Ακάθεκτες συνεχίζουν οι εμπορικές συναλλαγές (εισαγωγές και εξαγωγές) των ΗΠΑ με την Κίνα που επιτρέπονται στο πλαίσιο της συμφωνίας «Φάση 1», στη σκιά του «εμπορικού πολέμου» που μαίνεται ανάμεσα στις δύο χώρες. Συναλλαγές που προσθέτουν φορτία προς όφελος κυρίως των κλάδων των δεξαμενοπλοίων και του χύδην ξηρού φορτίου.
Η Bimco επισημαίνει ότι το θαλάσσιο εμπόριο και οι τρεις κύριοι ναυτιλιακοί κλάδοι, δηλαδή τα δεξαμενόπλοια, τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επωφελήθηκαν από τις υψηλότερες συναλλαγές μεταξύ των δύο χωρών, μετά την αρχική φάση της διακοπής των σχέσεων, από τη στιγμή που υπεγράφη η συμφωνία «Φάση 1», καθώς υπήρξαν προϊόντα βιομηχανικά, αγροτικά και ενεργειακά (πετρέλαιο) που εντάχθηκαν στη συμφωνία.
Ειδικά για τα δεξαμενόπλοια που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λόγω των πολύ χαμηλών ναύλων, το εμπόριο ΗΠΑ – Κίνας υπήρξε ένα «σωσίβιο.
Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά, το πιο σημαντικό εμπόρευμα στη συμφωνία για τη ναυτιλία δεξαμενοπλοίων είναι το αργό πετρέλαιο. Φέτος από τις ΗΠΑ εξήχθησαν 7,6 εκατομμύρια τόνοι μέχρι στιγμής, μόλις το 10% του συνόλου των αμερικανικών εξαγωγών αργού πετρελαίου. Συνολικά, οι εξαγωγές ενεργειακών αγαθών που περιλαμβάνονται στη συμφωνία αυξήθηκαν σε αξία κατά 470,5% σε σύγκριση με τους πρώτους επτά μήνες του 2020. Αυτό το «άλμα» οφείλεται στην ανάκαμψη των όγκων αλλά και στις υψηλότερες τιμές των ενεργειακών προϊόντων.
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου έχει επίσης επωφεληθεί από την αύξηση του εμπορίου μεταξύ των δύο χωρών. Η μεγαλύτερη αύξηση προήλθε από τις αμερικανικές εξαγωγές καλαμποκιού που αυξήθηκαν περί το 1 εκατομμύριο τόνους σε σύγκριση με τους πρώτους επτά μήνες του περασμένου έτους σε 15,4 εκατομμύρια τόνους το 2021. Ενα άλλο μεγάλο προϊόν χύδην ξηρού φορτίου που καλύπτεται στη συμφωνία είναι ο άνθρακας.
Οι δεσμεύσεις
Οφέλη προκύπτουν για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου και από το εμπόριο σόγιας, καθώς η εξαγωγική περίοδος των ΗΠΑ αυξήθηκε προσφέροντας υποστήριξη στα μεσαίου μεγέθους bulkers που εξυπηρετούν αυτό το εμπόριο.
Ωστόσο, η Bimco δεν αναμένει ότι οι εξαγωγές σπόρων σόγιας σε αυτή τη σεζόν θα αντιστοιχούν στο ρεκόρ της σεζόν 2020-2021. Επίσης στη συμφωνία περιλαμβάνεται ένας μακρύς κατάλογος προϊόντων από τη μεταποίηση και οι εξαγωγές αυτών των αγαθών έχουν αυξηθεί, με πιο αργό ρυθμό όμως από τα αγροτικά και ενεργειακά προϊόντα. Σε σύγκριση με τους πρώτους επτά μήνες του 2020, η αξία των εξαγωγών των μεταποιημένων προϊόντων που περιλαμβάνονται στη συμφωνία είναι αυξημένη κατά 21,3%. Παρά την υψηλότερη αξία και όγκους, οι εξαγωγές φέτος εξακολουθούν να απέχουν πολύ από τις δεσμεύσεις που αναλήφθηκαν στη συμφωνία των δύο χωρών, σημειώνει ο Peter Sand, αναλυτής της Bimco. Στην πραγματικότητα, προσθέτει, φαίνεται όλο και πιο απίθανο να επιτευχθούν οι στόχοι μέχρι το τέλος του έτους.
Latest News
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης