Ενδιαφέρον για παραγγελίες  κατασκευής νεότευκτων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγραερίου εκδηλώθηκε τις τελευταίες ημέρες σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal.

Συνολικά εννέα συμφωνίες για ναυπηγήσεις  LNG Carriers και LPG Carriers καταγράφηκαν την προηγούμενη εβδομάδα.

Ξεχώρισε η  παραγγελία της Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, στα ναυπηγεία της Hyundai  για την κατασκευή τεσσάρων LNG Carriers μεταφορικής ικανότητας 200.000 κυβικών μέτρων έναντι τιμήματος 198,8 εκατομμύρια δολάρια το καθένα. Στα LPG Carriers η Brave Maritime της οικογένειας Βαφειά τοποθέτησε μια ακόμη παραγγελία, την τέταρτη για φέτος για την κατασκευή μονάδας LPG Carrier μεταφορικής ικανότητας 40.000 κ.μ. στα ναυπηγεία Hyundai Mipo.

Ο ναυλομεσιτικός οίκος σημειώνει ακόμη ότι ο αριθμός των νέων παραγγελιών για την ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και  δεξαμενόπλοιων αποκαλύπτει μια πιο συντηρητική προσέγγιση από την πλευρά των πλοιοκτητών καθώς οι αυξανόμενες αξίες των νεότευκτων, καθιστούν πιο ελκυστικά τα second hand πλοία.

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα δεδομένα που παραθέτει ο ναυλομεσιτικός οίκος το κόστος ναυπήγησης σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες πλοίων έχει ανέβει φέτος σε σύγκριση με τα τρία προηγούμενα χρόνια.

Ενδεικτικά στα VLCC  το τρέχον κόστος ναυπήγησης νεότευκτου ανέρχεται στα 95 εκατ. δολ. όταν πέρυσι ήταν στα 88 εκατ. δολ, το 2019 στα 92 εκατ. δολ. και το 2018 στα 88 εκατ. δολ.
Στο χύδην ξηρό φορτίο και συγκεκριμένα στα capes η τιμή ναυπήγησης είναι φέτος στα 56 εκατ. δολ .όταν πέρυσι ήταν στα 49, το 2019 στα 52 εκατ. δολ. και το 2018 στα 49 εκατ. δολ.

Στις νέες παραγγελίες στα δεξαμενόπλοια ξεχώρισε ωστόσο η παραγγελία  της Capital Maritime για τέσσερα συν  δυο MR products tankers με καινοτόμες περιβαλλοντικά εφαρμογές πρόωσης, όπως επίσης και η παραγγελία της Euronav για δύο συν δύο  δεξαμενόπλοια Suezmax στα ναυπηγεία της  Hyundai Samho έναντι 66,2 εκατομμύρια δολάρια το καθένα.

Τέλος, στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων η  Eastern Pacific  συνήψε συμφωνία για την κατασκευή τεσσάρων containerships 7.000 teu το ένα στα ναυπηγεία New Times με option για δυο ακόμη, με την αξία του κάθε πλοίου να εκτιμάται στα 70 εκατομμύρια δολάρια.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Κίνα: Νέα απειλή για εμπόριο και θαλάσσιες μεταφορές
Διεθνή |

Νέα απειλή για εμπόριο και θαλάσσιες μεταφορές από την Κίνα

Τα προβλήματα στα λιμάνια και στο βιομηχανικό κέντρο της νότιας Κίνας εξαιτίας της εμφάνισης νέων κρουσμάτων Covid-19 μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα ακόμη και στην τροφοδοσία ευρωπαϊκών και αμερικανικών αγορών για τα Χριστούγεννα

Δυναμική είσοδο στο χύδην ξηρό φορτίο με αγορά 16 πλοίων από την Costamare
Ναυτιλία |

Δυναμική είσοδο στο χύδην ξηρό φορτίο με αγορά 16 πλοίων από την Costamare

Η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία προχώρησε στην εξαγορά 16 πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου  μεταφορικής ικανότητας μεταξύ  33.000 και 85.000 DWT, με ένα μέσο όρο ηλικίας  τα 10 χρόνια

ΣΕΕΝ: Ζητά αποζημίωση και στήριξη της ακτοπλοΐας
Ακτοπλοΐα |

Αποζημίωση και στήριξη της ακτοπλοΐας ζητά ο ΣΕΕΝ

Τη διετία 2020/2021 οι συνολικές ζημιές των πλοίων μελών του τα οποία εξυπηρετούν τα Ελληνικά νησιά και τη γραμμή Ελλάδας Ιταλίας θα ξεπεράσουν τα 200.000.000 ευρώ αναφέρεται σε επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας

Με τα μεταφορικά εκτός ελέγχου τα πάντα ακριβαίνουν
Διεθνή |

Με τα μεταφορικά εκτός ελέγχου τα πάντα ακριβαίνουν

Οι αυξήσεις του κόστους των εμπορευματικών μεταφορών απειλούν να αυξήσουν την τιμή των πάντων, από παιχνίδια, έπιπλα και ανταλλακτικά αυτοκινήτων έως καφέ, ζάχαρη και αντσούγιες, επιδεινώνοντας τις ανησυχίες στις παγκόσμιες αγορές που ήδη αντιμετωπίζουν την επιτάχυνση του πληθωρισμού