Το πρώτο στον κόσμο αυτόνομο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μηδενικών αέριων εκπομπών, το Yara Birkeland, ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι στο φιόρδ του Όσλο, μετά την παράδοσή του στη νορβηγική εταιρεία παραγωγής αμμωνίας και λιπασμάτων Yara International τον Νοέμβριο του περασμένου έτους. Μετά την αναχώρηση από το Horten το πρωί της περασμένης Πέμπτης, το σκάφος έφτασε στο Όσλο νωρίς το βράδυ για να το γνωρίσουν οι συνεργάτες της εταιρείας από πρώτο χέρι.
Το Yara Birkeland αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Kongsberg και κατασκευάστηκε από τη Vard με την χρηματοδοτική στήριξη της νορβηγική κυβέρνηση μέσω της Enova, με 15,2 εκατ. δολ.
Το πλοίο θα είναι σε εμπορική λειτουργία από το 2022, μεταφέροντας ορυκτά λιπάσματα μεταξύ Porsgrunn και Brevik. Θα λειτουργεί από το κέντρο παρακολούθησης και λειτουργίας της Massterlys στο Horten, μια κοινή επιχείρηση της Kongsberg και Wilhelmsen.
«Είμαστε περήφανοι που μπορούμε να παρουσιάσουμε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό και αυτοκινούμενο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Θα μειώσει κατά 1.000 τόνους τις εκπομπές CO2 και θα αντικαταστήσει 40.000 ταξίδια με πετρελαιοκίνητα φορτηγά ετησίως», δήλωσε ο Svein Tore Holsether, Διευθύνων Σύμβουλος της Yara.
Η επόμενη φάση του προγράμματος προβλέπει μια διετή περίοδος δοκιμών της τεχνολογίας που θα κάνει το πλοίο αυτοκινούμενο και τελικά θα πιστοποιηθεί ως αυτόνομο, πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
«Αυτό είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα πράσινης μετάβασης στην πράξη και ελπίζουμε ότι αυτό το πλοίο θα είναι η αρχή ενός νέου τύπου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρίς εκπομπές. Υπάρχουν πολλά μέρη στον κόσμο με δρόμους με κυκλοφοριακή συμφόρηση που θα επωφεληθούν από μια λύση υψηλής τεχνολογίας όπως αυτή», πρόσθεσε ο Holsether.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση