
Σε ακριβώς αντίθετη ρότα με το 2021 κινήθηκαν το 2020 τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Ενώ φέτος τα bulk Carriers αναμένεται να έχουν εξαιρετικά αποτελέσματα σε αντίθεση με τα δεξαμενόπλοια που «ταλαιπωρούνται», το 2020 ήταν μια χρονιά κερδοφόρα για τα δεξαμενόπλοια ενώ τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου είχαν μια χρονιά μειωμένων αποτελεσμάτων για τον κλάδο, σύμφωνα με τον Moore Maritime Index “MMI”, μια βάση δεδομένων που περιλαμβάνει τα λειτουργικά κόστη και τα έσοδα από περισσότερα από 1,500 πλοία, έχει ενημερωθεί και είναι διαθέσιμη με τα δεδομένα του 2020.
Τα δεδομένα προέρχονται από ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις πλοιοκτητριών εταιρειών μόνο, και ως εκ τούτου τα αποτελέσματα που παράγονται από το MMI δείχνουν τον «πραγματικό κόσμο» των οικονομικών επιδόσεων του ναυτιλιακού τομέα σε περισσότερους από 20 τύπους πλοίων.
Τα βασικά ευρήματα που βασίζονται σε δεδομένα του 2020 είναι τα ακόλουθα:
Τα έσοδα στον τομέα των Dry Bulk Carriers μειώθηκαν σε σύγκριση με το 2019. Τα Handysize, Handymax και Panamax παρουσίασαν πτώση στα έσοδα από 12% σε 14%, ενώ τα Capesize σημείωσαν τη μεγαλύτερη μείωση των εσόδων κατά περίπου 20%. Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα παρουσίασαν οριακή αύξηση σε όλες τις κατηγορίες στον dry bulk κλάδο. Η αύξηση κυμαίνεται από 1% έως 3% στις διάφορες κατηγορίες πλοίων και προέρχεται κυρίως από τα αυξημένα έξοδα πληρώματος λόγω των δυσκολιών που αντιμετώπισαν το 2020 στα ταξίδια και τον επαναπατρισμό των ναυτικών λόγω περιορισμών της πανδημίας που επιβλήθηκαν σε όλο τον κόσμο. Τα διοικητικά έξοδα παρουσιάζονται επίσης αυξημένα το 2020, ενώ σημειώθηκε μείωση στα έξοδα επισκευής και συντήρησης. Συνολικά, το 2020 ήταν μια χρονιά μειωμένων καθαρών αποτελεσμάτων για τον κλάδο.
Ο τομέας των δεξαμενόπλοιων, από την άλλη πλευρά, παρουσίασε σημαντικά υψηλότερα έσοδα σε σύγκριση με το 2019, με τα μεγαλύτερα σε μέγεθος πλοία να επωφελούνται περισσότερο. Τα VLCC ανέφεραν τη μεγαλύτερη αύξηση του μέσου ημερήσιου εισοδήματος, λόγω των χαμηλών τιμών του πετρελαίου και της αυξημένης ζήτησης για αποθήκευση πετρελαίου κατά τους πρώτους μήνες του 2020. Όσον αφορά τα λειτουργικά έξοδα, η κίνησή τους ήταν διαφορετική ανάλογα με το είδος των δεξαμενόπλοιων. Τα δεξαμενόπλοια Aframax ανέφεραν σχεδόν το ίδιο επίπεδο λειτουργικών εξόδων με το προηγούμενο έτος, ενώ τα Handy, Pamanax και Suezmax ανέφεραν μείωση 2% έως 3%. Τα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια VLCC από την άλλη παρουσίασαν αυξημένα λειτουργικά έξοδα. Συνολικά, το 2020 ήταν μια κερδοφόρα χρονιά για τον τομέα των δεξαμενόπλοιων.
«Είμαι πολύ ικανοποιημένος διότι μέσα σε τρία χρόνια τα στοιχεία μας έχουν εμπλουτιστεί και είμαστε σε θέση να συμπεριλαμβάνουμε τον παράγοντα του χρόνου στα κριτήρια αναζήτησης. Έτσι είμαστε σε θέση να πραγματοποιούμε νέες παρατηρήσεις με βάση τα δεδομένα, οι οποίες θα βοηθήσουν τον κλάδο να κατανοήσει καλύτερα τη συμπεριφορά των λειτουργικών εξόδων» δήλωσε ο κ. Κώστας Κωνσταντίνου, Moore Global’ s maritime leader και Δ/νων Σύμβουλος της Moore Greece.


Latest News

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο