Στην τελική ευθεία της Διάσκεψης για την Κλιματική Αλλαγή στη Γλασκόβη COP26, 24 χώρες, 6 κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, ορισμένες μεγαλουπόλεις και επενδυτές συμφώνησαν σε υπογραφή διακήρυξης για τον τερματισμό πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανακοίνωσε η βρετανική προεδρία της Διάσκεψης χωρίς ωστόσο να δώσει στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες.
Στόχος των 24 χωρών είναι «να εργαστούν προς την κατεύθυνση παραγωγής αυτοκινήτων και ελαφρών οχημάτων δημοσίας χρήσης με μηδενικούς ρύπους μέχρι το 2040 σε παγκόσμιο επίπεδο και μέχρι το 2035 στις μεγαλύτερες αγορές του πλανήτη». Σύμφωνα με την προεδρία της Διάσκεψης μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που συμμετέχουν είναι η Daimler, η Ford και η General Motors.
Προς το παρόν πάντως η Γερμανία δεν συμμετέχει σε αυτή τη συμμαχία των 24 χωρών για το τέλος των συμβατικών κινητήρων. Εκπρόσωπος του ομοσπονδιακού υπουργείου Περιβάλλοντος δήλωσε την Τετάρτη στη Διάσκεψη για την Κλιματική Αλλαγή του ΟΗΕ στην Γλασκώβη ότι η Γερμανία «σήμερα δεν θα υπογράψει» την κοινή διακήρυξη για τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο το ζήτημα εξετάστηκε από τη γερμανική κυβέρνηση. Πρόσθεσε μάλιστα ότι το Βερολίνο συμφωνεί με τον τερματισμό πώλησης κινητήρων βενζίνης και ντίζελ μέχρι το 2035 και τόνισε: «Δεν υπάρχει ωστόσο ομοφωνία σχετικά με μια επιμέρους πτυχή της διακήρυξης, αναφορικά με το ερώτημα κατά πόσο τα καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειες, τα αποκαλούμενα e-Fuels, θα μπορούσαν ενδεχομένως να αποτελούν μέρος της λύσης». Πάντως το γερμανικό υπουργείο Περιβάλλοντος συμφωνεί με τις χώρες που συνυπογράφουν την διακήρυξη ότι τα e-Fuels στα ΙΧ δεν συμβάλλουν μακροπρόθεσμα στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Το Βερολίνο ποντάρει στα e-Fuels
Η απόφαση του Βερολίνου να μην υπογράψει τη διακήρυξη σχετίζεται με την αντίσταση του χριστιανοκοινωνιστή υπηρεσιακού υπουργού Συγκοινωνών Αντρέας Σόιερ, ο οποίος απέρριψε την πρωτοβουλία των «24» ακριβώς επειδή δεν έλαβε υπόψιν τα καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειες, όπως είναι πχ η βενζίνη από ζαχαρότευτλα. Ακριβώς για αυτό το λόγο το γερμανικό υπουργείο τάχθηκε κατά.
Πληροφορίες του γερμανικού πρακτορείου ειδήσεων αναφέρουν ότι μέχρι αργά το βράδυ της Τρίτης οι εκπρόσωποι των 24 χωρών συζητούσαν τις λεπτομέρειες της διακήρυξης. Μέχρι εκείνη την ώρα παρέμενε ανοιχτό αν η Γερμανία θα συνυπογράψει. Ήδη όμως ο υπουργός Συγκοινωνιών είχε απορρίψει μια συμμετοχή της Γερμανίας στην πρωτοβουλία τονίζοντας σε δημοσιογράφους: «Τα οχήματα με συμβατικούς κινητήρες θα πάψουν να πωλούνται το 2035. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσεως θα εξακολουθήσουν να παρέχουν υπηρεσίες. Στόχος μας είναι να καταστήσουμε τα λεγόμενα συνθετικά καύσιμα (e-Fuels) κλιματικά ουδέτερα και να αξιοποιήσουμε τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η συμβατική τεχνολογία».
Greenpeace: Ντροπιαστικό αν δεν συμμετέχει η Γερμανία
Σε μια πρώτη αντίδραση ο επικεφαλής της Greenpeace Γερμανίας Μάρτιν Κάιζερ δήλωσε στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων ότι «θα ήταν εξαιρετικά ντροπιαστικό να μην συμμετέχει η Γερμανία σε αυτή την πρωτοβουλία». Κατά την εκτίμησή του η διακήρυξη αυτή έρχεται ούτως ή άλλως με μεγάλη καθυστέρηση. Εξέφρασε ωστόσο την ικανοποίηση ότι ως υπηρεσιακός υπουργός «ο Αντρέας Σόιερ ανήκει πλέον στην ιστορία». Το σημαντικότερο είναι, πρόσθεσε ο Μάρτιν Κάιζερ, ότι κολοσσοί όπως η VW, η BMW και η Daimler είπαν το μεγάλο ναι.
Ας σημειωθεί ότι δεν αποκλείεται η Γερμανία να υπογράψει εκ των υστέρων την διακήρυξη. Κάτι παρόμοιο έγινε και την περασμένη Τρίτη όταν το Βερολίνο μετά από αμφιταλαντεύσεις ημερών συνυπέγραψε τη διακήρυξη για τον τερματισμό χρηματοδότησης διαφόρων πρότζεκτ αξιοποίησης πετρελαίου και φυσικού αερίου στο εξωτερικό.
Ο τομέας μεταφορών θεωρείται από τους πλέον ρυπογόνους λόγω της χρήσης, σχεδόν αποκλειστικά, ορυκτών καυσίμων. Ειδικοί εκτιμούν ότι μια στροφή στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στις συγκοινωνίες θα αποδειχθεί καθοριστική για την επίτευξη των κλιματικών στόχων.
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»
BP και JERA δημιουργούν κοινή εταιρεία στα αιολικά με δυναμικότητα 13 GW
Η παραγωγική ικανότητα της νέας εταιρείας, που δημιουργούν η βρετανική BP με την ιαπωνική JERA, θα φτάνει τα 13 GW
Επιδοτήσεις έως και 60% για ηλιακούς θερμοσίφωνες και αντλίες θερμότητας – Οι δικαιούχοι
Στο Ταμείο Ανάκαμψης τα συστήματα θέρμανσης νερού από ΑΠΕ, όπως οι ηλιακοί θερμοσίφωνες και οι αντλίες θερμότητας
Χωρίς... φρένο η BYD - Ξεπερνά Ford-Honda σε πωλήσεις, 200.000 νέες προσλήψεις
Η BYD βρίσκεται σε μια εκπληκτική επέκταση φέτος - Αυξημένη ικανότητα παραγωγής, πολλές χιλιάδες νέοι εργαζόμενοι στα εργοστάσια
Copernicus: Είναι «βέβαιο» πως το 2024 θα είναι το θερμότερο έτος στην ιστορία
Σύμφωνα με τον Κοπέρνικο (Copernicus), αναμένεται να είναι η πρώτη φορά που θα ξεπεραστεί ένα κρίσιμο όριο για την προστασία του πλανήτη από την υπερθέρμανση.
Μια «συννεφιασμένη» εξήγηση για τους καύσωνες
Τα ρεκόρ υψηλών θερμοκρασιών του 2023 αποτέλεσαν γρίφο για τους επιστήμονες, που τώρα φαίνεται να βρήκαν τη λύση του στην απουσία χαμηλών νεφώσεων στην ατμόσφαιρα
Η ηλεκτροκίνηση... μπήκε στο Βατικανό με υπογραφή Mercedes-Benz
Ο Πάπας Φραγκίσκος παρέλαβε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο