Ως αποτέλεσμα των αυστηρών προληπτικών μέτρων και του μειωμένου αριθμού τρένων σε λειτουργία από τον Μάρτιο του 2020, οι σιδηροδρομικές μεταφορές μειώθηκαν σημαντικά στην ΕΕ .
Όπως αναφέρει η Eurostat, οι εμπορευματικές μεταφορές επηρεάστηκαν από αυτούς τους περιορισμούς σε πολύ μικρότερο βαθμό από τις μεταφορές επιβατών, οι οποίες στο μειώθηκαν σχεδόν στο μισό μεταξύ 2019 και 2020 (-46%) φτάνοντας τα 223 δισεκατομμύρια επιβατοχιλιόμετρα .
Ιδιαίτερα σημαντικές ήταν οι μειώσεις το δεύτερο και το τέταρτο τρίμηνο του 2020 (-74% και -54% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019).
Το 2020, οι επιδόσεις των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών της ΕΕ μειώθηκαν κατά 6% σε σύγκριση με το 2019 (σε τονοχιλιόμετρα ), με το δεύτερο τρίμηνο του 2020 να είναι το πιο επηρεασμένο (-15% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019). Ωστόσο, το τελευταίο τρίμηνο του 2020 κατέγραψε ελαφρά αύξηση σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους (+6%).
Όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ ανέφεραν σημαντικές μειώσεις στον αριθμό των επιβατών που μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς το 2020. Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στην Ιρλανδία (-64%), την Ιταλία (-57%) και την Ελλάδα (47,9%).
Μεταξύ των υπόλοιπων κρατών μελών της ΕΕ, σε επτά μειώθηκαν κατά περισσότερο από 40% την ίδια περίοδο. Σε εννέα κράτη μέλη της ΕΕ, σημειώθηκε πτώση μεταξύ 30% και 40%.
Η Εσθονία, η Ρουμανία και η Βουλγαρία κατέγραψαν τις χαμηλότερες μειώσεις με -29%, -28% και -21%, αντίστοιχα.
Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές επηρεάστηκαν λιγότερο από την COVID-19. Εκφρασμένα σε τόνους, πέντε κράτη μέλη της ΕΕ και η Νορβηγία κατέγραψαν αύξηση το 2020 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η Ιρλανδία κατέγραψε την υψηλότερη ανάπτυξη (+30%), ακολουθούμενη από τη Βουλγαρία (+19%).
Αντίθετα, υψηλή μείωση παρατηρήθηκε στη Λετονία (-42%), ακολουθούμενη από την Εσθονία (-26%), το Λουξεμβούργο (-18%), την Ισπανία (-17%) και τη Ρουμανία (-16%). Σε απόλυτες τιμές, η Γερμανία ήταν η χώρα με τη μεγαλύτερη μείωση στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές, με πτώση 20 εκατομμυρίων τόνων το 2020 σε σύγκριση με το 2019. Ακολούθησε η Λετονία με μείωση 17 εκατομμυρίων τόνων την ίδια περίοδο.
Latest News
Πώς το Brexit πλήττει τις μικρές επιχειρήσεις
Οι εμπορικοί σύλλογοι λένε ότι οι δασμοί που θα πρέπει να πληρώνουν οι εισαγωγείς τροφίμων και φυτών από την ΕΕ θα αυξηθούν γρήγορα
Τι ψάχνει ο σκηνοθέτης του «Εξολοθρευτή» στην Αγγλία
Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι ένας από τους μεγαλύτερους χώρους παραγωγής ταινιών εκτός των ΗΠΑ
Πώς η αγορά εργασίας των ΗΠΑ επηρεάζει τις αποφάσεις της Fed - Ανάλυση Alpha Bank [γραφήματα]
Πότε θα ξεκινήσει η μείωση των επιτοκίων
Η Ουκρανία κινδυνεύει να χάσει τον πόλεμο λόγω black out
Οι Ρώσοι έχουν καταστρέψει το 80% των μονάδων παραγωγής ηλεκτρισμού της μεγαλύτερης ιδιωτικής ενεργειακής εταιρείας DTEK
Η μεγάλη ανατροπή στη Fed – Δεν αποκλείει ακόμη και αύξηση επιτοκίου η Wall Street
Η μετατόπιση των προσδοκιών έπληξε τις αγορές ομολόγων
Το «ηθικό χρέος» των πλούσιων χωρών προς τις φτωχές
Τι αναφέρει η βραβευμένη με Νόμπελ Οικονομίας Εστέρ Ντιφλό για την ευθύνη που έχουν οι πλούσιες χώρες για την κλιματική αλλαγή
Ισχυρά κέρδη α΄τριμήνου για τη General Motors
Κέρδη 2,62 δολάρια ανά μετοχή για την εταιρεία του Ντητρόϊτ , πάνω απο τις εκτιμήσεις της Wall Street για 2,13 δολάρια
Στα δικαστήρια η διαμάχη Pfizer-Moderna για τις πατέντες του mRNA
Οι εταιρείες αλληλοκατηγορούνται για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας
ΕΕ: Χαλαρώνει (αλλά λίγο) η δημοσιονομική πειθαρχία
Νέους κανόνες για το δημόσιο χρέος εγκρίνει το Ευρωκοινοβούλιο - Οι αυστηροί στόχοι παραμένουν, αλλά οι χειρισμοί για την επίτευξή τους προσαρμόζονται στις ανάγκες κάθε χώρας
«Φούσκα» στις μετοχές τεχνολογίας - Τι είπε ο διαχειριστής του κολοσσιαίου νορβηγικού κρατικού ταμείου
Υπάρχει σαφώς αρκετά μεγάλη “φούσκα” στον τομέα της τεχνολογίας, δηλώνει ο CEO της Norges Bank Investment Management που διαχειρίζεται το κρατικό επενδυτικό ταμείο της Νορβηγίας