Ο αριθμός των θαλάσσιων επιβατών στα λιμάνια της ΕΕ μειώθηκε στο μισό το 2020
Το 2020, ο συνολικός αριθμός των επιβατών που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν στα λιμάνια της ΕΕ ήταν 231 εκατομμύρια. Ως αποτέλεσμα των αυστηρών προληπτικών μέτρων λόγω της πανδημίας του COVID-19, αυτό ήταν σχεδόν το μισό από το ποσό του 2019 (419 εκατομμύρια), σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat.
Μετά τη μείωση που κατέγραψε σε μεταξύ 2008 και 2014, με εξαίρεση το 2013 (+0,3% σε σύγκριση με το 2012), ο συνολικός αριθμός των επιβατών που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν στα λιμάνια της ΕΕ ανέκαμψε την τελευταία πενταετία για να φτάσει στο ανώτατο όριο το 2019 με 419 εκατομμύρια.
Το κορυφαίο λιμάνι
Το 2020, τα 20 κορυφαία λιμάνια επιβατών αντιπροσώπευαν σχεδόν το 36% του συνολικού αριθμού επιβατών που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν στις αναφερόμενες χώρες της ΕΕ.
Το λιμάνι της Μεσσήνης στην Ιταλία παρέμεινε το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της ΕΕ, με 7,7 εκατομμύρια επιβάτες. Το λιμάνι αυτό ακολούθησε το Reggio Di Calabria στην Ιταλία (7,5 εκατομμύρια επιβάτες) και δύο λιμάνια στην Ελλάδα, τα Παλούκια Σαλαμίνας και το Πέραμα (με 5,7 εκατομμύρια επιβάτες το καθένα).
Και τα 20 κορυφαία λιμάνια κατέγραψαν ουσιαστική πτώση το 2020. Η μεγαλύτερη πτώση καταγράφηκε στο Calais στη Γαλλία (-61% σε σύγκριση με το 2019), χάνοντας 7 θέσεις στην κατάταξη για το 2020.
Ομοίως, το Ελσίνκι (Φινλανδία), ο Πειραιάς (Ελλάδα), το Ταλίν (Εσθονία), το Χέλσινγκμποργκ (Σουηδία) και το Χέλσινγκορ (Ελσινόρη, Δανία) σημείωσαν μείωση του αριθμού των επιβατών κατά περισσότερο από το μισό κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Στο άλλο άκρο της κλίμακας, η Piombino (Ιταλία) κατέγραψε τη μικρότερη πτώση (-8,3%), αν και ακόμη σημαντική.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Αναβαθμίζεται η Ζώνη Περάματος με δυο νέους γερανούς ικανότητας 40 τόνων
Οι γερανοί δημιουργούν νέα δεδομένα παρεχόμενων υπηρεσιών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος
Γιατί τα ευρωπαϊκά λιμάνια έχουν μετατραπεί σε πάρκινγκ αυτοκινήτων
Οι διανομείς αυτοκινήτων χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τους χώρους στάθμευσης του λιμανιού ως αποθήκη, ανακοίνωσε το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπριζ
Επιτακτική ανάγκη για κανονισμούς ασφαλούς ρυμούλκησης στα λιμάνια
Οι νέες προδιαγραφές των ρυμουλκών θα έχουν ισχύ από την 1η Ιουλίου
Στο ΤΑΙΠΕΔ Σούδα και Στυλίδα - Πράσινο λίφτινγκ στη ναυτιλία
To ΤΑΙΠΕΔ αναλαμβάνει την ωρίμανση και τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας, με Δικαιούχο το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ως Υπουργείο Ευθύνης
Κύμα επενδύσεων στα λιμάνια της χώρας – Μνηστήρες και εργολάβοι
Η ιδιωτικοποίηση στο Λαύριο και τα έργα σε Αλεξανδρούπολη, Πειραιά και Θεσσαλονίκης
Σε νέα υψηλά έσοδα και κέρδη στον ΟΛΠ - Αύξηση 29% στο μέρισμα
Το σχέδιο και η στρατηγική μας αποδίδουν πλήρως, τόνισε ο πρόεδρος του ΟΛΠ, Yu Zenggang