Το τέλος του 2023 είναι το μεγάλο ορόσημο για το μετρό της Θεσσαλονίκης. Με τις εργασίες για την απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό της Βενιζέλου να έχουν ξεκινήσει από τις αρχές Αυγούστου, το χρονοδιάγραμμα για την παράδοση του πλέον πολυσυζητημένου έργου της τελευταίας δεκαετίας φτάνει ως τις 31.12.2023.

Όπως είπε εχθές, στο πλαίσιο διαδικτυακής δημοσιογραφικής ενημέρωσης, ο πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ, κ. Χρήστος Παναγιωτόπουλος, «σήμερα προχωρούν οι αρχαιολογικές ανασκαφές στη Βενιζέλου και, με βάση το χρονοδιάγραμμα, ο χρόνος περαίωσης του έργου είναι η 31η.12.2023». Ειδικότερα, οι αρχαιολογικές εργασίες που περιλαμβάνουν την απόσπαση και τη μεταφορά των ευρημάτων, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο χρονοδιάγραμμα, έχουν διάρκεια 4-6 μηνών, ενώ εν συνεχεία η κατασκευή του σταθμού πρόκειται να διαρκέσει 12-14 μήνες.

Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) που άναψε το πράσινο φως για τη λύση της απόσπασης κι επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων βγήκε στα τέλη Ιουνίου και οι σχετικές εργασίες ξεκίνησαν τον Αύγουστο.

Η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου αποτελεί πάντως ακόμα μια μεγάλη πρόκληση, καθώς οι χρόνοι είναι πια πολύ σφιχτοί, με τον κ. Παναγιωτόπουλο πάντως να τονίζει ότι «είναι εφικτοί». Σε κάθε περίπτωση, αυτό θα εξαρτηθεί και από την αρχαιολογική σκαπάνη, δηλαδή το πόσο θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα των ανασκαφών ή εάν αυτό θα σκοντάψει και πάλι σε νέα ευρήματα. Εντωμεταξύ, οι πολέμιοι της λύσης της απόσπασης συνεχίζουν τον δικαστικό ανένδοτο, όμως η απόφαση του ΣτΕ θεωρείται ότι διασφαλίζει σε κάθε περίπτωση την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών.

Η κυβερνητική δέσμευση ότι το μετρό θα παραδοθεί επιτέλους στους Θεσσαλονικείς εντός του 2023, με τον σταθμό της Βενιζέλου που είναι και το μεγαλύτερο αγκάθι, επαναβεβαιώθηκε στο πλαίσιο της φετινής ΔΕΘ από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή.

Αναμένεται η υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης

Εντωμεταξύ, όσον αφορά στη συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 45,35 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), η οποία αφορά σε αρχαιολογικές εργασίες, αναμένεται να υπογραφεί το επόμενο διάστημα. Στα 15 χρόνια που έχει διαρκέσει, μέχρι σήμερα, η κατασκευή του έργου, έχουν υπογραφεί τέσσερις συμπληρωματικές συμβάσεις που φτάνουν συνολικά στα 130 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Σημειώνεται ότι το έργο ανατέθηκε στην κοινοπραξία που κατασκευάζει τη βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης, της οποίας ηγείται η ΑΚΤΩΡ, καθώς οι συμπληρωματικές εργασίες στη Βενιζέλου δεν μπορούν να διαχωριστούν τεχνικά και οικονομικά από αυτές της αρχικής σύμβασης, καθώς θα πρέπει να εκτελούνται παράλληλα και στην ίδια θέση.

Ομοίως, η συνέχιση της φύλαξης και συντήρησης των αρχαιολογικών ευρημάτων του συνόλου του έργου, αλλά και αυτών που θα αποκαλυφθούν από την αρχαιολογική ανασκαφή στον σταθμό «Βενιζέλου, καθώς και η ανάδειξη αυτών, είτε προκύπτει από Αποφάσεις του ΥΠΠΟΑ που δεν έχουν υλοποιηθεί έως σήμερα είτε προκύπτει από την Ομάδα Εργασίας που έχει συσταθεί προς τούτο, δεν δύνανται να διαχωριστούν τεχνικά και οικονομικά από τις εργασίες της αρχικής σύμβασης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
OT FORUM – Δημήτρης Ανδριόπουλος: H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
OT FORUM |

Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια

Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου