Ο επόμενος διευθύνων σύμβουλος της Danone μπορεί να χρησιμοποιήσει γάλα αμυγδάλου και γιαούρτι καρύδας για να αυξήσει την αξία για λογαριασμό των μετόχων. Ο κατασκευαστής γιαουρτιών Activia πέρυσι πούλησε φυτικά τρόφιμα και ποτά αξίας 2,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η μεταστροφή ενός μέρους του θα μπορούσε να καλύψει τη δίψα των επενδυτών για υποκατάστατα γαλακτοκομικών προϊόντων.

Τα φυτικά προϊόντα είναι ένα φωτεινό σημείο για την Danone. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 15% πέρυσι και αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα δέκατο της κορυφαίας γκάμας προϊόντων της γαλλικής εταιρείας. Αυτή έρχεται σε αντίθεση με τα συνολικά οργανικά έσοδα που μειώθηκαν 1,5% πέρυσι και μειώθηκαν κατά 3% σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο.

Οι επενδυτές δεν μπορούν να χορτάσουν εναλλακτικές λύσεις για κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα. Η φυτική εταιρεία burger Beyond Meat αποτιμάται σε 20 φορές πάνω από περσινά έσοδα της ύψους 407 εκατομμυρίων δολαρίων. Μπορεί σύντομα να ενταχθεί στο χρηματιστήριο και η αντίπαλος Impossible Foods, σύμφωνα με το Reuters στις 8 Απριλίου. Εν τω μεταξύ, η Oatly τη Δευτέρα υπέβαλε αίτηση για μια αρχική δημόσια προσφορά η οποία, σύμφωνα με τους Financial Times, θα μπορούσε να εκτιμήσει τον παραγωγό γάλακτος βρώμης που υποστηρίζεται από διασημότητες στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Oatly μεγαλώνει γρήγορα, διπλασιάζοντας τα έσοδά του στα 421 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι, αλλά εξακολουθεί να είναι ζημιογόνος.

Η στροφή όλων των φυτικών προϊόντων της Danone θα μπορούσε να είναι δύσκολη για τον προϊστάμενό της που δεν έχει ακόμη διοριστεί, ο οποίος θα αναλάβει από τον πρώην Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο Emmanuel Faber. Μερικές από αυτές τις πωλήσεις είναι φυτικές εκδοχές με βάση τις ήδη καθιερωμένες μάρκες όπως το προβιοτικό ποτό Actimel. Δεν θα είχε νόημα να διαφοροποιηθούν οι δραστηριότητες μάρκετινγκ και διανομής.

Ωστόσο, μια εισαγωγή στο χρηματιστήριο για τον κατασκευαστή υποκατάστατων γαλακτοκομικών προϊόντων Alpro θα ήταν πιο εφικτή. Η Danone δήλωσε νωρίτερα φέτος ότι η μονάδα, η οποία παράγει γάλα από αμύγδαλα, βρώμη, και φασόλια σόγιας, αποφέρει έσοδα περίπου 750 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Αυτό αυξήθηκε κατά 60% από το 2015, ένα χρόνο πριν ο Faber ξεκινησει την εξαγορά των ιδιοκτητών της Alpro, της εταιρείας WhiteWave αξίας 12,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Με 12 φορές τα έσοδα – το μισό πολλαπλασιαστή για την Oatly – ένα αυτόνομο Alpro θα αξίζει 9 δισεκατομμύρια ευρώ, σχεδόν το ένα τέταρτο της αγοραίας αξίας της μητρικής του.

Η Danone απέτυχε να προστατεύσει την ηγετική θέση της WhiteWave σε ορισμένες αγορές. Το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στο φυτικό γάλα στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει μειωθεί στο 28% το 2019 από 45% το 2010, σύμφωνα με την έρευνα της JPMorgan.

Ωστόσο, αυτός είναι όλο και σημαντικότερος λόγος να δοθεί στην Alpro μεγαλύτερη ανεξαρτησία. Μια εναλλακτική παραγωγή γάλακτος θα ήταν ένας καλός τρόπος για τον επόμενο Διευθύνοντα Σύμβουλο της Danone να δώσει κάποια επιπλέον αξία.

REUTERS BREAKINGVIEWS

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Reuters Breakingviews