλε που κλάπηκαν από τους Ναζί.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Βαγγέλης Μαρινάκης: «Δεν θέλω να μαθαίνω από ήττες, θέλω να συνεχίσω να κερδίζω»
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης μίλησε στη Daily Mail για την απόφαση να ασχοληθεί με τη Νότιγχαμ Φόρεστ και τους στόχους που θέλει να πετύχει
Αυτές είναι οι εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα
Η έρευνα του Great Place Τo Work διεξάγεται με ανώνυμα ερωτηματολόγια και στηρίζεται κατά κύριο λόγο στην άποψη που έχουν οι εργαζόμενοι για την εταιρεία τους
Πρώτη θέση με εισπράξεις $56,5 εκατ. για το "Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων" στο αμερικανικό box office
Η ταινία ξεπέρασε τις προσδοκίες, καθώς προβλεπόταν να ανοίξει με 40 έως 50 εκατ. δολάρια
Η σκοτεινή πλευρά ενός διάσημου πίνακα
Πρόκειται για έναν από τους διασημότερους πίνακες, ο οποίος παρουσιάζει μια βουκολική άποψη της Αγγλίας
Eurovision 2024: Σε εξέλιξη ο τελικός – Η Ελλάδα έριξε τη «ζαριά» της
Στον τελικό συμμετέχουν συνολικά 25 χώρες και όχι 26, αφού η Ολλανδία αποκλείστηκε πριν μερικές ώρες
Λύθηκε το μυστήριο για το τοπίο του πίνακα της Μόνα Λίζα
Μια γεωλόγος και ιστορικός τέχνης της Αναγέννησης συμπεραίνει ότι το τοπίο που ζωγράφισε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι είναι υπαρκτό και αποακλύπτει πού βρίσκεται
Η παρθένα παραλία στους Αντίπαξους που το Maestro ανέδειξε ως την 5η καλύτερη στον κόσμο
Λίγες μέρες πριν τη μεγάλη πρεμιέρα της δεύτερης σεζόν του Maestro, την Πέμπτη 16 Μαΐου στις 22:40 στο MEGA, μια ακόμη είδηση έρχεται να επιβεβαιώσει τη δυναμική της σειράς και στον τουρισμό.
2 εκατ. ευρώ για μια εβδομάδα πολυτέλειας στον ωκεανό - Στα ύψη οι ναυλώσεις mega-yachts
Οι πωλήσεις υποχωρούν αλλά οι ναυλώσεις ανθίζουν
Το μουσείο που σατιρίζει τη γερμανική γραφειοκρατία
Το Μουσείο Γραφειοκρατίας εγκαινιάστηκε στο Βερολίνο, με σκοπό να θίξει μείζονα ζητήματα στη χώρα
Βurn οn: Όταν δεν μπορείς να σταματήσεις να δουλεύεις
Το καθημερινό άγχος μπορεί να οδηγήσει σε burn out και κατάθλιψη. Οι πάσχοντες του burn on ωστόσο διαφέρουν, καθώς εξακολουθούν να εργάζονται – έχοντας ξεπεράσει τα όρια κατάρρευσης