Η άνοδος ρεκόρ στις τιμές της ενέργειας δεν πρέπει να υπονομεύσει την αποφασιστικότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και θα πρέπει να αποτελέσει το έναυσμα για την ΕΕ να επιταχύνει την πράσινη μετάβασή της, δήλωσε ο Φρανς Τίμερμανς, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Κομισιόν, αρμόδιος για την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία.
«Αντί να παραλύσουμε ή να επιβραδύνουμε τα πράγματα λόγω της αύξησης των τιμών τώρα στον τομέα της ενέργειας, θα πρέπει να επιταχύνουμε τη μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, έτσι ώστε οι προσιτές ανανεώσιμες πηγές ενέργειας να είναι διαθέσιμες για όλους», δήλωσε ο Φρανς Τίμερμανς μιλώντας στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, σε συζήτηση για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και το πακέτο «Fit for 55».
«Αυτό είναι το μάθημα που πρέπει να αντλήσουμε από την παρούσα κατάσταση».
Μάλιστα, υπογράμμισε ότι αν είχαμε την «πράσινη συμφωνία» πριν από πέντε χρόνια δεν θα βρισκόμασταν σε αυτήν την κατάσταση, θα είχαμε λιγότερη εξάρτηση από τα ορυκτά υλικά. Τόνισε, δε, ότι η τιμή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας παραμένει χαμηλή και σταθερή και υποστήριξε πως αντί να «φρενάρουμε», λόγω της κρίσης των τιμών πρέπει να επιταχύνουμε τη μετάβαση σε μια πράσινη οικονομία. Θα πρέπει, είπε, να ακολουθηθεί η λογική του πακέτου «Fit for 55», π.χ. με την εισαγωγή της ευρωπαϊκής αγοράς άνθρακα (ETS) στον τομέα των μεταφορών και των κατασκευών.
Οι τιμές του φυσικού αερίου, του ηλεκτρικού ρεύματος και του άνθρακα ανεβαίνουν στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών στην περιοχή των 27 χωρών, καθώς οι οικονομίες ανακάμπτουν από την επιβράδυνση της πανδημίας Covid-19. Η αύξηση της ζήτησης έρχεται εν μέσω χαμηλότερων εισαγωγών φυσικού αερίου από τη Ρωσία και τη Νορβηγία, προκαλώντας ανησυχίες.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε παρουσιάσει στις 14 Ιουλίου ένα κολοσσιαίο νομοθετικό πακέτο για το κλίμα (Fit for 55), που στοχεύει στη μείωση του διοξείδιού του άνθρακα τουλάχιστον κατά 55% ως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990 και σε μηδενικούς ρύπους ως το 2050.
Αναφερόμενος στην πρόσφατη έκθεση του ΟΗΕ (IPCC) για το κλίμα και τις φυσικές καταστροφές , ο Φρανς Τίμερμανς τόνισε ότι «πρέπει να δράσουμε τώρα – άμεσα, γιατί τα παιδιά μας δεν θα μας συγχωρήσουν».
Καταλήγοντας, ο Φρανς Τίμερμανς τόνισε ότι η ΕΕ έχει μια συγκεκριμένη πρόταση για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και αυτό ενισχύει τη θέση της στη διεθνή σκηνή. Παράλληλα, η ΕΕ είναι σε διάλογο με όλες τις χώρες ανά τον κόσμο και με την Κίνα για να πεισθεί να συμμετάσχει σε αυτήν την προσπάθεια.
Latest News
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές