Οι παγκόσμιοι ηγέτες πρέπει να συνομιλήσουν με την Κίνα και να την πείσουν να ακολουθήσει συγκεκριμένα βήματα προς την εξάλειψη της καύσης του άνθρακα, δήλωσε ο επικεφαλής της ΕΕ για το κλίμα στο CNBC, ενόψει της COP26.
Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα ανακοίνωσε τις προηγούμενες μέρες ότι θα παύσει την κατασκευή νέων ανθρακικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής στο εξωτερικό.
Επίσης, η χώρα έχει ανακοινώσει ότι στοχεύει να πετύχει ουδετερότητα άνθρακα μέχρι το 2060 και ότι θα φτάσει τις μέγιστες εκπομπές μέχρι το 2030. Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι κρίνουν σκόπιμο οι φιλόδοξες αυτές εξαγγελίες να μετουσιωθούν σε άμεση και συγκεκριμένη δράση.
Χρειάζονται συγκεκριμένα βήματα
«Πρέπει να εξετάσουμε το θέμα των εκπομπών. Η Ευρώπη είναι υπεύθυνη για το 8% περίπου των παγκόσμιων εκπομπών – αναλαμβάνουμε μια πολύ, πολύ σοβαρή δέσμευση και πάμε πολύ μακριά. Οι ΗΠΑ έχουν ξαναμπεί “στον χορό”, είναι υπεύθυνες για το 16% περίπου των εκπομπών, αλλά πρέπει να μιλήσουμε με την Κίνα, που είναι υπεύθυνη για περίπου το 28% των παγκόσμιων εκπομπών», δήλωσε ο Φρανς Τίμερμανς, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιος για την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία.
«Πρέπει να την πείσουμε να φτάσει στις μέγιστες εκπομπές πολύ νωρίτερα από το 2030 και να καταλήξει σε σχέδια για την εξάλειψη του άνθρακα από την οικονομία της», πρόσθεσε ο κ. Τίμερμανς.
«Οι στόχοι που έχει θέσει ο πρόεδρος Σι για την Κίνα είναι ενθαρρυντικοί. Τον καλούμε, όμως, να καθορίσει πώς θα φτάσει η Κίνα εκεί. Θα ήταν ανακούφιση για τον πλανήτη εάν η Κίνα έδειχνε ότι θα μπορούσε να κορυφώσει τις εκπομπές μέχρι τα μέσα της δεκαετίας-και να παύσει τη χρήση άνθρακα τόσο εντός όσο και εκτός της χώρας», έχει πει και η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.
Δεν αρκεί μόνο η ΕΕ
Η ΕΕ έχει παρουσιάσει μέχρι στιγμής ένα από τα πιο συγκεκριμένα σχέδια για το πώς προτίθεται να μειώσει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, επισημαίνει ο συντάκτης του CNBC. Στο πακέτο που περιλαμβάνει ευρύ σχεδιασμό, το “Fit for 55”, η επιτροπή περιγράφει πώς τα 27 μέλη της ΕΕ μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές τουλάχιστον 55% μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Το πακέτο δεν έχει ακόμη εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τις εθνικές κυβερνήσεις, αλλά δίνει το πλαίσιο για τους στόχους που θέτουν οι Βρυξέλλες για την κλιματική πολιτική. Όμως, η ΕΕ αναγνωρίζει ότι χωρίς διεθνή συνεργασία, οι όποιες μονομερείς προσπάθειες θα είναι μάταιες.
Ο Τίμερμανς σημείωσε ότι χωρίς τη συμμετοχή της Κίνας στην τελευταία μεγάλη παγκόσμια διάσκεψη για το κλίμα στο Παρίσι το 2015, η συμφωνία – ορόσημο δεν θα είχε συμβεί.
«Τους χρειαζόμαστε ξανά στη Γλασκώβη. Ελπίζω να τους πείσουμε να είναι τολμηροί», είπε.
Υπάρχουν ερωτηματικά για το πόσο επιτυχής θα είναι η προσεχής συνάντηση COP26. Είναι η πρώτη συγκέντρωση του είδους ,ετά την πανδημία και πολλές κυβερνήσεις εξακολουθούν να δίνουν μάχη για να αντιμετωπίσουν το οικονομικό κόστος που επιφέρουν τα περιοριστικά μέτρα.
Ο Ρομπέρτο Τσιγκολάνι, ο ιταλός υπουργός αρμόδιος για την οικολογική μετάβαση στην Ιταλία, προσδοκά ότι τα πλουσιότερα κράτη θα ανακοινώσουν ότι εντείνουν τη χρηματοδότηση άλλων χωρών προς τη μετάβαση
«Αυτός είναι ο σωστός τρόπος, οι επόμενες εβδομάδες θα είναι κρίσιμες. Ελπίζω να μπορέσουμε να φτάσουμε στην COP26 με καλά νέα. Όλοι εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση», δήλωσε ο Τσινγκολάνι.
Πρόσθεσε ότι ο κόσμος δεν έχει κάνει αρκετά για την κλιματική αλλαγή και ότι είναι καιρός να ακούσουμε ανθρώπους όπως η ακτιβίστρια Γκρέτα Τούνμπεργκ.
Latest News
Κλιματική αλλαγή: «Καμπανάκι» ειδικών για δραματικές συνέπειες στο κοντινό μέλλον
Περιοχές στον πλανήτη θα βρίσκονται σύντομα σε δυσμενή θέση, με τα ζώα να αποτελούν τα πρώτα θύματα δραματικών αλλαγών
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Φως στο τούνελ… για τα μικρά φωτοβολταϊκά σε Κρήτη και Πελοπόννησο
Τι εκκρεμότητες υπάρχουν για να λήξει το «σήριαλ» με τους διαγωνισμούς του ΔΕΔΔΗΕ
DIMAND: Οι μεγάλες επενδύσεις που αλλάζουν την όψη της πόλης
Τα τελευταία χρόνια, η DIMAND έχει στοχεύσει δυναμικά στις αστικές αναπλάσεις, επενδύοντας σε κτήρια, συνδεδεμένα με την ιστορία του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά
Οικονομάκης (ΕΕΑΑ): Η εισφοροδιαφυγή το μεγάλο αγκάθι στην ανακύκλωση των συσκευασιών
Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ), μιλώντας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
Λεωφορεία με υδρογόνο και αμαξοστάσια με φωτοβολταϊκά - Το «πράσινο» λίφτινγκ
Υδρογονοκίνηση, βιωσιμότητα και ηλεκτροκίνηση δείχνουν το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική
Συμφωνία στη G7 για μείωση της παραγωγής πλαστικού
Η ρύπανση από το πλαστικό δεν σταματά να αυξάνεται, ενώ εκτιμάται ότι θα τριπλασιαστεί έως το 2060 εάν δε ληφθεί κανένα μέτρο
Αύξηση 10% εσόδων και EBITDA στα 178,4 εκατ για την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ το 2023
Οι συνεχιζόμενες επενδύσεις χτίζουν κέρδη για τα επόμενα χρόνια
Νέα συνεργασία Nissan - Acciona στον τομέα της μικροκινητικότητας
Η Nissan θα έχει δικαιώματα διανομής για τη σειρά προϊόντων Silence, όπως τα διθέσια Silence S04 και οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες
«Πετάει» η μετοχή της Tesla - H εξέλιξη στην Κίνα που την εκτίναξε στο +15%
Η «χαρμόσυνη» είδηση από την Κίνα και την απόφαση των τοπικών αρχών σχετικά με τους περιορισμούς στα οχήματά της