Οι παγκόσμιοι ηγέτες πρέπει να συνομιλήσουν με την Κίνα και να την πείσουν να ακολουθήσει συγκεκριμένα βήματα προς την εξάλειψη της καύσης του άνθρακα, δήλωσε ο επικεφαλής της ΕΕ για το κλίμα στο CNBC, ενόψει της COP26.
Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα ανακοίνωσε τις προηγούμενες μέρες ότι θα παύσει την κατασκευή νέων ανθρακικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής στο εξωτερικό.
Επίσης, η χώρα έχει ανακοινώσει ότι στοχεύει να πετύχει ουδετερότητα άνθρακα μέχρι το 2060 και ότι θα φτάσει τις μέγιστες εκπομπές μέχρι το 2030. Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι κρίνουν σκόπιμο οι φιλόδοξες αυτές εξαγγελίες να μετουσιωθούν σε άμεση και συγκεκριμένη δράση.
Χρειάζονται συγκεκριμένα βήματα
«Πρέπει να εξετάσουμε το θέμα των εκπομπών. Η Ευρώπη είναι υπεύθυνη για το 8% περίπου των παγκόσμιων εκπομπών – αναλαμβάνουμε μια πολύ, πολύ σοβαρή δέσμευση και πάμε πολύ μακριά. Οι ΗΠΑ έχουν ξαναμπεί “στον χορό”, είναι υπεύθυνες για το 16% περίπου των εκπομπών, αλλά πρέπει να μιλήσουμε με την Κίνα, που είναι υπεύθυνη για περίπου το 28% των παγκόσμιων εκπομπών», δήλωσε ο Φρανς Τίμερμανς, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιος για την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία.
«Πρέπει να την πείσουμε να φτάσει στις μέγιστες εκπομπές πολύ νωρίτερα από το 2030 και να καταλήξει σε σχέδια για την εξάλειψη του άνθρακα από την οικονομία της», πρόσθεσε ο κ. Τίμερμανς.
«Οι στόχοι που έχει θέσει ο πρόεδρος Σι για την Κίνα είναι ενθαρρυντικοί. Τον καλούμε, όμως, να καθορίσει πώς θα φτάσει η Κίνα εκεί. Θα ήταν ανακούφιση για τον πλανήτη εάν η Κίνα έδειχνε ότι θα μπορούσε να κορυφώσει τις εκπομπές μέχρι τα μέσα της δεκαετίας-και να παύσει τη χρήση άνθρακα τόσο εντός όσο και εκτός της χώρας», έχει πει και η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.
Δεν αρκεί μόνο η ΕΕ
Η ΕΕ έχει παρουσιάσει μέχρι στιγμής ένα από τα πιο συγκεκριμένα σχέδια για το πώς προτίθεται να μειώσει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, επισημαίνει ο συντάκτης του CNBC. Στο πακέτο που περιλαμβάνει ευρύ σχεδιασμό, το “Fit for 55”, η επιτροπή περιγράφει πώς τα 27 μέλη της ΕΕ μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές τουλάχιστον 55% μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Το πακέτο δεν έχει ακόμη εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τις εθνικές κυβερνήσεις, αλλά δίνει το πλαίσιο για τους στόχους που θέτουν οι Βρυξέλλες για την κλιματική πολιτική. Όμως, η ΕΕ αναγνωρίζει ότι χωρίς διεθνή συνεργασία, οι όποιες μονομερείς προσπάθειες θα είναι μάταιες.
Ο Τίμερμανς σημείωσε ότι χωρίς τη συμμετοχή της Κίνας στην τελευταία μεγάλη παγκόσμια διάσκεψη για το κλίμα στο Παρίσι το 2015, η συμφωνία – ορόσημο δεν θα είχε συμβεί.
«Τους χρειαζόμαστε ξανά στη Γλασκώβη. Ελπίζω να τους πείσουμε να είναι τολμηροί», είπε.
Υπάρχουν ερωτηματικά για το πόσο επιτυχής θα είναι η προσεχής συνάντηση COP26. Είναι η πρώτη συγκέντρωση του είδους ,ετά την πανδημία και πολλές κυβερνήσεις εξακολουθούν να δίνουν μάχη για να αντιμετωπίσουν το οικονομικό κόστος που επιφέρουν τα περιοριστικά μέτρα.
Ο Ρομπέρτο Τσιγκολάνι, ο ιταλός υπουργός αρμόδιος για την οικολογική μετάβαση στην Ιταλία, προσδοκά ότι τα πλουσιότερα κράτη θα ανακοινώσουν ότι εντείνουν τη χρηματοδότηση άλλων χωρών προς τη μετάβαση
«Αυτός είναι ο σωστός τρόπος, οι επόμενες εβδομάδες θα είναι κρίσιμες. Ελπίζω να μπορέσουμε να φτάσουμε στην COP26 με καλά νέα. Όλοι εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση», δήλωσε ο Τσινγκολάνι.
Πρόσθεσε ότι ο κόσμος δεν έχει κάνει αρκετά για την κλιματική αλλαγή και ότι είναι καιρός να ακούσουμε ανθρώπους όπως η ακτιβίστρια Γκρέτα Τούνμπεργκ.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»