
Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης το καλώδιο φόρτισης μπήκε στη ζωή μας και έγινε συνώνυμο της εξέλιξης. Η χρήση του χρειάζεται κάποιες βασικές γνώσεις από τους οδηγούς-κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με την κλασική μάνικα στο βενζινάδικο, η οποία συνδέει το αυτοκίνητο με την αντλία βενζίνης και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ολοκληρώνεται ο ανεφοδιασμός του οχήματος. Με την ηλεκτροκίνηση ο οδηγός πρέπει να προγραμματίσει τη φόρτιση του οχήματός του, να υπολογίσει τη διαδρομή και να έχει μαζί του έναν φορτιστή.
Στον μέλλον, όπως δείχνουν τα πράγματα, θα αλλάξουν πολλά στον χώρο της αυτοκίνησης. Στον τομέα της φόρτισης, για παράδειγμα, αναμένεται να υπάρξει μία σημαντική διαφοροποίηση, καθώς το τελευταίο διάστημα βρίσκεται στο στάδιο δοκιμών η κατασκευή πομπών επαγωγικής φόρτισης αυτοκινήτων. Αυτή η τεχνολογία θα επιτρέψει να κατασκευαστούν μεγάλου μήκους χώροι στάθμευσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως, για παράδειγμα, σε πιάτσες ταξί, σε πάρκινγκ ή οπουδήποτε αλλού, όπου θα φορτίζονται ταυτόχρονα τα αυτοκίνητα χωρίς καμία μέριμνα εκ μέρους του οδηγού, διατηρώντας πλήρη ελευθερία κινήσεων σε ολόκληρο το μήκος που περιλαμβάνουν οι επαγωγικοί αγωγοί.
Αυτή η εφαρμογή θα δώσει ελευθερία κινήσεων στους οδηγούς που μπορούν να συνδυάσουν δουλειά και παράλληλη φόρτιση. Μεταξύ των ευνοημένων αναμένεται να είναι οι οδηγοί ηλεκτρικών ταξί. Αυτή η καινοτομία αναμένεται να προκαλέσει εκρηκτική διάδοση της ηλεκτροκίνησης στον κόσμο των επαγγελματιών, που θα μπορούν να κινούνται ελεύθερα χωρίς να είναι αναγκασμένοι και δεσμευμένοι να περιμένουν για αρκετή ώρα σε ένα μέρος όσο διαρκεί η φόρτιση. Το ίδιο μπορεί να γίνει και σε πάρκινγκ, όπου απλά παρκάροντας για λίγα λεπτά κάπου θα μπορεί ο οδηγός να φορτίζει και το αυτοκίνητό του.
Ήδη, 25 ηλεκτρικά ταξί στο Όσλο εξοπλίστηκαν με συστήματα επαγωγικής φόρτισης και εκμεταλλεύονται σειρές πομπών, οι οποίοι έχουν ενσωματωθεί στο έδαφος της πιάτσας τους. Αυτός ο στόλος, αποτελούμενος από ηλεκτρικές Jaguar I-pace, είναι μία πιλοτική εφαρμογή που εντάσσεται στο κρατικό πρόγραμμα εξηλεκτρισμού των ταξί της Νορβηγίας.
Αντίστοιχες εφαρμογές στατικής και δυναμικής επαγωγικής φόρτισης θα υλοποιηθούν και από άλλους κλάδους μεταφορών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν τη διαδικασία της χρήσης καλωδίων φόρτισης ως άκρως ενοχλητική. Σύμφωνα με τον επίτιμο πρόεδρο του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛΙΝΗΟ), Διονύση Νέγκα, υπάρχουν δύο είδη επαγωγικής φόρτισης: Η στατική και η δυναμική. Η πρώτη αναφέρεται σε πομπό ηλεκτρικής ενέργειας τοποθετημένο σε σταθερό σημείο, συνήθως στο επίπεδο του δρόμου ή και εμβαπτισμένο στη μάζα της επίστρωσής του, και σε δέκτη στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου το οποίο έρχεται και σταθμεύει ακριβώς πάνω από τον πομπό παραμένοντας εκεί ακίνητο για όλη τη διάρκεια της φόρτισης. Η δεύτερη αναφέρεται σε αυτοκίνητο το οποίο διαθέτει δέκτη στο κάτω μέρος του και διέρχεται κινούμενο πάνω από πολλούς, διαδοχικά τοποθετημένους στην επιφάνεια του δρόμου πομπούς ηλεκτρικής ενέργειας, όπου θα μπορούν να φορτίζουν τα αυτοκίνητα «εν κινήσει».
Με τον δεύτερο τρόπο φόρτισης, δηλαδή τη δυναμική, μπορεί στο μέλλον να εξασφαλιστεί αέναη κίνηση αυτόνομων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία θα κινούνται συνεχώς στην ίδια συγκεκριμένη διαδρομή, που κατά μήκος της θα είναι εφοδιασμένη με διαδοχικούς πομπούς ηλεκτρικής ενέργειας εγκιβωτισμένους στα υλικά κατασκευής της.
Ήδη, η τεχνολογία στον τομέα της φόρτισης περνάει σε επόμενο βήμα και όλα δείχνουν ότι πολύ σύντομα θα μπορούν να ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κινούνται απροβλημάτιστα παντού και χωρίς οι οδηγοί να έχουν την δέσμευση των καλωδίων. Μα το σημαντικότερο όλων είναι ότι θα μπορεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φορτίζεται ενώ κινείται, χωρίς ο οδηγός να αναγκάζεται να μένει σταθερός σε ένα σημείο για πολλά λεπτά της ώρας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Ο πλανήτης εκπέμπει SOS-Στα μισά του δρόμου για το λιώσιμο των πάγων της Γροιλανδίας
Ο πλανήτης βρίσκεται σε ένα οριακό σημείο, το οποίο αν ξεπεραστεί τα αποτελέσματα θα είναι καταστροφικά

Τεράστια η πέραση για ιδιωτικά τζετ -Ρεκορ πτήσεων το 2022
Παράλληλα όμως, υπερδιπλασιάστηκαν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα

Επένδυση 4,5 δισ. δολαρίων της Ford σε εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών
Για το νέο εργοστάσιο στην Ινδονησία η Ford θα συνεργαστεί με την βραζιλιάνικη Vale και την κινεζική Huayou Cobalt

Μεταβιβάζονται λιγνιτικές εκτάσεις της ΔΕΗ στο Δημόσιο
Τι προβλέπει ο σχεδιασμός της εταιρείας

Η «ιστορική» απόφαση του ΟΗΕ για την κλιματική δικαιοσύνη - Η διαφωνία των ΗΠΑ
Τι περιλαμβάνει το κείμενο που στήριξαν μη κυβερνητικές οργανώσεις και πολλά κράτη

Οι ΑΠΕ θα έχουν καλύψει το 42% των αναγκών ως το 2030 - Οι στόχοι της ΕΕ
Η πολιτική συμφωνία πρέπει να εγκριθεί από το ευρωκοινοβούλιο και τις χώρες της ΕΕ

Ποιο είναι το «κλειδί» για τη βιομηχανία πράσινου υδρογόνου
Η ικανότητα της Κίνας να κατασκευάζει ηλεκτρολύτες θα μπορούσε να αυξηθεί περίπου 20 φορές έως το 2028

Ψηφίζει και το Παρίσι... αλλά για το μέλλον των ηλεκτρικών σκούτερ
Οι κάτοικοι της γαλλικής πρωτεύουσας θα αποφασίσουν με δημοψήφισμα εάν θα εκδιώξουν τα ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά σκούτερ από την πόλη

Νέες επενδύσεις στην παραγωγή ενέργειας από την Κεραμουργία Βορείου Ελλάδος
H εταιρεία κατοχύρωσε 4 άδειες παραγωγής ενέργειας με χρήση συσσωρευτών συνολικής ισχύος 386.4MW από τη ΡΑΕ

Η Τesla... στρίμωξε τη Lucid που απολύει το 18% των υπαλλήλων της
Η Lucid προέβλεψε ότι η παραγωγή οχημάτων της το 2023 θα είναι πολύ χαμηλότερη από τις προσδοκίες των αναλυτών