Νέα αύξηση κατά 3,6% κατέγραψε τον Ιούλιο η διακίνηση containers από τους δυο προβλήτες της ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco SHIPPING Ports, στο Λιμάνι του Πειραιά, σε ένα δείγμα σταδιακής επιστροφής στην κανονικότητα.
Ωστόσο στο πρώτο επτάμηνο του έτους η διακίνηση υπολείπεται κατά 23.000 «κουτιά» ή ποσοστό 0,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2020 και ανήλθε στα 2.815,6 χιλιάδες teu έναντι 2.838,7 χιλιάδες κουτιά το επτάμηνο του 2020.
Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι τα άλλα λιμάνια της Cosco στη γειτονιά μας τρέχουν με υψηλοτέρους ρυθμούς ανάπτυξης.
Μάλιστα η μητρική της ΣΕΠ η COSCO SHIPPING Ports Limited, (CSPL) παραθέτοντας την μηναία διακίνηση containers στα λιμάνια που ελέγχει στην Κίνα και τον υπόλοιπο κόσμο, επισημαίνει ότι η CSPL επιτάχυνε την αναπτυξιακή δυναμική της με την περαιτέρω ανάκαμψη της ζήτησης από τις υπερπόντιες περιοχές. Στέκεται δε στο teminal στο CSP Zeebrugge στο Βέλγιο το οποίο όπως σημειώνει ανέκαμψε περαιτέρω, καταγράφοντας τον Ιούλιο ετήσια άνοδο στη διακίνηση φορτίων κατά 65,0%. Στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου το CSP Zeebrugge Terminal NV διακίνησε 509,6 χιλιάδες «κουτιά» (+50,4%).
Επίσης στο επτάμηνο στην Ισπανία, η COSCO SHIPPING Ports (Spain) Terminals S.L.U. διακίνησε 2.097,3 χιλιάδες Teu αυξημένα κατά 14,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 ενώ άνοδο 5,7% (732,6 χιλιάδες teu) είχε και το λιμάνι Kumport στην Τουρκία ενώ 5,5% (1.313,2 χιλιάδες Teu) αυξήθηκε η διακίνηση των «κουτιών» στο Antwerp Gateway NV του Βελγίου. Τέλος άνοδο 16,4% είχε στο επτάμηνο η διακίνηση teu (1.568,3 χιλιάδες) στο Euromax Terminal Rotterdam B.Vτ του Ρότερνταμ.
Πειραιάς: Δυο θέσεις χαμηλότερα το 2020
Στο μεταξύ για πρώτη φορά μετά το 2015 και τέσσερα χρόνια συνεχούς ανάπτυξης, το λιμάνι του Πειραιά καταγράφει το 2020, πτώση της μεταφορικής κίνησης εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού
Σύμφωνα με την ετήσια έκδοση «Lloyd’s List’s One Hundred Ports» η συνολική διακίνηση containers στο λιμάνι, μειώθηκε το 2020 κατά 3,7% πέρυσι, κυρίως λόγω της μείωσης που κατέγραψαν οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που ανήκουν στην ΣΕΠ (Cosco Shipping Ports) ενώ ο προβλήτας Ι που ανήκει στον ΟΛΠ (όμιλος Cosco) κατέγραψε άνοδο 10,5%. Συνολικά από το λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν 5.437.477 teu, έναντι 5.648.056 teu το 2019 με αποτέλεσμα να βρεθεί στην 28η θέση της παγκόσμιας κατάταξης από την 26η θέση το 2019.
Πάντως η Cosco δρομολόγησε νέες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά με την τοποθέτηση τεσσάρων νέων γερανογεφυρών φορτοεκφόρτωσης πλοίων Super Post Panamax, που θα μπορούν να εξυπηρετήσουν mega container πλοία 20.000 TEU, αυξάνοντας τη συνολική ετήσια δυναμικότητα του λιμανιού στα 8 εκατ. Teu.
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα