Στη λίστα των οδικών ΣΔΙΤ της χώρας που όλο και μεγαλώνει ετοιμάζεται να μπει ο άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ξεκίνησε τη διαδικασία για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για την έγκριση της κατασκευής του άξονα, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, μέσω Σύμπραξης Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα και την ανάθεσή του.
Το έργο εντάσσεται στον σχεδιασμό για την αναβάθμιση των οδικών υποδομών της Κεντρικής Μακεδονίας και «τρέχει» παράλληλα με την προετοιμασία για το Δράμα- Αμφίπολη, προϋπολογισμού 275 εκατ. ευρώ. Και τα δύο έργα θα λειτουργήσουν χωρίς διόδια. Αναμένεται δε να πάρουν το «πράσινο φως» από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ ως τις αρχές του 2022.
Ειδικότερα, με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, εγκρίθηκε η δέσμευση προϋπολογισμού 172.360 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για τη σύναψη σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης στην κατάρτιση και υποβολή φακέλου για την έγκριση και υλοποίηση ως Σύμπραξη Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα, καθώς και για την υποστήριξή της καθ’ όλη τη διαδικασία ανάθεσης. Σημειώνεται ότι έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία και για τον χρηματοοικονομικό σύμβουλο του έργου.
Το έργο αφορά στην μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση του οδικού άξονα ΕΟ2, που περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Μαυροβούνι – Έδεσσα, μήκους 10 χλμ., και τις Παρακάμψεις Γιαννιτσών, μήκους 9 χλμ., και Χαλκηδόνας, μήκους 6 χλμ., καθώς και στη λειτουργία και συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας. Συνολικά, θα υλοποιηθούν παρεμβάσεις σε μήκος 25 χλμ. από τον νομό Θεσσαλονίκης έως και τον νομό Πέλλας.
Όπως περιγράφεται στην απόφαση, οι παρεμβάσεις είναι επιβεβλημένες «για τη βελτίωση της ασφάλειας των οδικών υποδομών της Κεντρικής Μακεδονίας, την τουριστική́ αναβάθμιση της περιοχής και την αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος με τη διασφάλιση γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων, καθώς και τη μείωση του κόστους μεταφορών και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του σημαντικού σε έκταση και σημασία για την εθνική οικονομία πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της οικονομίας της περιοχής».
Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι 27 έτη, εκ των οποίων τα 4 θα είναι η περίοδος κατασκευής. Η αποπληρωμή του θα γίνεται με ετήσιες πληρωμές διαθεσιμότητες βάσει του μηχανισμού που θα συμφωνηθεί στη σύμβαση σύμπραξης.
Latest News
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου
Σύμμαχος στην ανάπτυξη ο Ε65 – Πώς έγινε το reset του έργου από ΤΕΡΝΑ
Στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος – Τι είπαν Μητσοτάκης, Περιστέρης και Σταϊκούρας