Ευνοϊκές συνθήκες για καλύτερους ναύλους διαφαίνονται στον τομέα της ναυτιλιακής αγοράς και πολλά πλοία τα οποία παροπλίστηκαν λόγω της πανδημίας και της οικονομικής κρίσης αναχωρούν από τον κόλπο της Ελευσίνας, που προσφέρεται για ασφαλή αγκυροβολία.
Ειδικότερα σημαντική μείωση του αριθμού των παροπλισμένων πλοίων καταγράφει ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, κατά τα έτη 2021-2022. Συνολικά αποπαροπλίστηκαν 10 πλοία, που παρέμεναν ελλιμενισμένα σε καθορισμένες θαλάσσιες ζώνες (καραβοστάσια) του Ο.Λ.Ε. ΑΕ για μεγάλο χρονικό διάστημα σε αναμονή ναύλου.
Πρόκειται για δύο δεξαμενόπλοια, τέσσερα ρυμουλκά πλοία, τρία πλοία μεταφοράς οχημάτων (αυτοκινητάδικα) κι ένα γεωτρύπανο (offshore drilling unit), τα οποία ναυλώθηκαν και ήδη αναχώρησαν από την περιοχή.
Ο κλειστός κόλπος της Ελευσίνας, λόγω της γεωγραφικής θέσης του, αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες και ασφαλέστερες περιοχές φιλοξενίας πλοίων στον κόσμο ώσπου να ανακάμψει η ναυλαγορά.
Ωστόσο, η παρουσία των παροπλισμένων έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις μερίδας της τοπικής κοινωνίας, παρότι δεν πρόκειται για εγκαταλελειμμένα πλοία, καθόσον πληρούν τις απαραίτητες κατά τον νόμο προϋποθέσεις αξιοπλοΐας και συμμορφώνονται πλήρως με τις ισχύουσες διατάξεις για την προστασία του περιβάλλοντος.
Όπως σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ, Απόστολος Καμαρινάκης, «ο Οργανισμός καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε τα παροπλισμένα πλοία που σήμερα ελλιμενίζονται στην Ελευσίνα να είναι σε κατάσταση warm lay up, δηλαδή σε ετοιμότητα να αναχωρήσουν ανά πάσα στιγμή μόλις βρουν ευνοϊκό ναύλο. Αντίθετα, πρόβλημα δημιουργούν τα παλαιά πλοία που έχουν εγκαταλειφθεί στην περιοχή όπου λειτουργούσαν δύο διαλυτήρια και σήμερα έχουν κλείσει, με αποτέλεσμα αυτά τα ξεχασμένα πλοία να μετατρέπονται με το πέρασμα του χρόνου σε επικίνδυνα και επιβλαβή, “στιγματίζοντας” επί δεκαετίες τον κόλπο της Ελευσίνας».
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Αναβαθμίζεται η Ζώνη Περάματος με δυο νέους γερανούς ικανότητας 40 τόνων
Οι γερανοί δημιουργούν νέα δεδομένα παρεχόμενων υπηρεσιών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος
Γιατί τα ευρωπαϊκά λιμάνια έχουν μετατραπεί σε πάρκινγκ αυτοκινήτων
Οι διανομείς αυτοκινήτων χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τους χώρους στάθμευσης του λιμανιού ως αποθήκη, ανακοίνωσε το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπριζ
Επιτακτική ανάγκη για κανονισμούς ασφαλούς ρυμούλκησης στα λιμάνια
Οι νέες προδιαγραφές των ρυμουλκών θα έχουν ισχύ από την 1η Ιουλίου
Στο ΤΑΙΠΕΔ Σούδα και Στυλίδα - Πράσινο λίφτινγκ στη ναυτιλία
To ΤΑΙΠΕΔ αναλαμβάνει την ωρίμανση και τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας, με Δικαιούχο το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ως Υπουργείο Ευθύνης
Κύμα επενδύσεων στα λιμάνια της χώρας – Μνηστήρες και εργολάβοι
Η ιδιωτικοποίηση στο Λαύριο και τα έργα σε Αλεξανδρούπολη, Πειραιά και Θεσσαλονίκης
Σε νέα υψηλά έσοδα και κέρδη στον ΟΛΠ - Αύξηση 29% στο μέρισμα
Το σχέδιο και η στρατηγική μας αποδίδουν πλήρως, τόνισε ο πρόεδρος του ΟΛΠ, Yu Zenggang