Το τέλος του 2023 είναι το μεγάλο ορόσημο για το μετρό της Θεσσαλονίκης. Με τις εργασίες για την απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό της Βενιζέλου να έχουν ξεκινήσει από τις αρχές Αυγούστου, το χρονοδιάγραμμα για την παράδοση του πλέον πολυσυζητημένου έργου της τελευταίας δεκαετίας φτάνει ως τις 31.12.2023.
Όπως είπε εχθές, στο πλαίσιο διαδικτυακής δημοσιογραφικής ενημέρωσης, ο πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ, κ. Χρήστος Παναγιωτόπουλος, «σήμερα προχωρούν οι αρχαιολογικές ανασκαφές στη Βενιζέλου και, με βάση το χρονοδιάγραμμα, ο χρόνος περαίωσης του έργου είναι η 31η.12.2023». Ειδικότερα, οι αρχαιολογικές εργασίες που περιλαμβάνουν την απόσπαση και τη μεταφορά των ευρημάτων, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο χρονοδιάγραμμα, έχουν διάρκεια 4-6 μηνών, ενώ εν συνεχεία η κατασκευή του σταθμού πρόκειται να διαρκέσει 12-14 μήνες.
Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) που άναψε το πράσινο φως για τη λύση της απόσπασης κι επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων βγήκε στα τέλη Ιουνίου και οι σχετικές εργασίες ξεκίνησαν τον Αύγουστο.
Η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου αποτελεί πάντως ακόμα μια μεγάλη πρόκληση, καθώς οι χρόνοι είναι πια πολύ σφιχτοί, με τον κ. Παναγιωτόπουλο πάντως να τονίζει ότι «είναι εφικτοί». Σε κάθε περίπτωση, αυτό θα εξαρτηθεί και από την αρχαιολογική σκαπάνη, δηλαδή το πόσο θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα των ανασκαφών ή εάν αυτό θα σκοντάψει και πάλι σε νέα ευρήματα. Εντωμεταξύ, οι πολέμιοι της λύσης της απόσπασης συνεχίζουν τον δικαστικό ανένδοτο, όμως η απόφαση του ΣτΕ θεωρείται ότι διασφαλίζει σε κάθε περίπτωση την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών.
Η κυβερνητική δέσμευση ότι το μετρό θα παραδοθεί επιτέλους στους Θεσσαλονικείς εντός του 2023, με τον σταθμό της Βενιζέλου που είναι και το μεγαλύτερο αγκάθι, επαναβεβαιώθηκε στο πλαίσιο της φετινής ΔΕΘ από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή.
Αναμένεται η υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης
Εντωμεταξύ, όσον αφορά στη συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 45,35 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), η οποία αφορά σε αρχαιολογικές εργασίες, αναμένεται να υπογραφεί το επόμενο διάστημα. Στα 15 χρόνια που έχει διαρκέσει, μέχρι σήμερα, η κατασκευή του έργου, έχουν υπογραφεί τέσσερις συμπληρωματικές συμβάσεις που φτάνουν συνολικά στα 130 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Σημειώνεται ότι το έργο ανατέθηκε στην κοινοπραξία που κατασκευάζει τη βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης, της οποίας ηγείται η ΑΚΤΩΡ, καθώς οι συμπληρωματικές εργασίες στη Βενιζέλου δεν μπορούν να διαχωριστούν τεχνικά και οικονομικά από αυτές της αρχικής σύμβασης, καθώς θα πρέπει να εκτελούνται παράλληλα και στην ίδια θέση.
Ομοίως, η συνέχιση της φύλαξης και συντήρησης των αρχαιολογικών ευρημάτων του συνόλου του έργου, αλλά και αυτών που θα αποκαλυφθούν από την αρχαιολογική ανασκαφή στον σταθμό «Βενιζέλου, καθώς και η ανάδειξη αυτών, είτε προκύπτει από Αποφάσεις του ΥΠΠΟΑ που δεν έχουν υλοποιηθεί έως σήμερα είτε προκύπτει από την Ομάδα Εργασίας που έχει συσταθεί προς τούτο, δεν δύνανται να διαχωριστούν τεχνικά και οικονομικά από τις εργασίες της αρχικής σύμβασης.
Latest News
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου