Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την υπερυψωμένη Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, το γνωστό πια Flyover, με την ολοκλήρωση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Μόλις τέσσερις μήνες μετά την έναρξη της δεύτερης φάσης της διαδικασίας, με παρόντες και τους πέντε διεκδικητές του έργου, ύψους 462 εκατ. ευρώ, ο διαγωνισμός βαίνει προς ολοκλήρωση. Επόμενο βήμα είναι η ανακοίνωση της ημερομηνίας κατά την οποία οι συμμετέχοντες θα καταθέσουν τεχνικές και οικονομικές προσφορές.
Στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι ο ανάδοχος να αναδειχθεί εντός του έτους, ώστε οι υπογραφές να πέσουν στις αρχές του 2022 και τα έργα να πάρουν μπρος το 2023. Bεβαίως, όλα εξαρτώνται από το εάν θα υπάρξουν ή όχι εμπόδια, όπως αυτά που έχουμε δει σε πλήθος διαγωνισμών τα τελευταία χρόνια, κυρίως δικαστικά, τα οποία θα φρενάρουν τις εξελίξεις.
Η ολοκλήρωση της φάσης του διαλόγου επισφραγίστηκε με την απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, η οποία κηρύσσει το πέρας της διαδικασίας και τη λήξη του σταδίου Β.Ι-Διάλογος της Β ́ Φάσης του Διαγωνισμού για την ανάθεση Σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα για το έργο «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με Σ∆ΙΤ».
Πάντως, μέχρι σήμερα, το έργο που εντάχθηκε στις Συμπράξεις Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέας στις 15/7/2020 και προκηρύχθηκε στα μέσα Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους, έχει προχωρήσει με πρωτοφανείς ρυθμούς για τα ελληνικά δεδομένα. Ανατρέποντας έτσι, και την αμφισβήτηση που έχει δεχθεί η μέθοδος του ανταγωνιστικού διαλόγου, εξαιτίας κυρίως του παραδείγματος προς αποφυγή της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος που μετρά πια 5 χρόνια.
Σε κάθε περίπτωση, το «κλειδί» για την ταχύτητα με την οποία προχωρά ο διαγωνισμός για το Flyover, που σχεδίασε και προχώρησε ο νυν υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, από τη θέση τότε του γενικού γραμματέα, ακούει στον όρο μελετητική ωρίμανση. Η φάση του διαλόγου ξεκίνησε στις αρχές Ιουνίου και σήμερα ο διαγωνισμός είναι έτοιμος να αλλάξει πίστα.
Το έργο της αναβάθμισης της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερις λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Συνολικά, το Flyover μετρά 13 χιλιόμετρα έργου, 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.
Η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης, θα είναι ένας υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος, που θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. Επίσης, θα κάνει τις μετακινήσεις πολύ πιο γρήγορες και ασφαλείς και ευκολότερη την πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη με σεβασμό στο περιβάλλον. Με την ολοκλήρωσή του το έργο θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση.
Η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται σε 360 μήνες (30 χρόνια) εκ των οποίων τα πρώτα 4 έτη αφορούν στην κατασκευή. Η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με μηνιαίες πληρωμές διαθεσιμότητας καθ’ όλο το διάστημα της σύμβασης, πράγμα που σημαίνει ότι δεν προβλέπονται διόδια.
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου