Καθώς οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τα έργα του πακέτου-μαμούθ, ύψους 4 δισ. ευρώ, ανοίγουν σταδιακά, επισφραγίζεται το ενδιαφέρον των τριών γνωστών πια σχημάτων, ΑΒΑΞ – Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat και ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Μυτιληναίος, για τα σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς. Το έργο της κατασκευής της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,68 δισ. ευρώ, μπήκε, όπως αναμενόταν, στο στόχαστρο και των τριών διεκδικητών. Η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε σήμερα στην αποσφράγιση των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το τέταρτο από τα έξι έργα που θα υλοποιηθούν με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.

Το έργο, που αποτελεί κομμάτι της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, βάζει στις ράγες από την ελληνική πλευρά το φιλόδοξο πρότζεκτ της σύνδεσης των λιμανιών της Βορείου Ελλάδας με τρία λιμάνια της Βουλγαρίας. Η παράκαμψη του Βοσπόρου θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά στοιχήματα για τις δύο χώρες και αναμένεται να συμβάλλει καθοριστικά στην ανάδειξη της χώρας μας σε διαμετακομιστικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.

Η νότια χάραξη του έργου

Ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει τη μελέτη και κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Τοξότες, συνολικού μήκους 206 χλμ., σε νέα χάραξη, τη λεγόμενη νότια χάραξη, μέσω Αμφιπόλης και Νέας Καρβάλης, με σηματοδότηση, ETCS και ηλεκτροκίνηση.

Στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Νέα Καρβάλη, μήκους 174 χλμ., η γραμμή σχεδιάζεται διπλή σε εντοπισμένα τμήματα αυτής. Περιλαμβάνονται δε, 8 σιδηροδρομικοί σταθμοί, 2 στάσεις, σιδηροδρομικές γέφυρες, σήραγγες, ανισόπεδες διαβάσεις, τοίχοι αντιστήριξης, έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, τεχνικά προστασίας αγωγών ΔΕΠΑ, υδραυλικά έργα, κτηριακά έργα καθώς και έργα οδοποιίας.

Στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Γραβούνα – Τοξότες, μήκους 32 χλμ., περιλαμβάνονται 4 συνδέσεις, 2 σιδηροδρομικοί σταθμοί, 4 στάσεις, σιδηροδρομικές γέφυρες, σήραγγες, τεχνικά C&C, ανισόπεδες διαβάσεις, τοίχοι αντιστήριξης, τεχνικά προστασίας αγωγών ΔΕΠΑ, υδραυλικά έργα, κτιριακά έργα καθώς και έργα οδοποιίας. Η ηλεκτροκίνηση του τμήματος για λόγους λειτουργίας της γραμμής θα καλύπτει και το τμήμα Τοξότες – Σ.Σ. Ξάνθης.

Το έργο δημοπρατείται  με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού διαλόγου, όπου μέσα από τον διάλογο με τους υποψηφίους, θα προκύψει και η τελική επιλεγείσα λύση, λαμβάνοντας υπόψη των υφιστάμενων μελετών.

Η νέα σιδηροδρομική γραμμή από Θεσσαλονίκη ως Τοξότες αποτελεί τμήμα του σχεδιαζόμενου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τα λιμάνια Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσσε σε Μαύρη Θάλασσα και Δούναβη, (έργο TKABVR, ή  έργο Sea2Sea).Το συνολικό σχεδιαζόμενο έργο στοχεύει στην αύξηση ικανότητας σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευματικών φορτίων στην Ανατολική Ευρώπη μέσω εναλλακτικής διαδρομής, η οποία αποφεύγει τη συμφόρηση στα στενά του Βοσπόρου.

Με το εν λόγω έργο παραδίδονται σε λειτουργία 206 χλμ., νέας σιδηροδρομικής γραμμής, με σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση, με τα οποία επιτυγχάνεται η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα. Ταυτόχρονα, θα συνδέει το υπό ανάπτυξη λιμάνι της Νέας Καρβάλης, διασχίζοντας  το ανατολικό τμήμα του Νομού Καβάλας και θα καταλήγει στην ευρύτερη περιοχή Τοξοτών Ξάνθης, όπου θα συνδέεται με το υπόλοιπο δίκτυο του Ο.Σ.Ε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές