Στις αρχές του 2021 ένα capesize πλοίο το Unique Carrier που ναυπηγήθηκε το 2007 είχε πουληθεί αντί 11,5 εκατ. δολ. Το ίδιο πλοίο σήμερα, σύμφωνα με την VesselsValue αξίζει 20,4 εκατ. δολ.
Πρόκειται όπως αναφέρει ο οίκος αξιολόγησης για το τελευταίο «φθηνό» Capesize που πουλήθηκε πριν την εκτόξευση των ναύλων και την άνοδο των αξιών των πλοίων. Από τις αρχές του έτους η αξία ενός cape 10 ετών αυξήθηκε πάνω από 75%, όπως και στις μικρότερες κατηγορίες. Το Ultramax SBI Libra πουλήθηκε στην ελληνικών συμφερόντων Kassian για 18,65 εκατ. δολ στις αρχές του έτους και τώρα η Vessels Value το εκτιμά στα 26,8 εκατ. δολ (+45%). Στα Handy έχει καταγραφεί διαφορά στην αξία ενός πλοίου άνω του 100% από τις αρχές του έτους.
Η αυξημένη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος, άνθρακα αλλά και σιτηρών από την Κίνα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξησης της απασχόλησης των πλοίων όλων των μεγεθών και την συνακόλουθη άνοδο της αξίας τους, εξηγεί η VesselsValue..
Στα δεξαμενόπλοια, όμως, οι αξίες αυξήθηκαν σε γενικές γραμμές από τις αρχές του έτους όχι όμως στον ίδιο βαθμό με τα bulkers, ενώ οι ναύλοι παραμένουν κοντά στα ιστορικά χαμηλά, κυρίως λόγω της υπερπροσφοράς χωρητικότητας. Πάντως τα μεγαλύτερης ηλικίας δεξαμενόπλοια έχουν καταγράψει την μεγαλύτερη άνοδος την αξία τους με τις τιμές ενός VLCC 20 ετών να έχει αυξηθεί σχεδόν 30%. Αυτό οφείλεται εξηγεί η VesselsValue και στο γεγονός ότι έχει καταγραφεί άνοδο της αξίας του σκραπ από 400 δολ στα 600 δολ ο τόνος.
Τέλος στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων οι αγοραπωλησίες έχουν αυξηθεί κατά 780% από τις αρχές του έτους ενώ και οι αξίες των πλοίων έχουν υπερδιπλασιασθεί σε πολλές περιπτώσεις. Ένα panamax 15 ετών , 4.250 TEu ενώ τέλη Μαρτίου άξιζε 20 εκατ. δολ τώρα αξίζει 40 εκατ. δολ.
Latest News
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα