Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την υπερυψωμένη Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, το γνωστό πια Flyover, με την ολοκλήρωση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Μόλις τέσσερις μήνες μετά την έναρξη της δεύτερης φάσης της διαδικασίας, με παρόντες και τους πέντε διεκδικητές του έργου, ύψους 462 εκατ. ευρώ, ο διαγωνισμός βαίνει προς ολοκλήρωση. Επόμενο βήμα είναι η ανακοίνωση της ημερομηνίας κατά την οποία οι συμμετέχοντες θα καταθέσουν τεχνικές και οικονομικές προσφορές.

Στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι ο ανάδοχος να αναδειχθεί εντός του έτους, ώστε οι υπογραφές να πέσουν στις αρχές του 2022 και τα έργα να πάρουν μπρος το 2023. Bεβαίως, όλα εξαρτώνται από το εάν θα υπάρξουν ή όχι εμπόδια, όπως αυτά που έχουμε δει σε πλήθος διαγωνισμών τα τελευταία χρόνια, κυρίως δικαστικά, τα οποία θα φρενάρουν τις εξελίξεις.

Η ολοκλήρωση της φάσης του διαλόγου επισφραγίστηκε με την απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, η οποία κηρύσσει το πέρας της διαδικασίας και τη λήξη του σταδίου Β.Ι-Διάλογος της Β ́ Φάσης του Διαγωνισμού για την ανάθεση Σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα για το έργο «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με Σ∆ΙΤ».

Πάντως, μέχρι σήμερα, το έργο που εντάχθηκε στις Συμπράξεις Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέας στις 15/7/2020 και προκηρύχθηκε στα μέσα Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους, έχει προχωρήσει με πρωτοφανείς ρυθμούς για τα ελληνικά δεδομένα. Ανατρέποντας έτσι, και την αμφισβήτηση που έχει δεχθεί η μέθοδος του ανταγωνιστικού διαλόγου, εξαιτίας κυρίως του παραδείγματος προς αποφυγή της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος που μετρά πια 5 χρόνια.

Σε κάθε περίπτωση, το «κλειδί» για την ταχύτητα με την οποία προχωρά ο διαγωνισμός για το Flyover, που σχεδίασε και προχώρησε ο νυν υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, από τη θέση τότε του γενικού γραμματέα, ακούει στον όρο μελετητική ωρίμανση. Η φάση του διαλόγου ξεκίνησε στις αρχές Ιουνίου και σήμερα ο διαγωνισμός είναι έτοιμος να αλλάξει πίστα.

Το έργο της αναβάθμισης της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερις λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Συνολικά, το Flyover μετρά 13 χιλιόμετρα έργου, 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.

Η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης, θα είναι ένας υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος, που θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. Επίσης, θα κάνει τις μετακινήσεις πολύ πιο γρήγορες και ασφαλείς και ευκολότερη την πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη με σεβασμό στο περιβάλλον. Με την ολοκλήρωσή του το έργο θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση.

Η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται σε 360 μήνες (30 χρόνια) εκ των οποίων τα πρώτα 4 έτη αφορούν στην κατασκευή. Η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με μηνιαίες πληρωμές διαθεσιμότητας καθ’ όλο το διάστημα της σύμβασης, πράγμα που σημαίνει ότι δεν προβλέπονται διόδια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
OT FORUM – Δημήτρης Ανδριόπουλος: H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
OT FORUM |

Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια

Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου