Ισχυρή ζήτηση χωρητικότητας τόσο στο χύδην ξηρό φορτίο όσο και στα containerships βλέπει για το επόμενο η διοίκηση της Navios Maritime Partners η οποία ανακοίνωσε χθες έσοδα ύψους 152 εκατομμυρίων δολαρίων και κέρδη ύψους 99,9 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Τα αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου δεν άμεσα συγκρίσιμα με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 καθώς τον Αποπρίλιο φέτος η Navios Partners ενσωμάτωσε και την Navios Maritime Containers.
Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τοποθέτησε παραγγελία για την ναυπήγηση έξι containerships, ενώ αγόρασε άλλα πέντε πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και πούλησε δύο.
Ειδικότερα, η Navios Partners συμφώνησε να αγοράσει έξι νεότευκτα containerships (τέσσερα συν δυο option) μεταφορικής ικανότητας 5.300 TEU το ένα αντί 61,6 εκατ. δολ. το ένα. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν στο διάστημα μεταξύ του δευτέρου εξαμήνου του 2023 και το 2024.
Λαμβάνοντας υπόψη όλες τις συναλλαγές ο στόλος της εταιρείας θα αποτελείται από 98 πλοία εκ των οποίων τα 55 είναι πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τα 43 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
«Ο διαφοροποιημένος στόλος μας προστατεύει από την κυκλικότητα της βιομηχανίας», τόνισε η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας κα. Αγγελική Φράγκου στους αναλυτές και πρόσθεσε ότι οι διαθέσιμες ημέρες λειτουργίας του στόλου με ναυλοσύμφωνα εξασφαλίζουν μελλοντικά έσοδα ύψους 1,1 δισ. δολ.
Επίσης τα έσοδα από υφιστάμενα συμβόλαια ναύλωσης για το δεύτερο εξάμηνο του 2021 αναμένεται να υπερβούν τα συνολικά εκτιμώμενα έξοδα του στόλου για την ίδια περίοδο κατά 47,8 εκατομμύρια δολάρια.
Αναφορικά με το μέλλον η διοίκηση της Navios Partners εκτιμά ότι η ζήτηση στο χύδην ξηρό φορτίο προβλέπεται να ξεπεράσει την καθαρή αύξηση του στόλου τόσο το 2021 όσο και το 2022.
Η ζήτηση για τα τρία κύρια φορτία σιδηρομεταλλεύματος, άνθρακα και σιτηρών για το δεύτερο εξάμηνο του 2021 προβλέπεται να αυξηθεί κατά 7% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο ενώ η καθαρή αύξηση του στόλου προβλέπεται να είναι 3,3% φέτος και μόνο 1,2% το 2022.
Επίσης στα containerships η ανάπτυξη του στόλου είναι 4,5% φέτος και 2,6% για το 2022. Ακόμη και σε αυτό το περιβάλλον υψηλής ζήτησης, η διάλυση πλοίων θα συνεχιστεί καθώς το 10,5% του στόλου είναι 20 ετών και άνω.
Συμπερασματικά, τα θεμελιώδη θετικά μεγέθη της ζήτησης, κυρίως λόγω της έναρξης της οικονομικής δραστηριότητας σε όλο τον κόσμο, μαζί με τη μειωμένη διαθεσιμότητα του στόλου, θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία τόσο του χύδην ξηρού χύδην όσο και της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι