Νέο ρεκόρ έτους και υψηλό 11 ετών κατέγραψε σήμερα ο Baltic Dry Index (BDI) ο βασικός δείκτης ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου κλείνοντας στις 3.503 μονάδες. Το νέο ρεκόρ ήρθε μετά από μία ισχυρή άνοδο των ναύλων στα capes με τον μέσο ημερήσιο ναύλο να φτάνει στα πλοία αυτά στα 38.217 δολ. Ανοδικά πάντως κινούνται οι ναύλοι και στα πλοία μικρότερου μεγέθους.
Η συνεχής άνοδος του BDI φέρνει στην μνήμη πολλών τη διετία 2007-2008 των μεγάλων ρεκόρ της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου. Ωστόσο οι αναλυτές επισημαίνουν ότι δεν μπορεί ακόμη τουλάχιστον να συγκριθεί το 2021 με εκείνες τις χρονιές.
Οι ναύλοι και οι αξίες των πλοίων έχουν αυξηθεί, το 2021 αλλά παρόλο που υπερβαίνουν τις τιμές που παρατηρήθηκαν κατά το μεγαλύτερο μέρος της δεκαετίας του 2010, εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότερα από τα επίπεδα ενός «σούπερ κύκλου».
«Οι τιμές των εμπορευμάτων έχουν επιστρέψει και κυμαίνονται γύρω ή πάνω από τα επίπεδα του 2007 και του 2008. Αυτό τροφοδότησε τη συζήτηση για έναν «σούπερ κύκλο» στα εμπορεύματα. Ωστόσο, ενώ οι ναύλοι χύδην ξηρού φορτίου και οι τιμές των πλοίων είναι επί του παρόντος υψηλά σε σύγκριση με τα τελευταία 10 χρόνια, απέχουν πολύ από τα κέρδη που παρατηρήθηκαν κατά την περίοδο 2007-2008 και δεν υπάρχουν πολλά που να υποδηλώνουν ότι κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση », λέει ο Peter Sand, Επικεφαλής Αναλυτής Ναυτιλίας της BIMCO.
Η πορεία των ναύλων
Σε σύγκριση με τα τελευταία 20 χρόνια, τα ναύλα ήταν υψηλά κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2021, με όλα τα μεγέθη πλοίων να έχουν κατά μέσο όρο κέρδη που ξεπερνούν τα 20.000 δολάρια την ημέρα. Ωστόσο, σε σύγκριση με τους πρώτους επτά μήνες του 2007 και του 2008, εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότεροι.
Για παράδειγμα κατά τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους οι ναύλοι στα Capesize πλοία είναι κατά μέσο όρο στα 24.970 δολ. την ημέρα. Την ίδια περίοδο του 2008, οι τιμές Capesize ήταν κατά μέσο όρο 147.475 δολ. την ημέρα. Στα Handysize πλοία ο μέσος ημερήσιος ναύλος βρίσκεται στο 55% των ναύλων που καταγράφηκαν τους πρώτους επτά μήνες του 2008. Τα κέρδη από Panamax και Supramax ανέρχονται στο 36% και 41% αντίστοιχα.
Αναφορικά τώρα με τις αξίες των πλοίων ο κ. sand σημειώνει ότι είναι πολύ χαμηλότερες από εκείνη την περίοδο. Μια σύγκριση της αξίας ενός 5χρονου πλοίου Capesize σήμερα με τον Αύγουστο του 2008 δείχνει πόσο μεγάλη είναι η διαφορά. Τον Αύγουστο του 2008, το πλοίο αυτό θα μπορούσε να πουληθεί για περίπου 153 εκατομμύρια δολάρια.. Σήμερα θα μπορούσε να αποφέρει μόλις 38 εκατομμύρια δολάρια. Αν και πολύ χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2008, αυτό εξακολουθεί να είναι το υψηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 2014. Τέλος η τιμή για ένα καινούργιο πλοίο Capesize είναι 39,5 εκατομμύρια δολ χαμηλότερη σήμερα (δηλαδή στα 59,5 εκατομμύρια δολ) από ό, τι ήταν τον Αύγουστο του 2008.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση