Την ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια στη διαδικασία της ανακύκλωσης των πλοίων, τόνισε ο κ. Ηλίας Τσακίρης, Διευθύνων Σύμβουλος της American Hellenic Hull κατά τη διάρκεια συνεδρίου που συνδιοργανώθηκε από το International Union of Marine Insurance (IUMI) και την Πρωτοβουλία Ship Recycling Transparency Initiative (SRTI).
Οι μέχρι σήμερα προσπάθειες της διεθνούς κοινότητας, των Ηνωμένων Εθνών και άλλων θεσμών, για τη θέσπιση ενός ενιαίου πλαισίου για την ανακύκλωση πλοίων δεν είναι επαρκείς, σύμφωνα με τον κ. Τσακίρη.
«Ελλείψει ενός ενιαίου διεθνούς κανονισμού για την ανακύκλωση πλοίων, τα ενδιαφερόμενα μέρη καλούνται να βρουν μια ενιαία φόρμουλα για όλα τα ζητήματα», είπε.
Η απουσία κοινού κανονισμού για την προστασία του εργατικού δυναμικού-ακόμη και την καταπολέμηση της παιδικής εργασίας που συναντάται σε διάφορα διαλυτήρια-, οι προκλήσεις για την προστασία του περιβάλλοντος και η απουσία σχεδίου ανακύκλωσης πλοίων από τα διαλυτήρια, δημιουργούν μια βιομηχανία ανακύκλωσης δύο ταχυτήτων μεταξύ εγκαταστάσεων υψηλού και χαμηλού κόστους», υπογράμμισε ο κ. Τσακίρης.
«Πιστεύουμε ότι πρέπει να υιοθετηθεί ένα συμφωνημένο πλαίσιο και μια κοινή στρατηγική διαχείρισης κινδύνου που θα παρέχει έναν κατάλληλο μηχανισμό επιβολής για την ανακύκλωση πλοίων, ενσωματώνοντας απαιτήσεις πιστοποίησης και αναφοράς», συμπλήρωσε.
Πρωτοβουλία
Η AHHIC είναι μέλος του SRTI ήδη από τον Μάιο του 2021. Η πρωτοβουλία η οποία γεννήθηκε το 2018, παρέχει μια καινοτόμο πλατφόρμα στους πλοιοκτήτες για να αναδείξουν τις βιώσιμες πολιτικές ανακύκλωσης πλοίων που έχουν υιοθετήσει. Ελλείψει κοινού διεθνούς νομοθετικού πλαισίου, η πλατφόρμα SRTI λειτουργεί ως ένα one-stop shop για όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς που επιθυμούν να αναδείξουν βιώσιμες πρακτικές, αλλά και να επεξεργαστούν τα δεδομένα που δημοσιοποιούν οι πλοιοκτήτριες εταιρείες.
«Είναι αναγκαίο να αναληφθούν περαιτέρω πρωτοβουλίες, συμπεριλαμβανομένης της εκπόνησης ενός οδικού χάρτη εκτίμησης κινδύνου, που θα βοηθήσει τη ναυτασφαλιστική αγορά να κατανοήσει καλύτερα τους κινδύνους που σχετίζονται με τις μη βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων», είπε ο κ. Τσακίρης.
«Είναι σημαντικό για τους τους ναυτασφαλιστές να συμμετέχουν στην αναβάθμιση των προτύπων βιώσιμης ανακύκλωσης πλοίων και να πιέσουν ώστε να υιοθετηθεί ένα κοινό πλαίσιο κοινά αποδεκτό από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας».
Βιωσιμότητα
«Για εμάς στην American Hellenic, η βιωσιμότητα δεν αποτελεί μόνο μια σύγχρονη τάση», πρόσθεσε ο κ. Τσακίρης. «Είναι ζήτημα ήθους, ενώ θεωρούμε ότι είναι κι ένας έξυπνος τρόπος επιχειρηματικής δραστηριότητας.»
Εναρμονισμένη με την ατζέντα του ΟΗΕ για το 2030, η εταιρεία έχει υιοθετήσει μια καινοτόμο και βιώσιμη προσέγγιση, συμμετέχοντας σε διεθνείς συνεργασίες με το πρόγραμμα περιβάλλοντος των Ηνωμένων Εθνών UNEPFI Principles for Sustainable Insurance και την πρωτοβουλία Sustainable Blue Economy Finance Initiative, με το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών UN Global Compact, τη συμμαχία για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών Net Zero Insurance Alliance και το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Πανεπιστήμιο (World Maritime University). Η εταιρεία έχει συμμετάσχει, επίσης, στην ανάπτυξη δύο οδηγών για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που σχετίζονται με τους κινδύνους βιωσιμότητας στην ασφαλιστική αγορά και στη βιώσιμη μπλε οικονομία.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών