Νέα αύξηση κατά 3,6% κατέγραψε τον Ιούλιο η διακίνηση containers από τους δυο προβλήτες της ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco SHIPPING Ports, στο Λιμάνι του Πειραιά, σε ένα δείγμα σταδιακής επιστροφής στην κανονικότητα.
Ωστόσο στο πρώτο επτάμηνο του έτους η διακίνηση υπολείπεται κατά 23.000 «κουτιά» ή ποσοστό 0,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2020 και ανήλθε στα 2.815,6 χιλιάδες teu έναντι 2.838,7 χιλιάδες κουτιά το επτάμηνο του 2020.
Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι τα άλλα λιμάνια της Cosco στη γειτονιά μας τρέχουν με υψηλοτέρους ρυθμούς ανάπτυξης.
Μάλιστα η μητρική της ΣΕΠ η COSCO SHIPPING Ports Limited, (CSPL) παραθέτοντας την μηναία διακίνηση containers στα λιμάνια που ελέγχει στην Κίνα και τον υπόλοιπο κόσμο, επισημαίνει ότι η CSPL επιτάχυνε την αναπτυξιακή δυναμική της με την περαιτέρω ανάκαμψη της ζήτησης από τις υπερπόντιες περιοχές. Στέκεται δε στο teminal στο CSP Zeebrugge στο Βέλγιο το οποίο όπως σημειώνει ανέκαμψε περαιτέρω, καταγράφοντας τον Ιούλιο ετήσια άνοδο στη διακίνηση φορτίων κατά 65,0%. Στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου το CSP Zeebrugge Terminal NV διακίνησε 509,6 χιλιάδες «κουτιά» (+50,4%).
Επίσης στο επτάμηνο στην Ισπανία, η COSCO SHIPPING Ports (Spain) Terminals S.L.U. διακίνησε 2.097,3 χιλιάδες Teu αυξημένα κατά 14,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 ενώ άνοδο 5,7% (732,6 χιλιάδες teu) είχε και το λιμάνι Kumport στην Τουρκία ενώ 5,5% (1.313,2 χιλιάδες Teu) αυξήθηκε η διακίνηση των «κουτιών» στο Antwerp Gateway NV του Βελγίου. Τέλος άνοδο 16,4% είχε στο επτάμηνο η διακίνηση teu (1.568,3 χιλιάδες) στο Euromax Terminal Rotterdam B.Vτ του Ρότερνταμ.
Πειραιάς: Δυο θέσεις χαμηλότερα το 2020
Στο μεταξύ για πρώτη φορά μετά το 2015 και τέσσερα χρόνια συνεχούς ανάπτυξης, το λιμάνι του Πειραιά καταγράφει το 2020, πτώση της μεταφορικής κίνησης εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού
Σύμφωνα με την ετήσια έκδοση «Lloyd’s List’s One Hundred Ports» η συνολική διακίνηση containers στο λιμάνι, μειώθηκε το 2020 κατά 3,7% πέρυσι, κυρίως λόγω της μείωσης που κατέγραψαν οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που ανήκουν στην ΣΕΠ (Cosco Shipping Ports) ενώ ο προβλήτας Ι που ανήκει στον ΟΛΠ (όμιλος Cosco) κατέγραψε άνοδο 10,5%. Συνολικά από το λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν 5.437.477 teu, έναντι 5.648.056 teu το 2019 με αποτέλεσμα να βρεθεί στην 28η θέση της παγκόσμιας κατάταξης από την 26η θέση το 2019.
Πάντως η Cosco δρομολόγησε νέες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά με την τοποθέτηση τεσσάρων νέων γερανογεφυρών φορτοεκφόρτωσης πλοίων Super Post Panamax, που θα μπορούν να εξυπηρετήσουν mega container πλοία 20.000 TEU, αυξάνοντας τη συνολική ετήσια δυναμικότητα του λιμανιού στα 8 εκατ. Teu.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Αναβαθμίζεται η Ζώνη Περάματος με δυο νέους γερανούς ικανότητας 40 τόνων
Οι γερανοί δημιουργούν νέα δεδομένα παρεχόμενων υπηρεσιών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος
Γιατί τα ευρωπαϊκά λιμάνια έχουν μετατραπεί σε πάρκινγκ αυτοκινήτων
Οι διανομείς αυτοκινήτων χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τους χώρους στάθμευσης του λιμανιού ως αποθήκη, ανακοίνωσε το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπριζ
Επιτακτική ανάγκη για κανονισμούς ασφαλούς ρυμούλκησης στα λιμάνια
Οι νέες προδιαγραφές των ρυμουλκών θα έχουν ισχύ από την 1η Ιουλίου
Στο ΤΑΙΠΕΔ Σούδα και Στυλίδα - Πράσινο λίφτινγκ στη ναυτιλία
To ΤΑΙΠΕΔ αναλαμβάνει την ωρίμανση και τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας, με Δικαιούχο το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ως Υπουργείο Ευθύνης
Κύμα επενδύσεων στα λιμάνια της χώρας – Μνηστήρες και εργολάβοι
Η ιδιωτικοποίηση στο Λαύριο και τα έργα σε Αλεξανδρούπολη, Πειραιά και Θεσσαλονίκης