Η νέα, μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση πλοίων, τα οποία μεταφέρουν διεθνή εμπορευματοκιβώτια στα νότια της Κίνας, φαίνεται να είναι χειρότερηαπό τον αποκλεισμό της διώρυγας του Σουέζ τον περασμένο Μάρτιο. Αυτό ανέφερε ο Βίνσεντ Κλερκ, διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής Μάερσκ με έδρα τη Δανία, σε συνέντευξη τύπου στα μέσα Ιουνίου. Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg περίπου 130 πλοία-κοντέινερ από όλον τον κόσμο βρίσκονται αγκυροβολημένα αυτή την περίοδο στο σημαντικό κινεζικό λιμάνι Σενζέν-Γιαντιάν.
Η αιτία έγκειται στη νέα έξαρση -αν και περιορισμένης γεωγραφικής εμβέλειας- του κορωνοϊού στο νότιο τμήμα της επαρχίας Γκουανγκτόνγκ, όπου βρίσκεται το λιμάνι. Οι τοπικές αρχές έχουν διατάξει ήδη το κλείσιμο του λιμανιού λόγω κορωνοϊού για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, με αποτέλεσμα διεθνή εμπορικά πλοία που να μην μπορούν να αποπλεύσουν.
Υπερπλήρεις χώροι αποθήκευσης
Ως αποτέλεσμα οι διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες εχουν εκτροχιαστεί. Γερμανικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή αναφέρουν ότι οι χώροι αποθήκευσης εμπορευμάτων στην ευρύτερη περιοχή είναι ήδη υπερπλήρεις. Όπως αναφέρει ώστόσο ο οικονομολόγος Νικ Μάρο από την Economist Intelligence Unit με έδρα το Χονγκ Κονγκ: «Η κατάσταση στην Γκουανγκντόνγκ φαίνεται να τίθεται ξανά υπό έλεγχο. Αλλά οι καθυστερήσεις ενδέχεται να επηρεάσουν τις εφοδιαστικές αλυσίδες για πολλές εβδομάδες ακόμη».
Οι υλικοτεχνικές καθυστερήσεις αποτελούν πρόβλημα ειδικά για την βιομηχανία τεχνολογίας και ηλεκτρονικών ειδών. Περίπου το 90% των παγκόσμιων εξαγωγών του κλάδου διέρχονται από το λιμάνι Σενζάν. Σύμφωνα με τον Νικ Μάρο, πολλοί φοβούνται ότι η κατάσταση θα επιδεινωθεί, σε περίπτωση νέας έξαρσης της πανδημίας από το φθινόπωρο και δεδομένης της εξάρτησης της Δύσης από κινεζικά εμπορεύματα.
«Δεν υπάρχει για την ώρα ένδειξη μειωμένης ζήτησης για εμπορεύματα και καταναλωτικά αγαθά. Σε πολλές δυτικές χώρες συνήθως τους τελευταίους μήνες του έτους τα αποθέματα αναπληρώνονται. Αυτό διασφαλίζει υψηλή εμπορική δραστηριότητα. Αλλά αυτό σημαίνει επίσης ότι οι κλυδωνισμοί που βλέπουμε τώρα στις εφοδιαστικές αλυσίδες ενδέχεται να χαλαρώσουν μόνο προς το τελευταίο τρίμηνο του έτους», παρατηρεί τέλος ο Νικ Μάρο.
Πηγή: Deutsche Welle, Στέφεν Βούρτσελ, SWR Σανγκάη
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα