
Σε μπαταρίες που θα επαναφορτίζονται σε πολύ λιγότερο χρόνο από σήμερα στοχεύουν οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Purdue και οι μηχανικοί της Ford. Μέσω μιας συμμαχίας, ερευνητές και από τις δύο ομάδες συνεργάζονται για να αναπτύξουν ένα νέο καλώδιο σταθμού φόρτισης, για το οποίο εκκρεμεί χορήγηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας, που, σε συνδυασμό με τις τεχνολογικές εξελίξεις στο τομέα της φόρτισης οχημάτων, θα διευκολύνει τους οδηγούς στη μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή, εξασφαλίζοντας ομαλή επαναφόρτιση.
Σήμερα οι ταχυφορτιστές αντιμετωπίζουν πρόβλημα υπερθέρμανσης του καλωδίου, καθώς από το καλώδιο περνάει μεγάλο φορτίο ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι όσο υψηλότερο είναι το φορτίο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ποσότητα της θερμότητας που πρέπει να αφαιρεθεί ώστε το καλώδιο να παραμείνει λειτουργικό.
Διαβάστε επίσης: Μπέρμιγχαμ – Η «πόλη του αυτοκινήτου» θέλει να απαλλαγεί από τα ΙΧ
Οι ερευνητές του Purdue University μελετούν μια εναλλακτική μέθοδο ψύξης σχεδιάζοντας ένα καλώδιο φόρτισης ικανό να μεταφέρει περισσότερο ρεύμα. Το καλώδιο χρησιμοποιεί ένα υγρό ως ενεργό παράγοντα ψύξης, το οποίο είναι ικανό να απάγει περισσότερη θερμότητα αλλάζοντας τη κατάστασή του από υγρό σε ατμό. Αυτό αποτελεί βασική διαφορά μεταξύ της συγκεκριμένης λύσης και της τρέχουσας τεχνολογίας υδρόψυξης που διατίθεται στην αγορά. Το ευχάριστο είναι ότι με την νέα τεχνολογία η καινοτομία μπορεί μία μέρα να αποφέρει πολύ περισσότερη ισχύ σε σχέση με τα κορυφαία σημερινά συστήματα για την επαναφόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, καθιστώντας εφικτή την ταχύτερη επαναφόρτιση σε συνδυασμό με παράλληλες βελτιώσεις στην τεχνολογία φόρτισης των οχημάτων. Στο τέλος, η διαδικασία φόρτισης ενός EV μπορεί να διαρκεί όσο ο ανεφοδιασμός ενός αυτοκινήτου με συμβατικά καύσιμα.
Η ιδέα
Η ιδέα γι’ αυτή την τεχνολογία προέρχεται με βάση την κατανόηση από την ομάδα της Ford των προκλήσεων που επιφυλάσσουν οι ταχύτεροι ρυθμοί φόρτισης, καθώς και από την εξειδίκευση των ερευνητών του Purdue. Καθώς η τεχνολογία προχωρά, οι ομάδες συνεργάζονται τακτικά για να εξετάζουν τα τελευταία αποτελέσματα των δοκιμών και να παρέχουν το απαραίτητο feedback σε νευραλγικούς τομείς.
Σήμερα ο χρόνος φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων διαφέρει σημαντικά και διαρκεί από 20 λεπτά σε ένα σταθμό φόρτισης ως και μερικές ώρες στο σπίτι. Με αυτή την καινοτομία η φόρτιση δεν θα αποτελέσει άγχος για έναν οδηγό που βρίσκεται εκτός σπιτιού, αφού θα μπορεί φορτίσει την μπαταρία μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Οι ερευνητές του Purdue University δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να ξεκινήσουν δοκιμές για ένα πρωτότυπο καλώδιο φόρτισης τα επόμενα δύο χρόνια, ώστε να προσδιοριστούν πιο συγκεκριμένες ταχύτητες φόρτισης για ορισμένα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Ford στέκεται στο πλευρό των ερευνητών. Συνεργάζεται στενά με την ερευνητική ομάδα του πανεπιστημίου Purdue, που ως στόχο έχει να καταστήσει τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μια πιο ελκυστική και ευκολότερη υπόθεση. Άλλωστε η συνεργασία μεταξύ Ford και Purdue University είναι μία από τις εκατοντάδες στρατηγικές συμμαχίες που έχει η εταιρεία με καθηγητές πανεπιστημίων από όλο τον κόσμο. «Η έρευνα που διεξάγουμε είναι πραγματικά προχωρημένη και διακρίνουμε οφέλη για εμάς, για το μέλλον της φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και για την επικοινωνία μας με νεαρά ταλέντα και έχουμε ήδη καταφέρει σημαντικά πράγματα» δήλωσε ο υπεύθυνος έρευνας ηλεκτρικών υποσυστημάτων της Ford, Τεντ Μίλερ. Να σημειωθεί ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει κατοχυρώσει στις ΗΠΑ πάνω από 2.500 πατέντες στις τεχνολογίες εξηλεκτρισμού, ενώ εκκρεμούν περισσότερες από 4.000. Απώτερος στόχος είναι η διερεύνηση λύσεων φόρτισης που θα είναι ευκολότερες και γρηγορότερες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία