Επιμένουμε ότι ο Μητσοτάκης έχει… σχέδια για τη Νέα Δημοκρατία. Και όχι μόνο σχέδια αλλά ετοιμάζει και εκπλήξεις!

Προσοχή: Οι πληροφορίες που σας μεταφέρω δεν αφορούν μόνο για το συνέδριο του κόμματος, που θα γίνει προς το τέλος του χρόνου (και θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον). Αλλά και για τα πρόσωπα που θα αναλάβουν να το οργανώσουν.
—————————————————

Επειδή η ιστορία με τα πολυτελή ακίνητα στο παραθαλάσσιο μέτωπο της Αθήνας φαίνεται ότι έχει ενδιαφέρον, σας έχω νεότερες πληροφορίες. Οι τελευταίες επιμένουν ότι ξεκίνησαν οι παρουσιάσεις και για τις πολυτελείς βίλες του project στο Ελληνικό – εκείνες που θα βρίσκονται «δίπλα στο κύμα».

Μάλιστα, εν προκειμένω, μαθαίνω ότι έγιναν και οι πρώτες προπωλήσεις. Όπως προπωλήσεις γίνονται και για τα διαμερίσματα στον πρώτο ουρανοξύστη, τον εμβληματικό Πύργο του Ελληνικού.
Αν όλα πάνε καλά, ως το τέλος του 2025, θα έχουν ολοκληρωθεί και τα έργα στην παραλιακή ζώνη, από τη μαρίνα ως τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Αγίου Κοσμά.

Και κάτι σχετικό: Ο εφοπλιστής Διαμαντίδης, που αγόρασε τις τρεις βίλες στον Αστέρα της Βουλιαγμένης, λέγεται ότι επιβλέπει ο ίδιος την πορεία κατασκευής τους…

———————————————-

Ήταν κάτι παραπάνω από ενδιαφέρουσα η τελευταία συνάντηση του πρωθυπουργού με τον πρόεδρο της Βουλής. Κατά τη διάρκειά της, όπως μαθαίνω από παλαιούς κοινοβουλευτικούς άνδρες, συμφωνήθηκε ο από εδώ και στο εξής προγραμματισμός του νομοθετικού έργου της κυβέρνησης. Σημειώστε, μεταξύ άλλων: Εργασιακό/ασφαλιστικό νομοσχέδιο, αξιολόγηση εκπαιδευτικών και – κυρίως – κύρωση της συμφωνίας των Πρεσπών.

Όταν τόλμησα να ρωτήσω το πότε ακριβώς θα γίνει αυτή η τελευταία, η απάντηση ήταν: «Ε, δεν βιαζόμαστε κιόλας…» Στη θέση τους, ούτε εμείς θα βιαζόμασταν. Θα «ανάψει φωτιές». Οπότε πάει μάλλον για βαθύ καλοκαίρι. Πάντως, πηγές εκ του Μαξίμου επιμένουν ότι η πρωτοβουλία σε κάθε περίπτωση θα ανήκει στη κυβέρνηση.

———————————————-
Υπάρχει κάτι στο οποίο συμφωνούν Στουρνάρας και Τσίπρας; Ναι, στο γεγονός ότι δεν θα απαιτηθεί νέο μνημόνιο, μετά το τέλος της κρίσης της πανδημίας. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ προσχώρησε στην άποψη αυτή τελευταία, όπως αποκάλυψε στο φόρουμ των Δελφών. Ενδιαφέρον.

———————————————-
Το πρώτο ναυτιλιακό ομόλογο στην ελληνική αγορά από τον όμιλο Κωνσταντακόπουλου όχι μόνο είναι γεγονός αλλά έχει ανοίξει και την όρεξη της αγοράς.  Προσεχώς, θα προκύψουν κι άλλα, ανάλογα, ομόλογα. Ήδη, οι διερευνητικές επαφές έχουν ξεκινήσει. Η Ελλάδα προσφέρεται αυτόν τον καιρό για «να σηκώσει» κανείς φθηνό χρήμα.

———————————————-

Σε συνέχεια της είδησης, παραπάνω, επειδή στην αγορά «κυκλοφορεί» πολύ φθηνό χρήμα, να σας ενημερώσω ότι στα υψηλά δώματα της ΔΕΗ σκέφτονται να ξαναδοκιμάσουν! Πώς; Αυτή τη φορά, μέσω της έκδοσης ενός ευρω-ομολόγου. Το κλίμα είναι τόσο καλό, που στη Χαλκοκονδύλη- όπου και τα κεντρικά της ΔΕΗ- σκέφτονται ότι «είναι αμαρτία» η ευκαιρία να περάσει ανεκμετάλλευτη. Προ μηνός περίπου, «σήκωσαν» συνολικά 750 εκατομμύρια ευρώ, από μία έκδοση… Άρα, έχουν κάθε δίκιο να αισιοδοξούν!

———————————————-

Αυτό ακριβώς το κλίμα αξιοποιεί στο έπακρο και η Aegean. Με την αύξηση κεφαλαίου που μπήκε στην τελική της ευθεία. Η εταιρία άντεξε, αφού είχε και τα απαραίτητα αποθέματα (περί τα 280 εκατομμύρια ευρώ), οπότε ετοιμάζεται. Στο ενημερωτικό δελτίο της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της Aegean βρήκα μια σχεδόν άγνωστη πτυχή της νέας εποχής για τις αεροπορικές εταιρείες.

Ας ξεκινήσουμε με τα δεδομένα: «Η αεροπορική βιομηχανία επηρεάστηκε και θα συνεχίσει να επηρεάζεται από την κλιματική αλλαγή, τον περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και τυχόν αλλαγές στην περιβαλλοντική νομοθεσία και εκτίθεται σε κινδύνους που συνδέονται με αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Τέτοιοι παράγοντες ενδέχεται να οδηγήσουν σε αύξηση του κόστους ή μείωση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια και, ως εκ τούτου, θα μπορούσαν να έχουν σημαντική αρνητική επίδραση στην επιχειρηματική δραστηριότητα, στις προοπτικές και στην οικονομική κατάσταση του Ομίλου».

Η απάντηση της Aegean: Ο Όμιλος εκτίθεται, σε κινδύνους που σχετίζονται με τον περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και την περιβαλλοντική ρύθμιση και νομοθεσία, και σε όσα σχετικά νέα μέτρα ενδέχεται να ληφθούν στο μέλλον. Η Ευρωπαϊκή Ένωση εισήγαγε το 2003 το σύστημα συναλλαγών επί των εκπομπών αερίων («Emissions Trading Scheme» ή «EU ETS»), με στόχο τον περιορισμό των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και των δικαιωμάτων εμπορίας αυτών που ισχύουν για ορισμένους βιομηχανικούς κλάδους. Ο κλάδος των αερομεταφορών εντάχθηκε στο EU ETS το 2009 και το 2012 πραγματοποιήθηκε η πρώτη χρήση συμβολαίων για κάλυψη πρόσθετων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Τον Οκτώβριο του 2016, ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας συμφώνησε σε ένα σχέδιο αντιστάθμισης και μείωσης των εκπομπών CO2 για τη διεθνή αεροπορία («CORSIA») στοχεύοντας στη συγκράτηση των εκπομπών σε σταθερά επίπεδα για τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή από το 2021.

Σύμφωνα με το σχέδιο CORSIA, θα απαιτηθεί από τις αεροπορικές εταιρείες να καλύψουν δικαιώματα αντιστάθμισης εκπομπών άνθρακα με στόχο να αντισταθμίσουν την αύξηση των εκπομπών άνθρακα που προέρχεται από τη δραστηριότητά τους. Ο όγκος των συμβολαίων αντιστάθμισης που πιθανά θα πρέπει να καλυφθούν βάσει του σχεδίου CORSIA από την Εταιρεία για αντιστάθμιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ενδέχεται να επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στο κόστος λειτουργίας του Ομίλου, να οδηγήσει σε αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων, λόγω μετακύλισης του κόστους, με αρνητικές επιπτώσεις στη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ή/και να περιορίσει το περιθώριο κέρδους ανά εισιτήριο για τον Όμιλο.

Πέραν των υφιστάμενων κανονισμών αναφορικά με τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, ενδέχεται στο μέλλον να θεσπιστούν και εφαρμοστούν πρόσθετοι κανονισμοί σε μία ή περισσότερες από τις χώρες στις οποίεςδραστηριοποιείται ο Όμιλος. Ειδικότερα, η μη συντονισμένη σε παγκόσμιο επίπεδο προσπάθεια για τον έλεγχο των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, ίσως οδηγήσει σε πληθώρα εθνικών και περιφερειακών πολιτικών για την προστασία του κλίματος, που ενδέχεται να οδηγήσει σε στρέβλωση του ανταγωνισμού, καθώς θα ισχύουν διαφορετικοί κανόνες ανά χώρα δικαιοδοσίας και κατ’ επέκταση ανά αεροπορική εταιρεία, οδηγώντας σε αυξημένο κόστος συμμόρφωσης και εν τέλει σε αναποτελεσματική αντιμετώπιση των εκπομπών αερίων από τις αεροπορικές μετακινήσεις.

Επιπρόσθετα, εάν το κόστος αντιστάθμισης ή περιορισμού των εκπομπών CO2 αυξηθεί σημαντικά στο μέλλον ή αν υπάρχει άνιση εφαρμογή των κανονισμών για τη ρύθμιση των εκπομπών, ο Όμιλος ενδέχεται να αντιμετωπίσει σημαντικές οικονομικές επιβαρύνσεις. Επιπλέον, οι αυξήσεις των φόρων επί των ταξιδιών που επιβάλλονται για περιβαλλοντικούς λόγους και οι αλλαγές στους συντελεστές ΦΠΑ για τις αεροπορικές επιβατικές μεταφορές που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 15 Ιουλίου 2020, θα μπορούσαν να μειώσουν τη ζήτηση για αεροπορικές μετακινήσεις στους προορισμούς που δραστηριοποιείται ο Όμιλος.

Επίσης, ενδέχεται στο μέλλον να μεταβληθεί η καταναλωτική συμπεριφορά και να αυξηθεί η ευαισθησία των πελατών σε σχέση με περιβαλλοντικά και κλιματικά ζητήματα, γεγονός που ενδεχομένως οδηγήσει σε μειωμένη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια.

Όλοι αυτοί οι παράγοντες ενδέχεται να περιορίσουν τη λειτουργική ευελιξία των αεροπορικών εταιρειών, να οδηγήσουν σε αύξηση του κόστους ή μείωση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια και, ως εκ τούτου, θα μπορούσαν να έχουν σημαντική αρνητική επίδραση στην επιχειρηματική δραστηριότητα, στις προοπτικές και στην οικονομική κατάσταση του Ομίλου.

————————————

Κυκλοφορούν φήμες στην αγορά για νέα κινητικότητα αναφορικά με την εταιρεία τσιμέντων «Χάλυψ». Κυρίως επειδή η μητρική Heldelberg, αυτό τον καιρό, αναδιοργανώνεται διεθνώς, σε επίπεδο θυγατρικών. Αγοραστικό ενδιαφέρον, πάντως, φαίνεται να υπάρχει. Αλλά όλα αυτά ξέρετε πως είναι. Ευμετάβλητα ανάλογα και με τις διαθέσεις των αγορών.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories