Η πρόσφατη πρόταση του ευρωβουλευτή Peter Liese που εισάγει την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» και στη συμμετοχή τη ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ είναι στη σωστή κατεύθυνση, σύμφωνα με την INTERCARGO, την διεθνή ένωση που αντιπροσωπεύει τους πλοιοκτήτες των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Η αρχή αυτή αναγνωρίζει ότι η ναυτιλιακή εταιρεία συχνά δεν έχει την εμπορική διαχείριση του πλοίου και ως εκ τούτου δεν ευθύνεται για τις προκύπτουσες εκπομπές αερίων ρύπων του θερμοκηπίου, από τα καύσιμα. Ο πρόεδρος της INTERCARGO, Δημήτριος Φαφαλιός επισημαίνει ότι αν και η Ένωση που εκπροσωπεί διατηρεί τις επιφυλάξεις της για την συμμετοχή της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας εκπομπών (ETS) της ΕΕ εκφράζει την ικανοποίηση της γιατί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς κατανοεί επιτέλους ορισμένες από τις πραγματικότητες του ναυτιλιακού κλάδου. Όπως εξηγεί ο κ. Φαφαλιός τα μοντέλα συναλλαγών στον τομέα χύδην ξηρού φορτίου είναι ποικίλα και σε κάθε περίπτωση ένα σημαντικό μερίδιο του όγκου των φορτίων διακινείται από ναυλωτές, οι οποίοι δεν αναλαμβάνουν μόνο την ευθύνη για την αγορά του καυσίμων του πλοίου, αλλά λαμβάνουν και επιχειρησιακές αποφάσεις όπως είναι η ταχύτητα του πλοίου, που επηρεάζουν άμεσα τις εκπομπές CO2 από τις μηχανές του.
Πάντως η INTERCARGO εξακολουθεί να είναι σταθερά προσηλωμένη στην υποστήριξη του ρόλου του ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) ως το παγκόσμιο φόρουμ λήψης αποφάσεων για την εξάλειψη των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία.
Η Intercargo, ωστόσο, υποστηρίζει κάθε πρωτοβουλία που αποσκοπεί στη διευκόλυνση αυτής της μετάβασης για τους φορείς εκμετάλλευσης πλοίων, και ως εκ τούτου υποστηρίζει την πρόταση του κ. Liese για τη σύσταση ενός Ocean Fund για τη χρηματοδότηση της έρευνας και ανάπτυξης εναλλακτικών καυσίμων και τη χρηματοδότηση έργων που αποσκοπούν στη γεφύρωση του χάσματος τιμών μεταξύ των καθαρότερων και των συμβατικών καυσίμων.
Latest News
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες