Η μεγάλη διαφοροποίηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ενωση έχει να κάνει με το βιοτικό επίπεδο μιας χώρας, σύμφωνα με νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν το 10,5% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, 10 κράτη μέλη είχαν μερίδιο αγοράς χαμηλότερο από 3%.
Η ανάλυση δείχνει ότι η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους καταναλωτές συνδέεται άμεσα με το κατά κεφαλήν εισόδημα μιας χώρας.
Μερίδιο αγοράς άνω του 15% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν οι πλουσιότερες χώρες της Βόρειας Ευρώπης με κατά κεφαλήν μέσο όρο εισόδημα άνω των 46.000 ευρώ. Σχεδόν τα τρία τέταρτα όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ συγκεντρώνονται σε τέσσερις χώρες της Δυτικής Ευρώπης με μερικά από τα υψηλότερα ΑΕΠ (Σουηδία, Κάτω Χώρες, Φινλανδία και Δανία). Το υπόλοιπο τρίμηνο των πωλήσεων κατανέμεται σε 23 κράτη μέλη. Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Σουηδία με 32,2% και 45.610 ευρώ κατά κεφαλήν εισόδημα, η Ολλανδία με 25% και 45.790 ευρώ, η Φιλανδία με 18,1% και 42.940 ευρώ, η Δανία με 16,4% και 53.470 ευρώ και η Γερμανία με 13,5% και 40.070 ευρώ.
Στον αντίποδα, οι χώρες με συνολικό μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάτω του 3% έχουν κατά κεφαλήν εισόδημα κάτω των 17.000 ευρώ. Αυτό ισχύει για παράδειγμα σε χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Επιπλέον, οι πέντε χώρες με τη χαμηλότερη κατανάλωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά έχουν επίσης πολύ λίγα σημεία φόρτισης – κάτω από το 1% του συνόλου της ΕΕ. Οι χώρες που έχουν χαμηλά ποσοστά πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η Κύπρος (0,5%) με 23.580 ευρώ κατά κεφαλήν μέσο όρο εισόδημα, η Λιθουανία (1,1%) με 17.460 ευρώ, η Εσθονία (1,8%) με 20.440 ευρώ, η Κροατία (1,9%) με 12.130 ευρώ και η Πολωνία (1,9%) με 13.600 ευρώ.
Όπως δείχνουν πρόσφατα στοιχεία από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, οι μεγάλες επενδύσεις που κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε οχήματα χαμηλών εκπομπών αρχίζουν να αποδίδουν, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων τριπλασιάστηκαν μεταξύ του 2019 και του 2020, ενώ οι μέσες εκπομπές CO2 μειώθηκαν κατά 12% πέρυσι.
Τα κίνητρα των κυβερνήσεων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να συνεχιστούν, προκειμένου να ενισχυθεί η στροφή των καταναλωτών προς την ηλεκτροκίνηση.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Οι μισές μεγάλες κινεζικές πόλεις... βυθίζονται - Πάνω από 1 δισ. καταστροφές
Στον επόμενο αιώνα, σχεδόν το ένα τέταρτο της παράκτιας γης θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο από το επίπεδο της θάλασσας
«Βροχή» υποβολής φακέλων στον ΔΕΔΔΗΕ για «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»
Το «ξαφνικό τέλος» του προγράμματος και του net-metering «φράκαρε» την πλατφόρμα. Ποιοι πρέπει να περάσουν στο νέο μοντέλο του net-billing
«Amazonia bond»: Το ομόλογο του Αμαζονίου και οι προκλήσεις για τη Λ. Αμερική
Πού κολλάνε μέχρι στιγμής οι διαπραγματεύσεις
Γιατί προσέλαβαν πρώην CEO της Shell ως σύμβουλο πράσινων επενδύσεων
Ο Μπεν βαν Μπέρντεν ηγήθηκε της ώθησης της Shell στα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
ΟΤΕ: Πώς θα έρθει η βιώσιμη ανάπτυξη
H ημερίδα διοργανώθηκε από το Executive MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ και τη Nestle, στις εγκαταστάσεις της OTE Academy
Πώς η κλιματική αλλαγή μας οδηγεί στην φτώχεια
Ο κόσμος οδεύει προς αύξηση σχεδόν 3 βαθμών της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη
Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό της BP – Τα σχέδια της Lightsource bp
Η Country Head της Ελλάδας για την Lightsource bp Ναταλία Παρασκευοπούλου ανακοίνωσε την εκκίνηση της κατασκευής φωτοβολταϊκών πάρκων 560 MW στη Θεσσαλία και Φθιώτιδα
Στοπ σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων – Η ελληνική δέσμευση στη διάσκεψη για τους ωκεανούς
Στα 10 δισ. δολ. οι δεσμεύσεις των κρατών στην 9η Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους ωκεανούς