Την ανάγκη στροφής προς την ηλεκτροκίνηση αλλά και τον σημαντικό ρόλο που θα επιτελέσει στο άμεσο μέλλον το υδρογόνο στις πράσινες μεταφορές, επισήμανε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου μιλώντας στο 3ο Συνέδριο του ΤΕΕ, «Green Deal Greece», στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Όπως τόνισε η υφυπουργός, «ως κράτος οφείλουμε να μειώσουμε τα όρια ταχύτητας εντός πόλης στα 30km/h μειώνοντας αντίστοιχα τους ρύπους και βελτιώνοντας την Οδική Ασφάλεια Εν συνεχεία θα δοθεί προτεραιότητα στους ευάλωτους χρήστες της Οδού έναντι των αυτοκινήτων. Ως κράτος οφείλουμε να βελτιώσουμε την υπηρεσία των ΜΜΜ. Με την επέκταση του Μετρό, τον εξηλεκτρισμό του στόλου των ταξί τον εκσυγχρονισμό του στόλου των λεωφορείων με νέα ηλεκτρικά οχήματα αλλά και επενδύσεις σε φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες όπως το πράσινο υδρογόνο». Παρατήρησε δε το επιστημονικό ενδιαφέρον που υπάρχει ήδη για την παρουσία των πρώτων υδρογονοκίνητων λεωφορείων στην Ελλάδα την επόμενη πενταετία.
Το υδρογόνο ως καύσιμο στις μεταφορές
Όπως επισήμανε η Χρ. Αλεξοπούλου, το υδρογόνο μπορεί να συμβάλει στην περαιτέρω μείωση των ρύπων. Δεδομένου ότι η ηλεκτροκίνηση είναι αδήριτα το μέλλον των μεταφορών λόγω της αποδοτικότητας του ηλεκτροκινητήρα και της ραγδαίας εξέλιξης της τεχνολογίας, πιθανότατα το υδρογόνο ως καύσιμο θα βρει τη θέση του στις μεταφορές. Ειδικά στα μεγάλα οχήματα όπου το βάρος των μπαταριών είναι απαγορευτικό, είναι λογικό η ηλεκτροκίνηση να προχωρήσει μέσω του πράσινου υδρογόνου.
Για να γίνει αυτό θα πρέπει να διασφαλιστεί η αποδοτικότητα και οι τρεις φάσεις: Ηλεκτρόλυση με ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ, αποθήκευση του αέριου υδρογόνου και μετατροπή του εκ νέου σε ηλεκτρική ενέργεια. Είναι σημαντικό να μειωθεί η εκπομπή των ρύπων εκεί που ζούμε στο κέντρο της πόλης.
Συνθετικά καύσιμα
Μια ακόμη επιλογή για το μέλλον που ανοίγεται από την παραγωγή πράσινου υδρογόνου είναι τα συνθετικά καύσιμα που δεν βασίζονται σε ορυκτό άνθρακα, σημείωσε η υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών. Βασίζονται σε άνθρακα που υπάρχει ήδη στο περιβάλλον σε μορφή διοξειδίου μέσω του οποίο συντίθεται η ανθρακική αλυσίδα και παίρνουμε καύσιμα πανομοιότυπα με τη βενζίνη, το ντίζελ ή την κηροζίνη που βασίζονται στον ορυκτό άνθρακα. Με την καθοριστική όμως διαφορά ότι τα καύσιμα αυτά δεν έχουν ανθρακικό αποτύπωμα. Πιθανόν αυτή να είναι η λύση για τα εκατομμύρια οχημάτων με θερμικό κινητήρα που βρίσκονται στη χώρα μας.
Latest News
Επενδύει στην αγορά pickup του Μεξικού η BYD
Η κινεζική εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει ένα νέο εργοστάσιο στο Μεξικό, κοντά στην μεγάλη αγορά των ΗΠΑ
«Πράσινο» στοπ στα ομόλογα ορυκτών καυσίμων από την BNP Paribas
Η τράπεζα είναι ο μεγαλύτερος ανάδοχος πράσινων ομολόγων παγκοσμίως
Έρχεται ο συνθετικός καφές: Φθηνός και ... «πράσινος»
Ο ψευδοκαφές μπορεί να παραχθεί με την επεξεργασία μιας σειράς συστατικών, από τα ρεβίθια και τα κουκούτσια των χουρμάδων έως τους σπόρους Ramon
Υβριδικά vs ηλεκτρικά οχήματα - Ποια πουλάνε περισσότερο;
Εταιρείες όπως οι General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen και Ford δηλώνουν πως θέτουν σαν πρώτη προτεραιότητα την κάλυψη της ζήτησης για υβριδικά
Σωληνουργεία Κορίνθου: Με «πράσινο» χάλυβα ο νέος αγωγός που ανέλαβε στη Β. Θάλασσα
Σωλήνες χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 για την τελευταία ανάθεση έργου στη Σωληνουργεία Κορίνθου
Απειλή για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία τα κινεζικά ηλεκτρικά
Ένα μικρό, καλοφτιαγμένο κινέζικο ηλεκτρικό όχημα κάνει τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες… να τρέμουν
Αυτοψία Αλεξοπούλου στο έργο σταθμού φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στη Σταυρούπολη
Οι 55 ειδικοί φορτιστές, που τοποθετούνται στο σημείο θα εξυπηρετούν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, που έχουν, ήδη, ολοκληρώσει τις δοκιμαστικές διαδρομές.
Αλεξοπούλου: 45.000 οχήματα υψηλής τάσης κινούνται στους ελληνικούς δρόμους
Τα προγράμματα εκπαίδευσης δημιουργούν καταρτισμένο προσωπικό απαραίτητο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, σημείωσε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Στο μικροσκόπιο της ΕΕ οι «πράσινες διαφημίσεις» των αεροπορικών
Η Επιτροπή έδωσε σε 20 αεροπορικές εταιρείες τελεσίγραφο 30 ημερών για να διορθώσουν τους ισχυρισμούς τους
Κινέζικα ηλεκτρικά λεωφορεία - Η νέα «απειλή» για την ΕΕ
'Ηδη οι κινεζικές εταιρείες κατέχουν το ένα τρίτο της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών λεωφορείων