Όταν τα πολυτελή εστιατόρια σε όλο τον κόσμο έπρεπε να κλείσουν τις πόρτες τους κατά τη διάρκεια του lockdown, τα πράγματα δεν έμοιαζαν καλά για τους παραγωγούς χαβιαριού στον κόσμο.
Η ανησυχία εντάθηκε από τις ακυρώσεις σε κρουαζιέρες και πολυτελείς εκδηλώσεις.

Όμως, η πραγματικότητα ήταν πολύ διαφορετική. Οι διαδικτυακές πωλήσεις εκτοξεύτηκαν στα ύψη, με όλο και περισσότερους ανθρώπους να επιθυμούν να δοκιμάσουν το πολυτελές αυτό έδεσμα στο σπίτι τους.

«Πιστεύω ότι οι άνθρωποι σε lockdown ήθελαν να διασκεδάσουν και όλοι αποφάσισαν να ξοδέψουν χρήματα για χαβιάρι, είτε στο σπίτι είτε σε εστιατόρια [όταν μπόρεσαν να ανοίξουν ξανά]», τονίζει στο BBC , λέει η Κάρλα Carla Sora, γενική διευθύντρια της ιταλικής Agroittica Lombarda, της μεγαλύτερης «φάρμας» χαβιαριού στην Ευρώπη.

Τι είναι όμως ακριβώς το χαβιάρι; Είναι τα επεξεργασμένα με αλάτι αυγά πολλών ειδών ψαριών οξύρρυγχου. Η βιομηχανία επικεντρωνόταν ιστορικά στην Κασπία Θάλασσα, η οποία σήμερα περιβάλλεται από τη Ρωσία, το Καζακστάν, το Τουρκμενιστάν, το Ιράν και το Αζερμπαϊτζάν.

Ωστόσο μέχρι το 2006, η σοβαρή υπεραλίευση στην Κασπία οδήγησε σε απαγόρευση της παγκόσμιας πώλησης σχεδόν όλου του άγριου χαβιαριού από τη θάλασσα. Αυτό εξακολουθεί να επιβάλλεται από τη Σύμβαση για το Διεθνές Εμπόριο Απειλούμενων Ειδών Άγριας Πανίδας και Χλωρίδας με βάση την Ελβετία.

Η απαγόρευση οδήγησε σε μεγάλη ανάπτυξη της εκτροφής οξύρρυγχου σε όλο τον κόσμο ειδικά για την παραγωγή χαβιαριού. Ως αποτέλεσμα, σχεδόν όλο το χαβιάρι που πωλείται νόμιμα παγκοσμίως προέρχεται πλέον από εκτροφεία οξύρυγχου σε τεχνητές λίμνες και λίμνες.

Αυτή η παγκόσμια βιομηχανία εκτροφής οξύρρυγχου είχε αξία 750 εκατ. ευρώ , σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της νορβηγικής εταιρείας Kontali, η οποία παρακολουθεί τον παγκόσμιο τομέα ιχθυοκαλλιέργειας.

Η κ. Σόρα αναφέρει ότι οι πωλήσεις της Agroittica Lombarda αυξήθηκαν πέρυσι, ειδικά στις ΗΠΑ, όπου διπλασιάστηκαν.

Εν τω μεταξύ, η αμερικανική εταιρεία Sterling Caviar, ιδιοκτήτρια τεσσάρων μονάδων στην Καλιφόρνια και η μεγαλύτερη παραγωγός χαβιαριού στη χώρα, δήλωσε ότι οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 10% το 2021. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, ένας από τους δύο παραγωγούς, η Exmoor Caviar, πούλησε όλα τα προϊόντα που είχε στα τέλη του 2020.

Η αναλύτρια της εταιρείας Kontali, Μάρεν Μπόε υποστηρίζει ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις αναδείχθηκαν σε σανίδα σωτηρίας για τους παραγωγούς κατά την διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.

«Διαθέτοντας μικρότερα κουτιά χαβιάρι, τόσο στα καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο, οι παραγωγοί μπόρεσαν να πουλήσουν σε καταναλωτές που θέλουν να αυξήσουν την καθημερινή πολυτέλεια αγοράζοντας χαβιάρι για κατανάλωση στο σπίτι», λέει.

Ο ιδιοκτήτης της Sterling, Γιουτζίν Φερνάντεζ, ανέφερε στο BBC ότι οι διαδικτυακές του πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 60% πέρυσι, χάρη στην κυκλοφορία μιας νέας ιστοσελίδας τον Αύγουστο. Πιστεύει ότι οι λάτρεις του χαβιαριού θέλουν πλέον να το τρώνε σε πιο τακτική βάση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tέχνη και Ζωή