Η αλλαγή του οδικού χάρτη της Εύβοιας περνάει πρώτα από το ευρωπαϊκό ταμείο. Το πακέτο οδικών έργων, συνολικού ύψους 240 εκατ. ευρώ, που θα αποσυμφορήσει το δίκτυο του νησιού ενισχύοντας κυρίως την οδική ασφάλεια, βρίσκεται στο pipeline του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Το πλέον πολυσυζητημένο εξ αυτών η Παράκαμψη Χαλκίδας, που προκηρύχθηκε πρώτη φορά το 2014, αλλά μέχρι σήμερα παραμένει εξαγγελία, έχει κολλήσει στη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η δέσμη των έργων για την ανασυγκρότηση της Εύβοιας περιλαμβάνει, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, την Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών, ύψους 150 εκατ. ευρώ, την Παράκαμψη Βασιλικών, ύψους 45 εκατ. ευρώ, και την Παράκαμψη Αμαρύνθου, ύψους 50 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά στην Παράκαμψη Χαλκίδας, αν και το έργο θεωρείτο ώριμο μελετητικά, αυτό «χτυπάει» από το 2015 στις απαιτήσεις της Κομισιόν σε επίπεδο τεχνικοοικονομικών χαρακτηριστικών, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Ο σχεδιασμός που είχε γίνει πριν περίπου μια δεκαετία θα πρέπει λοιπόν να βελτιωθεί για να πείσει τους Jaspers, τους τεχνικούς δηλαδή συμβούλους της Επιτροπής.
Σύμφωνα με τον υπουργό, στόχος είναι η δημοπράτηση της Παράκαμψης Χαλκίδας να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, υπό την προϋπόθεση φυσικά ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά θα έχουν γίνει δεκτά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα ανάψει το «πράσινο φως» της χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Επί του παρόντος, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξετάζονται οι μελέτες και βελτιώνονται τα τεχνικά χαρακτηριστικά, προκειμένου να αποδειχθεί ότι το έργο έχει υψηλή κοινωνικοοικονομική αποδοτικότητα. Υπενθυμίζεται ότι από το 2015 η Κομισιόν έχει επιβάλλει νέες αυστηρότερες προϋποθέσεις για τη χρηματοδότηση των έργων, μεταξύ των οποίων και η εκπόνηση μελέτης Ανάλυσης Κόστους – Οφέλους που συνοδεύεται από κυκλοφοριακή έρευνα προέλευσης – προορισμού.
Το βασικό πρόβλημα, όπως εξήγησε ο κ. Καραμανλής, είναι ότι στο τμήμα από τον Κόμβο της Νέας Λαμψάκου μέχρι την αρχή της Παράκαμψης Ψαχνών, έχει επιλεγεί τετράιχνη διατομή, κάτι το οποίο σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Κανονισμό 207 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθιστά μη βιώσιμο το συνολικό έργο. Το επίμαχο τμήμα ανασχεδιάζεται, προκειμένου να αρθούν τα εμπόδια και στα τέλη Ιουλίου αναμένεται να είναι έτοιμη η επικαιροποιημένη μελέτη του έργου.
Σε κάθε περίπτωση, μη έγκριση της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης σημαίνει ότι το έργο θα έπρεπε να χρηματοδοτηθεί μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Αυτό όμως είναι μάλλον ανέφικτο.
Latest News
Ελλάκτωρ: Πότε κληρώνει για Ηλέκτωρ και επιστροφή κεφαλαίου
Έργα 6 δισ. ευρώ διεκδικεί η Ελλάκτωρ, όπως είπε στους αναλυτές ο CEO Ευθύμιος Μπουλούτας
Στην τελική ευθεία η ανάπλαση της ΔΕΘ - Τα σενάρια για το χρηματοδοτικό σχήμα
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης κα τα οφέλη του μεγαλεπήβολου project για την Θεσσαλονίκη
Σταϊκούρας: To TEE εδώ και 100 χρόνια ανταποκρίνεται στις μεγάλες εθνικές και κοινωνικές προκλήσεις
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηρίζει τον τεχνικό κόσμο. Διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον κλάδο»
ΕΕ: Υποχώρησε η παραγωγή στις κατασκευές τον Φεβρουάριο
Στην ευρωζώνη η παραγωγή μειώθηκε κατά 2,5% στην κατασκευή κτιρίων, ενώ αυξήθηκε κατά 4,9% στα έργα πολιτικού μηχανικού
Υπεγράφη σύμβαση 6 εκατ. ευρώ για έργα στο αρδευτικό δίκτυο Νιγρίτας Σερρών
Η χρηματοδότηση πραγματοποιείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Εθνικούς Πόρους
Ταχιάος: «Προτεραιότητα η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό»
«Υπολογίζουμε πως 51.000 νέοι επιβάτες θα εξυπηρετούνται καθημερινά από την επέκταση "Ανθούπολη – Ίλιον"», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Αυτοκινητόδρομος Ε65: Αθήνα – Τρίκαλα σε 3 ώρες το Πάσχα [χάρτης]
Εγκαίνια για 2 τμήματα του οδικού άξονα που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ
Εξάρχου: «Ξανά σε αδιέξοδο η οικονομία, αν δεν αλλάξει το μοντέλο παραγωγής»
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου στον διευθυντή σύνταξης του ΟΤ Νίκο Φιλιππίδη για τις προκλήσεις της ελληνικής οικονομίας
Ταχιάος: Τι αλλάζει στις ΣΔΙΤ ως μοντέλο δημοπράτησης δημοσίων έργων
Στην πορεία των διαγωνισμών και την προκήρυξη νέων έργων, αυτό που προέχει είναι η δημοσιονομική σταθερότητα στη χώρα
Εξάρχου (Intrakat): Η Ελλάδα να αποκτήσει ισχυρές βάσεις για μία πιο ισχυρή οικονομία
Η Ελλάδα πρέπει να στοχεύσε σε μία οικονομία που θα εξάγει, παράγοντας πλούτο και αξία