Εκδόσεις με κυψέλες υδρογόνου για όλα τα μοντέλα επαγγελματικών οχημάτων της σχεδιάζει να αναπτύξει η Hyundai Motor Group μέχρι το τέλος του 2028, εξετάζοντας, παράλληλα, την εισαγωγής κυψελών καυσίμων επόμενης γενιάς το 2023.
Όπως ανακοίνωσε ο νοτιοκορεατικός κολοσσός του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με το CNBC, ο στόχος του είναι να πετύχει μέχρι το 2030 μια τιμή οχημάτων με κυψέλες καυσίμων, συγκρίσιμη προς την τιμή ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου με μπαταρία. Ο στόχος αυτός αφορά τόσο τα επιβατικά όσο και τα επαγγελματικά οχήματα.
Ο όμιλος, με έδρα τη Σεούλ, με δεκαετίες εμπειρίας στον τομέα, έχοντας αναπτύξει το πρώτο ηλεκτρικό όχημα με κυψέλες καυσίμου το 1998, πρόσφατα, το 2020, κυκλοφόρησε το XCIENT Fuel Cell, ένα φορτηγό βαρέως τύπου. Το 2018 κυκλοφόρησε ένα SUV κυψελών καυσίμου, το NEXO.
Σε ό, τι αφορά τις κυψέλες καυσίμου, η Hyundai αναφέρει ότι το σύστημα επόμενης γενιάς θα αφορά εκδόσεις 100 κιλοβάτ και 200 κιλοβάτ, με μειωμένα κόστη περισσότερο από 50% και διπλάσια παραγωγή ισχύος.
Το υδρογόνο, που περιγράφεται από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας ως «ευέλικτη πηγή ενέργειας», έχει ποικίλες εφαρμογές και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε τομείς όπως η βιομηχανία και οι μεταφορές.
Δυσκολίες
Ενώ γίνεται πολύς λόγος για τις δυνατότητες των οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου, υπάρχουν ορισμένες δυσκολίες που πρέπει να ξεπεράσει η τεχνολογία για να εξελιχθεί σε αναδειχθεί σε βασική επιλογή για τους οδηγούς.
Η κυβέρνηση των ΗΠΑ, για παράδειγμα, έχει αναφέρει μια σειρά από δυσκολίες ως προς αυτό, οι οποίες κυμαίνονται από την ανθεκτικότητα και την αξιοπιστία των κυψελών καυσίμου έως το κόστος του οχήματος. «Η τρέχουσα υποδομή για την παραγωγή και την παροχή υδρογόνου στους καταναλωτές δεν μπορεί ακόμη να υποστηρίξει την ευρεία υιοθέτηση των οχημάτων υδρογόνου (FCV)», προσθέτει.
Στον δρόμο της BMW και άλλων
Πάντως, η Hyundai είναι μία από τις πολλές μεγάλες εταιρείες που προσπαθούν να αναπτύξουν τα FCV.
Τον Ιούνιο, η BMW ανακοίνωσε ότι είχε ξεκινήσει να δοκιμάζει οχήματα που χρησιμοποιούν κινητήρα κυψέλης καυσίμου υδρογόνου.
Περιέγραψε τη συγκεκριμένη τεχνολογία ως «τεχνολογία μακροπρόθεσμης δυνατότητας συμπλήρωσης κινητήρων εσωτερικής καύσης, υβριδικών συστημάτων plug-in και ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία».
Επίσης, τον Ιούνιο, η Jaguar Land Rover ανακοίνωσε ότι εργάζεται για την κατασκευή ενός ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Ακόμη, η Toyota και η Honda έχουν μπει στην αγορά κυψελών καυσίμου υδρογόνο, ενώ μικρότερες εταιρείες όπως η Riversimple κινούνται προς αυτό το πεδίο.
Latest News
Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας
Η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2021-2027»
Ανησυχία αρχών για τον «αυτόματο πιλότο» στα Τesla - Τι δείχνει η ανάκληση 2 εκατ. οχημάτων
H NHTSA ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα μετά από την καταγραφή νέων συμβάντων σύγκρουσης οχημάτων Tesla
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Νέος φωτοβολταϊκός σταθμός 80 MW στη Δυτική Μακεδονία
Στην κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν bifacial φωτοβολταϊκά πλαίσια υψηλής απόδοσης, πάνω σε σταθερό σύστημα στήριξης.
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%
Πλαστικά, ένας αιώνιος εφιάλτης ρύπανσης και… συμφερόντων
Τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να τερματίσουν τη ρύπανση των πλαστικών με μια διεθνώς δεσμευτική συνθήκη, όμως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές και τα… λεφτά πολλά
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup