Εκτοξεύτηκαν οι παραγγελίες για νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το πρώτο εξάμηνο του 2021 με την προτίμηση των πλοιοκτητών να κερδίζουν τα new–panamax containerships. Όμως και οι αγορές second hand containerships δεν πήγαν πίσω καθώς και σε αυτό το «μέτωπο» οι συναλλαγές ήταν εντυπωσιακές και αυξημένες πάνω από 250% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Σύμφωνα με σχετική ανάλυση της Vesselsvalue, το πρώτο εξάμηνο του 2021 τοποθετήθηκαν  στα ναυπηγεία παραγγελίες για 286 containerships αυξημένες κατά  790% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2020, που κατεγράφησαν μόλις 32 παραγγελίες.
Επίσης το ίδιο διάστημα ο αριθμός των second hand πλοία που άλλαξε χέρια ήταν 780% μεγαλύτερος του αντίστοιχου διαστήματος του 2020. Υπολογίζεται ότι πέρυσι περίπου 70 containerships πουλήθηκαν ενώ φέτος ο αριθμός τους ξεπέρασε αν χέρια.

Όπως σημειώνει η Vesselsvalue, οι περισσότερες από τις παραγγελίες για το πρώτο εξάμηνο του 2021 αφορούσαν σε  new-Panamax Containers (112 πλοία) , τα οποία είναι συνήθως 13-15.000 dwt και προτιμώνται από τους πλοιοκτήτες καθώς ανταποκρίνονται στις νέες δυνατότητες της διώρυγας του Παναμά. Μέχρι σήμερα στο νερό είναι  388 new panamax containerships ενώ υπό ναυπήγηση είναι άλλα 175 πλοία αυτής της κατηγορία.

Η Seaspan είναι η ναυτιλιακή εταιρεία που τοποθέτησε τις περισσότερες παραγγελίες στο πρώτο εξάμηνο του 2021, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και αξία με 40 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 603.000 Teu και αξίας 5,04 δις. δολ. Όλα τα πλοία ανήκουν την κατηγορία των new Panamax που είναι μεγαλύτερα από τα 10.500 teu και φτάνουν μέχρι και 16.500 Teu. Ακολουθεί η Evergreen σε αξίας πλοίων (2,80 δις. Δολ) με 22 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 348.000 teu και στην Τρίτη θέση βρίσκεται γη CMC CGM με 22 πλοία, 223.000 teu συνολικής αξίας 2,31 δισ. δολ.

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι Wan Hai Lines η οποία τοποθέτησε παραγγελίες για 41 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 174.972 Teu και αξίας 1,94 δις. δολ  και η HMM με 12 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 156.000 Teθ και αξίας 1,57 δις. δολ.

Συναλλαγές second hand

Σε αντίθεση με τις νέες παραγγελίες στις αγοραπωλησίες από δεύτερο χέρι το ενδιαφέρον κέντρισαν τα πλοία panamax, στα οποία οι συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 780% σε σύγκριση με το 2020 καθώς άλλαξαν χέρια λίγο κάτω από τα 60 πλοία όταν πέρυσι δεν ήταν ούτε οκτώ.

Επίσης το ενδιαφέρον για second hand πλοία εξηγείται και από το γεγονός της μεγάλης ανόδου των ναύλων που ουσιαστικά συμφέρει στις εταιρείες liners να αγοράσουν ένα containerships από το να το ναυλώσουν.

Η Vesselsvalue αναφέρει ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα σύμφωνα με το οποίο το πλοίο «Mexico» (4.839 TEU, ναυπηγήθηκε Φεβρουάριο 2002, στα ναυπηγεία Hyundai HI) πουλήθηκε στην MSC αντί 50,5 εκατ. δολ τον Ιούνιο. Εναλαλιτκά η MSC αν το ναύλωνε για πέντε χρόνια θα της κόστιζε 70 εκατ. δολ. Η Vesselsvalue αναφέρεται καις την μεγάλη άνοδο των αξιών των πλοίων με παράδειγμα πλοίο ηλικίας 15 ετών και μεταφορικής ικανότητας 4.250 TEU στο τέλος Μαρτίου άξιζε 20 εκατ. δολ. και στις αρχές Ιουλίου 48 εκατ. δολ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα