Στο εδώλιο του κατηγορουμένου ανέβηκε σήμερα ο Έλον Μασκ προκειμένου να υποστηρίξει τον εαυτό του και τον τρόπο δράσης του ο ως τιμονιέρης της Tesla στο πλαίσιο της πολύκροτης αγωγής που έχει καταθέσει εναντίον του ομάδα μετόχων για το ζήτημα της αμφιλεγόμενης εξαγοράς της εταιρείας SolarCity, το 2016. Οι μέτοχοι ισχυρίζονται πως ο Μασκ έπεισε το διοικητικό συμβούλιο να προχωρήσει στη συμφωνία, διότι είχε προσωπικό συμφέρον και όφελος και ζητά από το δικαστήριο να τον βάλει να πληρώσει από την τσέπη του τα 2,8 δισ. δολάρια που είχε κοστίσει η εξαγορά στην Tesla.

Ο Μασκ, στην κατάθεση του αρνήθηκε κατηγορηματικά πως η εταιρεία ηλιακών πάνελ βρισκόταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και σώθηκε μόνο χάρη στην εξαγορά της από την Tesla. Υποστήριξε δε, πως η εξαγορά ήταν βασικό τμήμα της τότε στρατηγικής που είχε χαράξει η Tesla στοχεύοντας στην μετεξέλιξη της σε έναν όμιλο ενεργειακής και πράσινης ανάπτυξης με project πέρα από τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης.

Μάλιστα, όπως εξήγησε, δεν ήταν ο ίδιος αυτός που διαπραγματεύτηκε τη συμφωνία με τη SolarCIty και τους οικονομικούς της όρους, ούτε είχε κάποιο έλεγχο στα υπόλοιπα μέλη του συμβουλίου (που ενέκριναν το deal). Ισχυρίστηκε επίσης πως, εφόσον η συμφωνία αφορούσε ανταλλαγή μετοχών και πως ο ίδιος είχε σχεδόν τον ίδιο αριθμό μετοχών και στις δύο εταιρείες, δεν αποκόμισε κέρδος.

Οι μέτοχοι έχουν αμφισβητήσει ευθέως τα κίνητρα για την εξαγορά της SolarCity. Η εταιρεία ηλιακών πάνελ οικιακής χρήσης, που βρισκόταν σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, είχε ιδρυθεί από τα δύο ξαδέλφια του Έλον, με τη στήριξη και καθοδήγηση του ίδιου. Για το λόγο αυτό ο ίδιος ο Μάσκ, όχι μόνο μετείχε στο διοικητικό συμβούλιο της SolarCity αλλά ήταν και βασικός μέτοχος με 21,9%.

Οι μέτοχοι ισχυρίζονται πως η Tesla «έσωσε» την εταρεία ηλιακών πάνελ, χωρίς η ίδια να αποκομίσει κάποιο όφελος καθώς τα σχέδια που είχαν για την παρουσίαση νέων προϊόντων δεν απέδωσαν καρπούς.

Επίσης, ισχυρίζονται πως ο Μασκ πίεσε το διοικητικό συμβούλιο και τέσσερα στελέχη του, που είχαν επίσης άμεσα ή έμμεσα μετοχές της SolarCity, για να προχωρήσει το deal.

Τα τέσσερα αυτά στελέχη συμβιβάστηκαν εξωδικαστικά με τους μετόχους πέρυσι και πλήρωσαν αποζημίωση ύψους 60 εκατ. δολαρίων. Ο Μασκ αρνήθηκε και το θέμα κατέληξε στα δικαστήρια, στο Γουίλμιγκτον του Ντέλαγουερ.

Ο δικαστής καλείται να αποφασίσει αν ο Μασκ χρησιμοποίησε τη θέση του στην Tesla για να πιέσει την εταιρεία να προχωρήσει στην εξαγορά και κατά πόσο υπήρχε σύγκρουση συμφερόντων. Πρέπει επίσης να «μετρήσει» αν τελικά η συμφωνία ωφέλησε ή όχι την Tesla, με τον ίδιο το Μασκ να στέκεται στο γεγονός πως μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια η εταιρεία έχει «απογειωθεί» οικονομικά και η μετοχή της επίσης, προσφέροντας υψηλές αποδόσεις στους μετόχους.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Κλιματική κρίση: Η ευρωπαϊκή εμπορία άνθρακα πιάνει λιγότερο από το 25% των εκπομπών των αεροπορικών εταιρειών
Green |

Πώς το σύστημα δικαιωμάτων άνθρακα πλήττει τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες

Με τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων που απαλλάσσονται από τέλη και τα δωρεάν δικαιώματα που δίνονται στους αερομεταφορείς, μεγάλο μέρος των πτήσεων δεν καλύπτεται από το σύστημα