Διχάζονται στην G20 σε σχέση με τη σταδιακή κατάργηση του άνθρακα και τη δέσμευση για το όριο του 1,5 βαθμού Κελσίου, ενόψει της κρίσιμης συνόδου στη Ρώμη την επόμενη εβδομάδα, με μεγάλους απόντες τους ηγέτες της Κίνας και της Ρωσίας, σύμφωνα με πηγές τις οποίες επικαλείται το Reuters.
Η ανάγκη περιορισμού των εκπομπών θα είναι ψηλά στην ατζέντα της συνάντησης των G20 της Ρώμης στις 30-31 Οκτωβρίου, η οποία θεωρείται καθοριστική για τις ευρύτερες συνομιλίες της COP 26, που θα ακολουθήσουν, στη Γλασκώβη.
Συμφωνούν… διαφωνώντας
Μέχρι στιγμής, οι χώρες που ευθύνονται περισσότερο για την παγκόσμια περιβαλλοντική ρύπανση, όπως η Κίνα και η Ινδία, φαίνονται αμετακίνητες και η πρόοδος που έχει σημειωθεί από τη συνάντηση των υπουργών Ενέργειας και Περιβάλλοντος της G20 στη Νάπολη τον Ιούλιο, είναι πολύ μικρή, αναφέρουν πηγές προσκείμενες στην ομάδα των 20 πιο πλούσιων χωρών.
Σχολίασαν, μάλιστα, ότι για την ώρα οι χώρες που εκπροσωπούνται στην G20, φαίνονται να μην κάνουν καμία κίνηση, παρά μόνο επιδιώκουν να ακουστούν ισχυρές οι θέσεις τους. Ωστόσο, προσθέτουν, μια τέτοια αδιαλλαξία είναι αναμενόμενη σε αυτό το στάδιο και τυχόν παραχωρήσεις είναι απίθανο να συμβούν πριν τη συνάντηση.
Στη Νάπολη, οι υπουργοί Ενέργειας και Περιβάλλοντος συμφώνησαν με τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη στον 1,5ο C, αλλά απέτυχαν ως προς τον προσδιορισμό κοινά αποδεκτών δεσμεύσεων για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Επίσης, δεν κατέληξαν σε ομόφωνη συμφωνία σχετικά με τον καθορισμό ημερομηνιών για τον τερματισμό των επιδοτήσεων ορυκτών καυσίμων, τη διακοπή της διεθνούς χρηματοδότησης έργων άνθρακα και τη σταδιακή εξάλειψη της χρήσης άνθρακα για την παραγωγής ενέργειας, ζητώντας από τους ηγέτες να γεφυρώσουν τα κενά στην επικείμενη σύνοδο κορυφής της Ρώμης.
Οι απουσίες
Τουλάχιστον τέσσερις ηγέτες της G20 δεν αναμένεται να έρθουν στη Ρώμη, συμπεριλαμβανομένου του Κινέζου Σι Τζινπίνγκ, που ηγείται της χώρας με τις μεγαλύτερες εκπομπές αερίου και Ρώσου Βλαντιμίρ Πούτιν, επικεφαλής της μεγαλύτερης παραγωγού ενέργειας. Ακόμη, απόντες αναμένεται ότι θα είναι ο Βραζιλιάνος Ζαΐρ Μπολσονάρο, ο Μεξικανός Αντρές Μανουέλ Λόπεζ Ομπραντόρ, ο Ινδός Ναρέντρα Μόντικαι ο Ιάπωνας Φούμιο Κισίντα, ο τελευταίος λόγω των εθνικών εκλογών στις 31 Οκτωβρίου.
Ρωσία – Κίνα – Ινδία
Ούτε η Ρωσία και η Κίνα, αλλά ούτε η Ινδία έχουν δεσμευτεί να επιτύχουν καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050, που θεωρείται ζωτικός στόχος για τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη στον 1,5ο C.
Μέχρι στιγμής η Κίνα αποδεικνύεται πιο απρόθυμη να δεσμευτεί για το ανώτατο όριο του 1,5 βαθμού, ενώ η Ινδία είναι πιο αδιάλλακτη στο να μην δεσμευτεί για καθαρές μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050, είπε μία από τις πηγές.
Η Κίνα και η Ινδία συγκαταλέγονται επίσης στην ομάδα των χωρών οι οποίες δεν έχουν ακόμη παρουσιάσει νέα εθνικά σχέδια, τις Εθνικά Καθορισμένες Συνεισφορές (NDCs) πριν τη σύνοδο COP26, σχετικά με τη δική τους συμβολή στον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής.
Οι εκτιμήσεις
Ο προεδρεύων της COP26, ο Βρετανός Αλόκ Σάρμα, δήλωσε πρόσφατα ότι η G20, η οποία αντιπροσωπεύει το 80% των παγκόσμιων εκπομπών, θα είναι καθοριστική για τη σύνοδο της Γλασκόβης.
Οι μεγάλες εταιρείες εκπομπών, όπως η Κίνα, η Ινδία και η Ρωσία, τείνουν να αισθάνονται υπό πίεση από τις δυτικές χώρες μέλη της G20 και είναι πιο πιθανό να γίνουν συμβιβασμοί σε ίο ουδέτερο έδαφος όπως είναι ο ΟΗΕ, σχολίασε η ίδια πηγή.
Latest News
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης
ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία
Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και πλέον μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς σε Ελλάδα και Ρουμανία
Σε κατήφορο οι μετοχές Tesla - Li Auto μετά τις... κόντρες μειώσεων στις τιμές
Κατρακύλησαν τη Δευτέρα οι μετοχές των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο φόντο του εντεινόμενου «πολέμου των τιμών»