Γράφει ιστορία η Νέα Υόρκη αποτελώντας την πρώτη αμερικανική πολιτεία (και από τις πρώτες περιοχές διεθνώς) που δρομολογεί νομοθεσία βιώσιμων πράσινων κριτηρίων για τον ευρύτερο χώρο της Μόδας με στόχο την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Τι σημαίνει αυτό; Πως οι μεγάλοι οίκοι μόδας και ρουχισμού που δραστηριοποιούνται στην πόλη θα λογοδοτούν για το ρόλο και τη δράση τους στο μέτωπο της κλιματικής αλλαγής με τρόπο που θα επηρεάζει τις περιβαλλοντολογικές επιδόσεις της πολιτείας και θα ανοίγει δρόμους για τα πρότυπα που θα πρέπει να χρησιμοποιεί ο κλάδος παγκοσμίως.

«Ως η παγκόσμια πρωτεύουσα των επιχειρήσεων και της μόδας, η Νέα Υόρκη έχει ηθική υποχρέωση να λειτουργήσει ως ηγέτης στην προώθηση της περιβαλλοντολογικής και κοινωνικής δράσης της βιομηχανίας της μόδας» τόνισε χαρακτηριστικά, κατά τη δημοσιοποίηση της νομοθεσίας, η πολιτειακή Γερουσιαστής Αλεσάντρα Μπιάτζι, εξηγώντας πως στις προτεραιότητες μαζί με την προστασία του περιβάλλοντος θα είναι οι συνθήκες εργασίας και η προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Τι περιλαμβάνει 

Πραγματικά, με βάση τη νομοθεσία, μικρές εταιρείες, αλλά και διεθνείς οίκοι όπως η Armani, η LVMH και η Nike με παγκόσμια έσοδα δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων, εφόσον θέλουν να συνεχίσουν να έχουν παρουσία στην πιο λαμπερή και διάσημη πόλη των ΗΠΑ, θα πρέπει να δημοσιοποιούν τις στρατηγικές τους σε θέματα Περιβάλλοντος και Κοινωνικής Επίδρασης και να αποδεικνύουν πως λαμβάνουν συγκεκριμένα μέτρα για τη μείωση των ρύπων άνθρακα και την πάταξη της κλιματικής αλλαγής. Αν δε, αποτύχουν να συμμορφωθούν με το πνεύμα και την ουσία του νόμου (μετά από μια περίοδο χάριτος δώδεκα μηνών) θα απειλούνται με παχυλά πρόστιμα που μπορεί να φτάνουν έως και το 2% επί των ετήσιων εσόδων τους.

Ιδιαίτερα… προχωρημένη για κοινωνικούς και πολιτικούς λόγους είναι και η ρήτρα που περιλαμβάνεται βάσει της οποίας οι εταιρείες θα είναι υποχρεωμένες να «χαρτογραφούν» μίνιμουμ το 50% της εφοδιαστικής τους αλυσίδας, ξεκινώντας από τον τόπο προέλευσης των πρώτων υλών τους έως τις μονάδες παραγωγής και τη μεταφορά των προϊόντων τους. Κατά μήκος της αλυσίδας αυτής θα είναι υπόλογες για δίκαιες και νόμιμες πρακτικές από τις ίδιες αλλά και τους προμηθευτές τους, όπως για παράδειγμα τη διασφάλιση ασφαλών συνθηκών εργασίας, την καταβολή δίκαιων μισθών, τη διαχείριση των αποβλήτων και βέβαια συνολικά του πράσινου αποτυπώματος και των ρύπων άνθρακα που παράγονται.

Οι επιθυμητοί ρύποι άνθρακα θα πρέπει να είναι συμβατοί με τα όρια που έχουν τεθεί από τη Συνθήκη του Παρισιού για το Κλίμα.

Διαφάνεια στη δημοσιοποίηση των στοιχείων 

Στο πλαίσιο της ίδιας πολιτικής διαφάνειας, οι εταιρείες θα οφείλουν να δημοσιοποιούν στοιχεία αναφορικά με την ποιότητα των πρώτων υλών τους, πόσο δέρμα ή βαμβάκι ή άλλα υλικά χρησιμοποιούν και άρα πουλάνε και βέβαια σε τι βαθμό προχωρούν σε ανακύκλωση υλικών. Τα δε, στοιχεία αυτά θα πρέπει να «ανεβαίνουν» online, ώστε να είναι διαθέσιμα στο ευρύ κοινό. Αναλόγως η εισαγγελία της Νέας Υόρκης θα δημοσιοποιεί σε ετήσια βάση τη λίστα των εταιρειών που «πιάνονται» να παραβιάζουν ή να μην συμμορφώνονται με διατάξεις της νομοθεσίας.

Με βάση τη λίστα αυτή, ακόμη και απλοί πολίτες θα έχουν δικαίωμα να στραφούν νομικά κατά των επιχειρήσεων που δεν συμμορφώνονται με τη νομοθεσία και δεν πράττουν το… χρέος τους για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας μάστιγας της κλιματικής αλλαγής.

Σημειωτέον πως με βάση τα επίσημα στοιχεία των Ηνωμένων Εθνών, η παγκόσμια βιομηχανία της μόδας ευθύνεται για την παραγωγή έως και του 10% των παγκόσμιων αερίων του θερμοκηπίου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την κυκλική οικονομία
Green |

Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη