Το ποσό 31,5 εκατ. δολαρίων καλείται να καταβάλει η ΑΚΤΩΡ, θυγατρική του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ για την εκτέλεση του έργου της χρυσής γραμμής (Gold Line) για το μετρό της Ντόχα (Κατάρ) μετά από απόφαση Διαιτητικού Δικαστηρίου που δικαίωσε υπερεργολάβο. «Η Άκτωρ συνεργάζεται με τα υπόλοιπα μέλη της Κοινοπραξίας προκειμένου να ασκηθεί αγωγή ακύρωσης της, ενώ σε συνεργασία τόσο με τα άλλα μέλη της Κοινοπραξίας όσο και με τους νομικούς της συμβούλους θα αξιολογήσει σύμφωνα με τα ΔΠΧΑ το λογιστικό χειρισμό που θα υιοθετηθεί», σημειώνει ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Ακολουθεί η ανακοίνωση της εταιρείας:
Η εταιρεία ΕΛΛΑΚΤΩΡ Α.Ε. (στο εξής «η Εταιρεία») γνωστοποιεί την από 21.7.2021 απόφαση του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) (εφεξής η «Διαιτητική Απόφαση»), η οποία της γνωστοποιήθηκε την 23.7.2021.
Δυνάμει της Διαιτητικής Απόφασης επιδικάστηκε υπέρ αλλοδαπής εταιρίας (στο εξής ο «Υπεργολάβος») και σε βάρος της αλλοδαπής κοινοπραξίας με την επωνυμία «ALYSJ-JV» (στο εξής η «Κοινοπραξία»), το ποσό των $98,5 εκ. περίπου, στο πλαίσιο σύμβασης υπεργολαβίας μεταξύ του Υπεργολάβου και της Κοινοπραξίας για την εκτέλεση του έργου της χρυσής γραμμής (Gold Line) για το μετρό της Ντόχα στο κράτος του Κατάρ (στο εξής το «΄Εργο»). Στην Κοινοπραξία συμμετέχει η θυγατρική της Εταιρείας, ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. (στο εξής η «Άκτωρ») με ποσοστό 32%.
Επισημαίνεται πως η ευθύνη των μελών της Κοινοπραξίας είναι αναλογική, συνεπώς η συμμετοχή της Άκτωρ στην υποχρέωση εξόφλησης του επιδικασθέντος ποσού αντιστοιχεί σε ποσό ύψους $31,5 εκ. περίπου, σε περίπτωση δε που υποχρεωθεί να καταβάλει ποσόν μεγαλύτερο του αναλογούντος σε αυτήν, θα διεκδικήσει το υπερβάλλον ποσόν αναγωγικά από τα λοιπά μέλη της Κοινοπραξίας, τα οποία είναι αξιόχρεα και φερέγγυα.
Σημειώνεται ότι η ανωτέρω διαιτησία ξεκίνησε κατόπιν αιτήσεων διαιτησίας που υπεβλήθησαν από τον Υπεργολάβο στα τέλη του 2017, η ακροαματική διαδικασία ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2020, ενώ η Κοινοπραξία είχε λάβει επιστολή από το νομικό της παραστάτη, o οποίος εκτίμησε ότι η αξίωση του Υπεργολάβου δεν αναμενόταν να ευδοκιμήσει.
Η Άκτωρ συνεργάζεται με τα υπόλοιπα μέλη της Κοινοπραξίας προκειμένου να ασκηθεί αγωγή ακύρωσης κατά της ανωτέρω απόφασης, ενώ σε συνεργασία τόσο με τα άλλα μέλη της Κοινοπραξίας όσο και με τους νομικούς της συμβούλους θα αξιολογήσει σύμφωνα με τα ΔΠΧΑ το λογιστικό χειρισμό που θα υιοθετηθεί.
Latest News
Κατασκευαστικές: Το κενό των 30 δισ. ευρώ, oι «άφαντοι» εργαζόμενοι και το Ταμείο Ανάκαμψης
Ο κλάδος καλείται να πλησιάσει τις επιδόσεις του 2006 μέσα σε ένα αβέβαιο περιβάλλον που κρύβει όμως ευκαιρίες
Πόρους 52 δισ. κινητοποιούν οι κατασκευές την 3ετία 2024-2026 - Μελέτη του ΙΟΒΕ
Μελέτη υποστηρίζει ότι οι επενδύσεις στις υποδομές θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τα οφέλη σε όμιλο και μετόχους από τον ΒΟΑΚ
Προσωρινός ανάδοχος η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σύμφωνα με απάντηση στην ΕΚ
5 βραβεία για τη Νέα Οδό και την Κεντρική Οδό στα Green Brand Awards
Ποια είναι τα επιτεύγματα για τα οποία βραβεύτηκαν
Aπομακρυσμένους ψηφιακούς πύργους ελέγχου σε 12 περιφερειακά αεροδρόμια προαναγγέλει η Αλεξοπούλου
Η υφυπουργός μεταφορών αναφέρθηκε και στον διορισμό 35 Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, βάσει παλαιότερου διαγωνισμού ΑΣΕΠ
Και επίσημα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσωρινός ανάδοχος στον ΒΟΑΚ
Εγκρίθηκε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως προσωρινός ανάδοχος του έργου με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Το καλοκαίρι οι ανάδοχοι στα εργοτάξια της Θεσσαλίας
Ο υφυπουργός Υποδομών επισκέφθηκε τις πληγείσες περιοχές
Πώς θα μεταμορφωθούν τα κτίρια των δημόσιων υπηρεσιών σε όλη τη χώρα
Το σύνολο των έργων που υλοποιούνται από τις Κτιριακές Υποδομές μαζί με αυτά που προγραμματίζονται για την περίοδο 2024 – 2027, ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ
ΤΕΡΝΑ - RENCO κατασκευάζουν το πρώτο Data Center της Microsoft
Η σύμβαση είναι αξίας 100 εκατ. ευρώ
Τι ζήτησε ο Σταϊκούρας από τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα του σιδηροδρομικού έργου
Τη λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΛ) στον Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Λιανοκλάδι Φθιώτιδας, επιθεώρησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών