Στο εδώλιο του κατηγορουμένου ανέβηκε σήμερα ο Έλον Μασκ προκειμένου να υποστηρίξει τον εαυτό του και τον τρόπο δράσης του ο ως τιμονιέρης της Tesla στο πλαίσιο της πολύκροτης αγωγής που έχει καταθέσει εναντίον του ομάδα μετόχων για το ζήτημα της αμφιλεγόμενης εξαγοράς της εταιρείας SolarCity, το 2016. Οι μέτοχοι ισχυρίζονται πως ο Μασκ έπεισε το διοικητικό συμβούλιο να προχωρήσει στη συμφωνία, διότι είχε προσωπικό συμφέρον και όφελος και ζητά από το δικαστήριο να τον βάλει να πληρώσει από την τσέπη του τα 2,8 δισ. δολάρια που είχε κοστίσει η εξαγορά στην Tesla.
Ο Μασκ, στην κατάθεση του αρνήθηκε κατηγορηματικά πως η εταιρεία ηλιακών πάνελ βρισκόταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και σώθηκε μόνο χάρη στην εξαγορά της από την Tesla. Υποστήριξε δε, πως η εξαγορά ήταν βασικό τμήμα της τότε στρατηγικής που είχε χαράξει η Tesla στοχεύοντας στην μετεξέλιξη της σε έναν όμιλο ενεργειακής και πράσινης ανάπτυξης με project πέρα από τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης.
Μάλιστα, όπως εξήγησε, δεν ήταν ο ίδιος αυτός που διαπραγματεύτηκε τη συμφωνία με τη SolarCIty και τους οικονομικούς της όρους, ούτε είχε κάποιο έλεγχο στα υπόλοιπα μέλη του συμβουλίου (που ενέκριναν το deal). Ισχυρίστηκε επίσης πως, εφόσον η συμφωνία αφορούσε ανταλλαγή μετοχών και πως ο ίδιος είχε σχεδόν τον ίδιο αριθμό μετοχών και στις δύο εταιρείες, δεν αποκόμισε κέρδος.
Οι μέτοχοι έχουν αμφισβητήσει ευθέως τα κίνητρα για την εξαγορά της SolarCity. Η εταιρεία ηλιακών πάνελ οικιακής χρήσης, που βρισκόταν σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, είχε ιδρυθεί από τα δύο ξαδέλφια του Έλον, με τη στήριξη και καθοδήγηση του ίδιου. Για το λόγο αυτό ο ίδιος ο Μάσκ, όχι μόνο μετείχε στο διοικητικό συμβούλιο της SolarCity αλλά ήταν και βασικός μέτοχος με 21,9%.
Οι μέτοχοι ισχυρίζονται πως η Tesla «έσωσε» την εταρεία ηλιακών πάνελ, χωρίς η ίδια να αποκομίσει κάποιο όφελος καθώς τα σχέδια που είχαν για την παρουσίαση νέων προϊόντων δεν απέδωσαν καρπούς.
Επίσης, ισχυρίζονται πως ο Μασκ πίεσε το διοικητικό συμβούλιο και τέσσερα στελέχη του, που είχαν επίσης άμεσα ή έμμεσα μετοχές της SolarCity, για να προχωρήσει το deal.
Τα τέσσερα αυτά στελέχη συμβιβάστηκαν εξωδικαστικά με τους μετόχους πέρυσι και πλήρωσαν αποζημίωση ύψους 60 εκατ. δολαρίων. Ο Μασκ αρνήθηκε και το θέμα κατέληξε στα δικαστήρια, στο Γουίλμιγκτον του Ντέλαγουερ.
Ο δικαστής καλείται να αποφασίσει αν ο Μασκ χρησιμοποίησε τη θέση του στην Tesla για να πιέσει την εταιρεία να προχωρήσει στην εξαγορά και κατά πόσο υπήρχε σύγκρουση συμφερόντων. Πρέπει επίσης να «μετρήσει» αν τελικά η συμφωνία ωφέλησε ή όχι την Tesla, με τον ίδιο το Μασκ να στέκεται στο γεγονός πως μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια η εταιρεία έχει «απογειωθεί» οικονομικά και η μετοχή της επίσης, προσφέροντας υψηλές αποδόσεις στους μετόχους.
Latest News
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα