«Στην Κω υπάρχουν 6,5 χιλιάδες ποδήλατα προς ενοικίαση και αυτό είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα του νησιού, στο θέμα του ποδηλατικού τουρισμού», τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, μιλώντας σε εκδήλωση του Δήμου Κω με θέμα την παρουσίαση μελέτης ανάπτυξης του ποδηλατικού τουρισμού.
Μεταξύ άλλων σημείωσε τα ακόλουθα:
« Η κουλτούρα υπέρ του ποδηλάτου και της μικροκινητικότητας είναι η υποδομή επάνω στην οποία μπορεί να οικοδομηθεί η περαιτέρω ανάπτυξη αυτής της δραστηριότητας.
Βιώνουμε, ταυτόχρονα, μια κλιματική κρίση και η χρήση ήπιων μέσων μετακίνησης είναι ένας από τους τρόπους για να περιοριστούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα των μεταφορών.
Σε πολλές περιοχές της Ευρώπης, όπως η Σκανδιναβία, που έχει μακρά σχέση φιλίας με τα Δωδεκάνησα, υπάρχει η τάση στον πράσινο τουρισμό. Ο επισκέπτης, δηλαδή, επιλέγει να ταξιδέψει με μέσα φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά και να φτάσει και σε έναν προορισμό που θα του δώσει την αίσθηση ότι σέβεται το περιβάλλον. Η Κως μπορεί να τα προσφέρει όλα αυτά, με όχημα το ποδήλατο.»
Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο για το EuroVelo στην Ελλάδα
Ο κ. Παπαδόπουλος υπενθύμισε ότι πρόσφατα, σε συνεργασία με την Υφυπουργό Τουρισμού κα Σοφία Ζαχαράκη, εγκρίθηκε η δημιουργία Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου για το EuroVelo στην Ελλάδα, με σκοπό την ανάδειξη του ποδηλατικού τουρισμού.
Σχετικά, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε:
«Την Ελλάδα διατρέχουν σήμερα τρεις ευρωπαϊκές ποδηλατικές διαδρομές και φιλοδοξία μας είναι να ενταχθεί και η Κως στο δίκτυο του Eurovelo, καθώς πληροί όλες τις προϋποθέσεις: το πεδινό ανάγλυφο, πολλούς δρόμους με χαμηλό όριο ταχύτητας και κυκλοφοριακό φόρτο και πάνω απ΄ όλα, το ιδιαίτερο ενδιαφέρον πολλών διαδρομών.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει τη βούληση να προσφέρει τεχνογνωσία και υποστήριξη σε αυτή την προσπάθεια ώστε η Κως να γίνει το νησί του ποδηλάτου.
Την ίδια βούληση έχω εκφράσει άλλωστε για την ιδιαίτερη πατρίδα μου, τη Δυτική Μακεδονία, η οποία επίσης προσφέρεται για τη χρήση του ποδηλάτου, με παρόμοια χαρακτηριστικά: το πεδινό ανάγλυφο της Πτολεμαΐδας, η ειδυλλιακή παραλίμνια περιοχή της λίμνης Πολυφύτου και οι ομορφιές της Κοζάνης».
Μελέτη για την Κω
Η μελέτη για την ανάπτυξη του ποδηλάτου στην Κω περιελάμβανε συγκεκριμένες προτάσεις που αφορούσαν κυρίως: στην ανάδειξη των υφιστάμενων ποδηλατικών υποδομών του νησιού, την οργάνωσή τους σε διαδρομές με σημάνσεις και την επέκτασή τους, τη δημιουργία χωμάτινων διαδρομών για την ανάδειξη του ορεινού όγκου, καθώς και τη δημιουργία περιαστικών διαδρομών ώστε να ενταχθούν στη συνέχεια στο Eurovelo. Τονίστηκε, επίσης, η ανάγκη κατάρτισης ενός σχεδίου προώθησης αυτού του τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Ο κ. Παπαδόπουλος πρόσθεσε, τέλος, ότι η υποστήριξη των τουριστικών υπηρεσιών είναι ένα πεδίο που υποστηρίζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με πολλούς τρόπους και συνέργειες με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους Επαγγελματικούς Φορείς.
Ανέφερε ως παράδειγμα την τροπολογία που εισήχθη στον νόμο για το νέο πλαίσιο στις εξετάσεις αδειών οδήγησης, με την οποία η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είναι η πρώτη στην Ελλάδα που επιτρέπει δικαίωμα ταξινόμησης 7θέσιων – 9θεσιων ταξί, προκειμένου να εκτιμηθεί πιλοτικά η λειτουργία της.
Latest News
Σκύρος: Πρόταση για τη ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα
Έτοιμη για την «πράσινη» ακτοπλοΐα δηλώνει η Σκύρος
Πώς το σύστημα δικαιωμάτων άνθρακα πλήττει τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες
Με τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων που απαλλάσσονται από τέλη και τα δωρεάν δικαιώματα που δίνονται στους αερομεταφορείς, μεγάλο μέρος των πτήσεων δεν καλύπτεται από το σύστημα
Οι μισές μεγάλες κινεζικές πόλεις... βυθίζονται - Πάνω από 1 δισ. καταστροφές
Στον επόμενο αιώνα, σχεδόν το ένα τέταρτο της παράκτιας γης θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο από το επίπεδο της θάλασσας
«Βροχή» υποβολής φακέλων στον ΔΕΔΔΗΕ για «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»
Το «ξαφνικό τέλος» του προγράμματος και του net-metering «φράκαρε» την πλατφόρμα. Ποιοι πρέπει να περάσουν στο νέο μοντέλο του net-billing
«Amazonia bond»: Το ομόλογο του Αμαζονίου και οι προκλήσεις για τη Λ. Αμερική
Πού κολλάνε μέχρι στιγμής οι διαπραγματεύσεις
Γιατί προσέλαβαν πρώην CEO της Shell ως σύμβουλο πράσινων επενδύσεων
Ο Μπεν βαν Μπέρντεν ηγήθηκε της ώθησης της Shell στα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
ΟΤΕ: Πώς θα έρθει η βιώσιμη ανάπτυξη
H ημερίδα διοργανώθηκε από το Executive MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ και τη Nestle, στις εγκαταστάσεις της OTE Academy
Πώς η κλιματική αλλαγή μας οδηγεί στην φτώχεια
Ο κόσμος οδεύει προς αύξηση σχεδόν 3 βαθμών της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη