Τα φορτηγά πλοία χύδην φορτίου έπλεαν στους ωκεανούς μεταφέροντας σιτάρι και άλλα σημαντικά commodites σε κάθε γωνιά του πλανήτη… Πλέον, η πανδημία αλλάζει την εικόνα και τα bulk carriers μεταφέρουν παιχνίδια και άλλα προϊόντα προκειμένου να γεμίσουν τα ράφια ενόψει των εορτών.

Τα προβλήματα στις αλυσίδες εφοδιασμού σε συνδυασμό με την έλλειψη πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έχουν αναγκάσει πολλούς λιανεμπορικούς κολοσσούς, όπως η Walmart να ναυλώσουν τα δικά τους πλοία και να προχωρήσουν σε μετατροπές φορτηγών πλοίων χύδην φορτίου προκειμένου να μεταφέρουν τα προϊόντα τους.

«Η ναύλωση πλοίων είναι μόνο ένα παράδειγμα της επένδυσης που κάναμε για τη μεταφορά προϊόντων όσο το δυνατόν γρηγορότερα», δήλωσε ο Joe Metzger, εκτελεστικός αντιπρόεδρος των επιχειρήσεων της αλυσίδας εφοδιασμού των ΗΠΑ στην Walmart, η οποία έχει μισθώσει πολλά πλοία φέτος.

Όπως αναφέρει το Reuters, στόχος του είναι να παρακάμψει τα λιμάνια που έχουν μπλοκάρει και να εξασφαλίσει χώρο σε πλοία σε μια εποχή που η COVID-19, καθώς και οι εμπορικές συγκρούσεις ΗΠΑ-Κίνας, η έλλειψη εξοπλισμού και οι ακραίες καιρικές συνθήκες έχουν προκαλέσει την ευθραυστότητα των γραμμών εφοδιασμού σε όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα με το Marine Exchange της Νότιας Καλιφόρνιας, περισσότερα από 60 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που μετέφεραν ρούχα, έπιπλα και ηλεκτρονικά αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων έχουν κολλήσει έξω από τους τερματικούς σταθμούς του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς.

Πριν από την πανδημία, ήταν ασυνήθιστο περισσότερα από ένα πλοία να βρίσκονται στη σειρά αναμονής στο Νο 1 λιμενικό συγκρότημα των ΗΠΑ, το οποίο χειρίζεται περισσότερες από τις μισές συνολικές εισαγωγές από τις ΗΠΑ.

Άλλοι μεγάλοι παίκτες λιανικής, όπως οι Target, Home Depot, Costco και Dollar Tree δήλωσαν ότι μισθώνουν πλοία για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Ή καλύτερα, αυτό που περιγράφει ο Steve Ferreira της ναυτιλιακής εταιρείας Ocean Audit ως «Containerageddon», παραφράζοντας τον Αρμαγεδδώνα με την κρίση των container ships.

Ο Bert Flickinger, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβουλευτικών υπηρεσιών λιανικής, Strategic Resource Group, δήλωσε ότι τουλάχιστον το 20-25% των εμπορευμάτων που έχουν κολλήσει στα πλοία είναι απίθανο να φτάσουν στα ράφια εγκαίρως για τη Μαύρη Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου και τα Χριστούγεννα, περίοδο κατά την οποία οι λιανοπωλητές πραγματοποιούν πάνω από το ένα τρίτο του κέρδους τους.

Οι μεγαλύτερες αλυσίδες παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους.

Σε ένα τυπικό έτος, η Walmart θα μετέφερε αυτά τα παιχνίδια από την Κίνα στο Λος Άντζελες σε εκατοντάδες κουτιά φορτίου 12 ποδών, στοιβαγμένα σαν πολύχρωμα τούβλα Lego σε γιγάντια πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που εξυπηρετούσαν πολλούς πελάτες.

Αλλά το 2021 είναι πολύ μακριά από το φυσιολογικό. Το φορτίο που φτάνει στο λιμάνι του Λος Άντζελες είναι αυξημένο κατά 30% από το επίπεδο ρεκόρ του περασμένου έτους. Ο εκτελεστικός διευθυντής του λιμανιού, Jean Cerocca, αντικατοπτρίζει την αύξηση της ζήτησης των καταναλωτών, λέγοντας ότι τα φορτηγά και τα τρένα δεν μπορούν να το καθαρίσουν αρκετά γρήγορα, προκαλώντας μποτιλιάρισμα.

«Είναι σαν να παίρνεις 10 λωρίδες κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο και να τις συμπιέζεις σε πέντε», είπε ο Serocca.

Τα ναυλωμένα πλοία που προσφέρουν πολύτιμο χώρο φορτίου και μπορούν να παρακάμψουν τους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων παίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτή τη δεύτερη πανδημική περίοδο διακοπών, ειδικά για αγαθά ευαίσθητα στο χρόνο, όπως τα χριστουγεννιάτικα πουλόβερ που είναι πολύ αργά.

Για παράδειγμα, το Flying Buttress μπήκε στα νερά του Λος Άντζελες στις 21 Αυγούστου. Σύμφωνα με την Refinitiv, κόλλησε σε μια ουρά έξω από το λιμάνι προτού παρακάμψει τους κλειστούς τερματικούς σταθμούς και ξεφορτώσει το φορτίο του στη χωριστά λειτουργούσα αποβάθρα χύδην φορτίου στις 31 Αυγούστου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή