Η χρονιά που πέρασε έφερε μνημειώδεις αλλαγές στο τοπίο της Gig Economy (o όρος χρησιμοποιείται για να περιγράψει τις νέες μορφές λειτουργίας των επιχειρήσεων και της απασχόλησης των εργαζομένων τους, όπου δεν ακολουθείται το παραδοσιακό μοντέλο των συμβάσεων εργασίας).
Η Lyft απέκτησε νέο CEO, η Uber έφτασε σε κερδοφορία, η DoorDash αποδείχθηκε βασικό καταναλωτικό προϊόν και η Instacart τελικά μπήκε στο χρηματιστήριο. Όλο αυτό το διάστημα, ένας καταιγισμός αιτημάτων εμφανίστηκε από πολιτείες και πόλεις που επιδιώκουν να εξασφαλίσουν τον κατώτατο μισθό και να παράσχουν στους εργαζόμενους νέα προστασία, σύμφωνα με το fastcopany.com.
Ψηφιακές πλατφόρμες: Καταρρέει η ευρωπαϊκή συμφωνία για τα δικαιώματα των εργαζομένων
Οι επενδυτές ανησυχούσαν ότι οι καταναλωτικές δαπάνες των ΗΠΑ θα μειωθούν δραματικά, ασκώντας πίεση στους «ωφελούμενους» της πανδημίας που είχαν αρκετά τρίμηνα ανάπτυξης χάρη στις παραγγελίες των πολιτών στο σπίτι.
Ωστόσο, οι καταναλωτές συνέχισαν να κάνουν βόλτες και να παραγγέλνουν είδη παντοπωλείου σε πλατφόρμες, παρά τις όποιες μακροοικονομικές προκλήσεις. Ορισμένοι στράφηκαν σε αυτές τις πλατφόρμες για μερική απασχόληση για να βοηθήσουν στην αντιστάθμιση του αυξανόμενου πληθωρισμού.
Καθώς το 2023 πλησιάζει στο τέλος του, το fastcompany ζήτησε από αναλυτές, εμπειρογνώμονες του κλάδου και ιδρυτές νεοφυών επιχειρήσεων να προβλέψουν πώς θα αλλάξει η οικονομία της περιστασιακής απασχόλησης τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τους καταναλωτές το επόμενο έτος.
Harry Campbell, ιδρυτής Rideshare Guy
«Μετά από μερικά ταραχώδη χρόνια κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η προσφορά οδηγών της Uber βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών. Αυτή η πλεονάζουσα προσφορά σημαίνει ότι θα μπορούσαν να υπάρξουν χαμηλότερα κέρδη για τους οδηγούς κατά το επόμενο έτος, καθώς όλο και περισσότεροι από αυτούς ανταγωνίζονται για τον ίδιο αριθμό διαδρομών. Συνδυάστε το με την πρόσφατη ώθηση κερδοφορίας της Uber και δεν θα ήταν σοκαριστικό αν η Uber ήθελε να πληρώσει τους οδηγούς λιγότερο και να συνεχίσει να χρεώνει τους επιβάτες περισσότερο προκειμένου να αυξήσει την κερδοφορία.
«Από ρυθμιστικής πλευράς, υπάρχει ένας αριθμός πρωτοβουλιών και προτάσεων κρατικής ψηφοφορίας που θα είναι δαπανηρές και χρονοβόρες. Αλλά αναμένω ότι οι εταιρείες συναυλιών όπως η Uber, η Lyft και η DoorDash θα βγουν τελικά στην κορυφή και θα κατοχυρώσουν το καθεστώς ανεξάρτητου εργολάβου στο κρατικό δίκαιο, ενώ θα εγκαταλείψουν κάποια πρόσθετα οφέλη όπως τα «εγγυημένα ωριαία κέρδη» που είδαμε στην Καλιφόρνια ως μέρος του Prop 22.
«Η ζήτηση από τους καταναλωτές για παράδοση τροφίμων συνέχισε να αυξάνεται, αλλά δεν θα εκπλαγώ αν η ανάπτυξη σταματήσει το 2024. Υπάρχουν ορισμένα μικτά οικονομικά μηνύματα, και εάν οι καταναλωτές πρόκειται να μειώσουν τις δαπάνες, πιστεύω ότι οι περικοπές στις δαπάνες για την παράδοση τροφίμων θα έρθουν πολύ πριν μειώσουν το rideshare. Υπάρχουν τόσες πολλές καλές εναλλακτικές λύσεις για το πρώτο: μαγείρεμα στο σπίτι, παραλαβή του φαγητού σας, έξοδος για δείπνο, κατανάλωση υπολειμμάτων κ.λπ. Η καταναλωτική ζήτηση στον χώρο παράδοσης τροφίμων είναι ένας καλός βασικός δείκτης που θα παρακολουθώ προσεκτικά το 2024 και θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερες επιπτώσεις στις δαπάνες και τη ζήτηση στην υπόλοιπη οικονομία της περιστασιακής απασχόλησης».
Dan Ives, ανώτερος αναλυτής έρευνας μετοχών, Wedbush
«Πιστεύουμε ότι η οικονομία της περιστασιακής απασχόλησης ευδοκιμεί τώρα, καθοδηγούμενη από την Uber, καθώς το οικονομικό και επιχειρηματικό μοντέλο κλιμακώνεται σημαντικά. Πιστεύουμε ότι περισσότερο ηλεκτρονικό εμπόριο θα συγχωνευθεί με την οικονομία της περιστασιακής απασχόλησης, καθώς προβλέπουμε την αγορά ειδών λιανικής πώλησης που μπορούν να παραληφθούν σε ένα Uber ή Lyft και να παραδοθούν μέσα σε λίγες ώρες σε έναν πελάτη. Βλέπουμε περισσότερη δημιουργία εσόδων στην οικονομία των συναυλιών και πιστεύουμε επίσης ότι περισσότερα Ubers και Lyfts χωρίς οδηγό σε ορισμένες πόλεις θα είναι πιλοτικά έργα που θα ξεκινήσουν μέχρι τα τέλη του 2024 μετά τη δοκιμαστική υπόθεση του Λας Βέγκας, η οποία ήταν πολύ επιτυχημένη. Θεωρούμε ότι αυτή είναι μια χρυσή εποχή για την οικονομία της περιστασιακής απασχόλησης το 2024, με την παράδοση τροφίμων να σταθεροποιείται μετά την πανδημία και τα ταξίδια να ανθίζουν, ενώ πολλοί επιστρέφουν στο γραφείο με πλήρη απασχόληση το επόμενο έτος».
Greg Star, συνιδρυτής, Carvertise
«Οι μέρες που οι εταιρείες κοινοχρησίας οχημάτων χρηματοδοτούνταν από VC έχουν τελειώσει. Υπάρχει μια βιασύνη τόσο για την κερδοφορία όσο και για την αύξηση των εσόδων. Ως αποτέλεσμα, θα δείτε υψηλότερες τιμές, ειδικά κατά τη διάρκεια των περιόδων αιχμής. Οι μισθοί θα παραμείνουν οι ίδιοι. Υπάρχει τόσο μεγάλος ανταγωνισμός για τους εργαζόμενους rideshare που [αν υπάρχει] οποιαδήποτε μείωση στους μισθούς, οι εργαζόμενοι μπορούν απλά να πάνε σε άλλη εταιρεία rideshare. Τέλος, [θα δούμε] όλο και περισσότερες διαφημίσεις από τις εταιρείες gig economy – συμπεριλαμβανομένων των OOH, toppers, περιτυλίγματα αυτοκινήτων, in-car κ.λπ. Θα δοκιμαστεί οποιοσδήποτε τρόπος για να δημιουργηθούν περισσότερα έσοδα».
Pedro Santiago, YouTuber και οδηγός rideshare
«Καθώς όλο και περισσότερες πολιτείες και πόλεις αρχίζουν να προσπαθούν να θεσπίσουν νομοθεσία για τους περιστασιακούς εργαζόμενους, το κόστος για τους καταναλωτές θα συνεχίσει να αυξάνεται. Το 2024 η πλειοψηφία των οδηγών δεν θα επηρεαστεί άμεσα, αλλά η τάση αυτοματοποίησης, νομοθεσίας και κορεσμού περισσότερου εργατικού δυναμικού που εισέρχεται στην οικονομία της περιστασιακής απασχόλησης θα το καταστήσει πρόκληση μακροπρόθεσμα».
Jamie Siminoff, Door.com
«Σε αυτό το σημείο, βρίσκω τον όρο gig workers προσβλητικό. Είναι πολύ ευρύς όρος και δεν σέβεται τους εργαζόμενους που ξυπνούν κάθε μέρα επικεντρωμένοι στο να κάνουν την καλύτερη δουλειά. Τους αποκαλούμε «Τίμιους Εργάτες της Ημέρας» και πιστεύουμε ότι τα επόμενα χρόνια θα υπάρξει τεχνολογία που θα κατασκευαστεί για να τους υποστηρίξει και όχι μόνο να τους χρησιμοποιήσει. Ελπίζουμε να είμαστε καταλύτης σε αυτή την αλλαγή και προσβλέπουμε σε έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι που κάνουν τη δουλειά θα διατηρούν τα οικονομικά και θα αναγνωρίζονται για τη δουλειά τους».
Michael Morton, ανώτερος ερευνητικός αναλυτής, MoffettNathanson
«Η κερδοφορία και τα βιώσιμα οικονομικά μονάδων βρίσκονται τώρα στο επίκεντρο. Κατά συνέπεια, αναμένουμε επιβράδυνση της ανάπτυξης – ή σε ορισμένες περιπτώσεις μείωση – των εργαζομένων, των διαφημιστικών εξόδων, των καταναλωτικών προσφορών και των κινήτρων οδήγησης, καθώς οι εταιρείες επικεντρώνονται στην ορθολογική ανάπτυξη.
“Στη Βόρεια Αμερική, αναμένουμε ότι το ταχέως αυξανόμενο μεταβλητό κόστος ασφάλισης θα πιέσει τα οικονομικά των μονάδων, αναγκάζοντας τις εταιρείες να προωθήσουν την αύξηση του κόστους μέσω α) συνεχιζόμενων υψηλότερων τιμών καταναλωτή ή β) υψηλότερων επιτοκίων λήψης. Ως αποτέλεσμα, αναμένουμε μια συνεχή ώθηση από την Uber και τη Lyft προς προϊόντα υψηλότερης τιμής (π.χ. Reserve/Scheduled Ride και Extra Comfort) για να αντισταθμίσουμε αυτήν την αύξηση του κόστους, αν και τελικά πιστεύουμε ότι οι βασικοί ναύλοι θα συνεχίσουν να αυξάνονται για τον κλάδο».
Οδηγός Eddie, YouTuber και οδηγός
«Από την πλευρά των καταναλωτών, ακούω συνεχώς να παραπονιούνται για τις τιμές που ανεβαίνουν, αλλά εξακολουθούν να το παραγγέλνουν επειδή δεν υπάρχει άλλη επιλογή και σε αυτό το σημείο είναι μέρος της ζωής τους τώρα. Πολλοί άνθρωποι λένε ότι παραιτούνται από το φιλοδώρημα ως αποτέλεσμα των τιμών, αισθάνονται άσχημα που δεν μπορούν να δώσουν φιλοδώρημα στον οδηγό τους, αλλά δεν θέλουν να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα.
«Δεδομένου ότι ο πληθωρισμός πλήττει περισσότερο τις κατώτερες και μεσαίες τάξεις (γνωστούς και ως ανθρώπους που οδηγούν για την Uber), υπάρχει μια τεράστια εισροή οδηγών, πράγμα που σημαίνει ότι οι εταιρείες μπορούν να πληρώσουν τους οδηγούς τους λιγότερο. Σίγουρα, η ποιότητα του αυτοκινήτου / οδηγού μειώνεται, αλλά στο τέλος της ημέρας, οι άνθρωποι δεν ενδιαφέρονται για αυτό. Θέλουν απλώς μια βόλτα.
Εν συντομία, οι μισθοί των οδηγών θα συνεχίσουν να μειώνονται έως ότου οι οδηγοί συνειδητοποιήσουν ότι η αποδοχή κάθε διαδρομής που τους προσφέρεται θα βλάψει την κατώτατη γραμμή τους. Τούτου λεχθέντος, σε πολυάσχολες ημέρες όπως η Πρωτοχρονιά ή η 4η Ιουλίου, η εισροή οδηγών θα εξακολουθεί να σημαίνει ότι υπάρχουν υπέροχες μέρες για να οδηγήσετε και να κερδίσετε χρήματα».
Latest News
Πώς έκαναν... φτερά 24 τόνοι τσένταρ - Επί ποδός η Scotland Yard
Η Scotland Yard ερευνά την μεγαλύτερη κλοπή τυριών του αιώνα - Ανρθωποκυνηγητό για τους δράστες που "σήκωσαν" πολλούς τόνους τσένταρ
Γιατί η Ernst & Young παραιτείται από ελεγκτής της Super Micro Computer
Η Ernst & Young αποχώρησε ενώ διενεργούσε έλεγχο των αποτελεσμάτων της Super Micro για το οικονομικό έτος που έληξε στις 30 Ιουνίου
Starbucks: Επιστρέφουν στους μαρκαδόρους και τις κούπες και παγώνουν τις τιμές
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος δεσμεύεται να απλοποιήσει το «υπερβολικά περίπλοκο» μενού και να επιστρέψει στις ρίζες των Starbucks
Πλήγμα «made in China» για τις μεγάλες ζυθοποιίες
Οι καταναλωτές περικόπτουν έξοδα και δεν καταναλώνουν μπύρα
Η Volkswagen ξανά σε κρίση - Μπορεί να αλλάξει;
Ένα πλέγμα μάνατζερ, μετόχων, εργαζομένων και πολιτικών, εμποδίζει την αλλαγή πορείας της Volkswagen υποστηρίζουν οι Financial Times
Στα 3 δισ. δολάρια οι έως τώρα άμεσες απώλειες του πολέμου για τον Λίβανο
Οι προβλέψεις διεθνών οργανισμών για το ΑΕΠ του Λιβάνου
Ενώνουν τις δυνάμεις τους Capital Group και KKR
H Capital Group και η KKR σκοπεύουν να καταστήσουν διαθέσιμες επενδυτικές λύσεις υβριδικών αγορών δημόσιου-ιδιωτικού τομέα για επενδυτές
Το «φλέρτ» της Ελβετίας με τον αποπληθωρισμό και το δίλημμα της κεντρικής τράπεζας
Οι αναλυτές αναμένουν η κεντρική τράπεζα να προχωρήσει σε συναλλαγματικές παρεμβάσεις
«Ψαλίδι» της Ford στα μπόνους των μάνατζερ - «Γκρίνια» για τους στόχους και το κόστος
Η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας Ford που έχει την έδρα της στο Μίτσιγκαν υποχώρησε περισσότερο από 10% την Τρίτη
Πέρασε απο το Κοινοβούλιο ο νέος προυπολογισμός της Πορτογαλίας
Με βάση το σχέδιο προϋπολογισμού η οικονομία της χώρας θα αναπτυχθεί κατά 2,1% το 2025 και ο λόγος χρέους προς ΑΕΠ θα διαμορφωθει στο 93,3%.